/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Er det godt nok?
Fra : Sandhedsvidnet
Vist : 833 gange
100 point
Dato : 21-09-13 21:36

En hund der er 6 år gammel, der først sent består en simpel vand og slæbprøve med 9-10-9, er den forsvarlig at bruge på jagt?? -( har den gode jagtlige egenskaber og er det godt jægerhåndværk?

SHV,

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 21-09-13 22:28

Hvis ikke du selv ved det, skulle du holde dig fra jagt

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-09-13 23:17

Den var sku god dabj - du får mine point. Har man haft en hund i 6 år, så må man jo formode, at manden kender den. Ham der derimod møder op til samme prøve og dumper i første disciplin og køre fornærmet hjem. Han kender ikke sin hund...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-09-13 00:47

Hmmmmmm! Hvad har nedenstående med sagen at gøre?

Ham der derimod møder op til samme prøve og dumper i første disciplin og køre fornærmet hjem. Han kender ikke sin hund...

Og så hedder det fandeme "kører".

Mvh.
Din allerbedste ven - Tonganeseren.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 22-09-13 05:51

Knudsen du har en tråd der hedder -Hvad er rigtig- som du oprettede den 17.08.13 kl. 22.55, altså efter du med en 6 år gammel hund den samme dag, havde bestået en simpel vand og slæbprøve , som en unghund med de rette linier har kunnet bestå med bravur inden den er fyldt 2 år og med max. poing
Knudsen du er sur over folk ikke blev og hyldede dig for så simpel en præstation, som selv en puddelhund kunne have gjort jeg spørger så igen, er det godt jægerhåndværk, fra en "garvet" hundefører, der burde vide bedre, eller er det bare en skod linie du har anskaffet dig.
Dommeren var også flink ved dig den dag

SHV, ved, høre og ser alt

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-09-13 10:29

Jeg vidste det! Sandhedsvidnet farer aldrig med en halv vind, og jeg lurede squda også lidt på, hvad der ville komme.
Bravo og godt set - kære Sandhedsvidnet.

Men KnaldBalles hund er god til at pudse støvler.

Mvh.

onganeseren

Nu er der igen tobaksrester i tastaturet.

Kære KnaldBalle

Nu fyrer jeg lige alfabetet af - se selv hvilke bogstaver der mangler.

ABCDEFGHIJKLMNOPQRSUVXZÆØ

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-09-13 11:58

Joe - Sanhedsvidnet fare som sædvanlig kun med en halv vind. Han skriver, at selv en hver to årig hund kan bestå denne prøve: Hvorfor dumper folk så på stribe????
Tombe hyler også blot med, han har aldrig ejet en hund med stambog, så han har ikke kunnet deltage på en sådan prøve og så er det jo nemt at hyle op - når man ingen ting ved.
Det var for resten en af stor hylerne ven med både Sandhedsvidnet og Tombe. Der med en langt yngre hund dumpede i første disciplin og forlod festen og derfor gjorde sig helt til grin iblandt alle andre: Som hele dagen sagde: K.T. han blev sur og kørte hjem - prøven var for svær for ham..

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 22-09-13 12:30

Knudsen du skriver Hvorfor dumper folk så på stribe???? hold da helt k... du er en køn hundemand det skal jeg fortælle dig, fordi folk ikke træner Det eneste du kan bruges til, som f.eks. menigt medlem i kreds 3, er at gå byærinder for bestyrelsen hundekoordinator kan de heller ikke bruge dig til
Citat
EL bad BB om at tage kontakt til Hundekoordinatoren vedrørende udstilling ved EU i
jagthornsblæsning

SHV, der var engang en dreng der hed Knudsen, han sad altid bagerst i bussen

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 22-09-13 13:21

Hva' faen er den nu af, lille Balle-Knudsen ?? K.T.:: Jeg vidste ikke, at Kurt Thorsen har hund !! At Kurt tog tidligere hjem er sgu' da forståeligt, da han ellers får bøder i fængslet hvis han kommer for sent:: !! Så det er vel naturligt nok : ik' ??
Forøvrigt vil jeg gerne sige tillykke med fødselsdagen - fik du nogle brugbare gaver ?? ::: Jeg går ud fra, at du har fået en spand med ::::, sådan som du strør om dig !!::
Alle børnene ville kysse frøen, undtagen Knudsen - han ville kramme strudsen !!!
Rigtig god bustur fra bageste række - hvor du jo plejer at sidde: så ved alle hvor de har dig, også kreds 3::

Din eneste sande ven og tro væbner

ØV4
Multi-X²

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-09-13 14:24

Hvad har Kurt Thorsen med dette her at gøre....
Hylerne er kugle skøre, men det er klart når de er trængt, så hyler de bare op. Det var en af Jeres egne K.Trøjborg. Der mødte op med en hund, som ikke var godt nok til at bestå den prøve, som i øvrigt er en stop prøve, som alle kontinentale hunde skal bestå, for at kunne komme videre i systemet, så jeg forstår godt at hyleren var ked af det. Derfor ville jeg ikke skrive hans navn, men når hans nære venner sådan presser på - så må jeg jo hellere fortælle Jer, at endnu en gang er i ude at skide - så det stinker langt væk og alle griner af Jer.......

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 22-09-13 14:42

Der mødte op med en hund, som ikke var godt nok til at bestå den prøve, som i øvrigt er en stop prøve, som alle kontinentale hunde skal bestå, for at kunne komme videre i systemet skrev det menige kreds 3 bestyrelsesmedlem det er lidt sent med en 6 år gammel hund og komme videre i systemet, men der er måske oprettet en specielt pensionist klasse kun for dig og din gamle hund du skulle ikke have haft 9-10-9 det vare snare 7-8-7
Derfor ville jeg ikke skrive hans navn, men når hans nære venner sådan presser på - så må jeg jo hellere fortælle Jer, at endnu en gang er i ude at skide - så det stinker langt væk og alle griner af Jer Ude at skide nøøøøøøøøøøøøøøøjjjjj det er dig Knudsen som er på , vi har ikke presset på for at du skriver hans navn, den lille øvelse står du selv inde for og nu skal du passe lidt på dine fordrejelser og fantasier, du er jo i et kreds 3 referat blevet sat på plads, for upræcise oplysninger på en debatside

SHV som var til stede på prøvedagen

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 22-09-13 15:18

Alle børnene ville springe badut undtagen Knudsen - han ville springe PÅ en bajut

Dét at vi er skøre, lille Doof, holder os "unge" og up-to-date - du kunne lære meget af os, men det vil du jo ikke. Det viser sig jo bl.a. i, at du blacklister os, så vi må ty til andre kanaler for at komme i kontakt med dig:

Trøjborg ?? Var han ikke borgmester i Horsens ? Døde under et cykelløb sidste år ? Han hed da vist ikke Kurt ?? Var han også hundefører ? Med hvilken race ? Men det ved du jo nok, da du jo kender de fleste afdøde, ja du har jo ligefrem været venner med dem alle, eller tager jeg fejl ??:

Det at blive grinet af, er én af de største udmærkelser der kan overgå et menneske: men det ved du. Jo ikke noget om: Ingen griner af dig - næ de brækker sig hulkende over al den idioti du kan
frembringe med din rørfløjte, du store forfatter og samfundsdebattør, jagthundeekspert og kreds 3 medlem af Horsens Sportsfiskerforening og jagtklup:

ØV4
Multi-X

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-09-13 17:15

Øh - KnaldBalle. Hvad skal du med en stambog. Du kan jo ikke læse.

Mvh.
onganesern - t.
Multi-X og ejer af en jagthund.

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 100 point
Dato : 22-09-13 19:17

Nu kender vi Balle Bajutspringer igen. Hans sædvanlige løgne, fordrejninger og roden andre folk ind i hans egne fantasier.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 22-09-13 19:20

Det var for resten en af stor hylerne ven med både Sandhedsvidnet og Tombe. Der med en langt yngre hund dumpede i første disciplin og forlod festen og derfor gjorde sig helt til grin iblandt alle andre: Som hele dagen sagde: K.T. han blev sur og kørte hjem - prøven var for svær for ham..

Det var da en en behagelig samling af hunde syge venner, du citere her fra prøven, desværre, eller det modsatte, er du igen lige så fuld af løgn som altid, det var kun SvineBallen som på vanlig vis, prøver at piske en stemning op på løgne og falske forudsætninger og hans forkvaklede opfattelse af forenings ånd og hvad der er oppe eller nedad.
Prøv nu at forstå forskellen på en stambog og en stammebog SvineBalle, et stamtræ opnår du næppe. det kræver mere end du kan klare afaner
Inden for jagtkredse bliver i kaldt " den Nye Linje Fra Kreds 3 ", selvfølgelig med en behørig uforbeholden undskyldning, til de herre fra Linje 3, da de aldrig har været fulde af luskede bagtanker og rygtesmederi i jeres klasse, eller mangel på ditto.

Hvordan kan du kalde dig, fårefattter og inginengør, samt henfører din ryglidelse til dine utallige ophold i fremmede senge på dine forretningsrejser lille KnaldBalle
Det eneste stykke serøst arbejde, du har æret med til, er at brække en camplet ned til grunden, rive nummerpladen af samme, og smide den i Tange sø, for at undgå at betale afgift på dette pragtstykke af en ulovlig jagtvogn, made by BalleYrds og Linjen fra Kreds 3-

MVH
BW

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-09-13 19:50

Nu er langt de fleste stået af. Der er kun de sædvanlige HYLERE tilbage. Så lad dem nu stege i deres eget fedt. En af deres egne - er dumpet til en prøve, som selv min "gamle" hund kunne bestå. Det er et faktum, som der ikke kan hyles uden om -
Hylerne er helt til -

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 22-09-13 20:02

En af deres egne - er dumpet til en prøve, som selv min "gamle" hund kunne bestå. Det er et faktum at du har en hund der først nu har evnet at bestå en simpel prøve, på børnehaveniveau

SHV, alle børnene kun lugte prutten, fordi Knudsen pillede ved bajuten

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-09-13 20:52

Hvem uglen i hulen er K. Trøjborg????? Han er i hvert fald ikke medlem af DLS. Men jeg synes, at vi skal udnævne ham til medlem af den tapre Multi-X skare, fordi han tilsyneladende har irriteret KvajBalle.

Det må squ være svært at være Ballegaard. Har lige talt med en Løsningborger, som af og til observerer Ballegaard i Hedensted. Lidt af en oplevelse at iagttage ham. Han roterer hele tiden om sig selv, mens han langsomt bevæger sig ned ad gaderne. Så vidt man har forstået den besynderlige adfærd, er KnaldBalle bange for at nogen sladrer om ham - eller forsøger at slå ham i nakken med et kogt hvidkålshoved. Andre mener at KnaldBalle lider af forfølgelsesvanvid, eller også er hans ene sko betydeligt lavere end den anden. Den slags kan nemlig også forårsage ufrivillige rotationer på gade og vej.

Mvh.
Tonganesern

Hader vandskader.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 23-09-13 06:24

Faktum er Knudsens hund er et skoleeksempel på, hvordan det kan gå, når en hund bliver trænet forkert og for lidt og den først som over 6 år har kunne bestå en børnehaveprøve, det eneste den hund har lavet er gået i snor på jagt en prøve som alle mine hunde er gået igennem inden de er fyldt 2 år og selv de hunde jeg har haft på træningspladsen er gået igennem, på nær nogle få men det er de selv skyld i vand og slæb prøver er barnemad for en ordentlig og rigtig jagthund.
Knudsen er sur over han ikke blev midtpunktet den dag i Skanderborg, fordi hans gamle hund eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeendelig bestod hvem gider og overvære en sur kværulant der har fået en prøve foræret, fordi dommeren fik medlidenhed med ham

SHV, vil nu ud og hjælpe en jagtkammerat med en hjort, der skal i fryseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-09-13 07:05

Hylerne er gået i selv sving - fordi en af deres egne, som de ellers ofte har kaldt ekspert, ikke bestod og kørte grædende hjem.
Hvor gammel var hans hund??

Det er sandheden i hele denne historie!!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-09-13 10:03

Så svar dog på det stillede spørgsmål! Hvem er K. Trøjborg, og hvorfor er du, gamle støder, på nakken af ham???

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Charlottefrich

Dato : 23-09-13 15:32

Min hund er med på jagt og apporterer med bravour, både ænder, ræv og duer - han forsøger endda at apportere kronvildt...

Men han har aldrig, aldrig nogen sinde, været til nogen prøve i noget som helst.

Skulle det nu være forkert,- altså, udfører hunden sit arbejde tilfredsstillende, så kan det det da være p.... lige meget, hvor mange point den får.

Vi har vist alle set "støvle"-hunde på jagt, der måske nok kan få mange point, men til gengæld er totalt uselvstændige og initiativløse kræ, der ikke må få mudder på poterne og ikke må få skrammer af at drive i majs, fordi det "ødelægger" øjenbrynene.

Altså, for pokker da.

Godkendelse af svar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 23-09-13 15:49

Tak for svaret Kaptajn-Tommy. slut herfra

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-09-13 16:06

Selv tak, Sandheden.
Keep up the good works.
Bajutten har mange skeletter i skabet

Mvh.
Tommy