/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Harddisk - dårlig fil
Fra : mig-selv
Vist : 434 gange
100 point
Dato : 19-09-13 19:33

Får til tider denne melding, når jeg smider en disk i usb:
http://www.gratisimage.dk/image-BE40_523B33FF.jpg
jeg ved det er en/ flere enkelte dårlige/ beskadigede filer (efter et Virus angreb)
men hvordan F.... finder jeg den dårlige fil= på en 2TB HDD

ALT er scannet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-09-13 08:44

Prøv med en linux udgave og se om den kan læse filerne.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-09-13 09:50

Dårlige filer på en usb harddisk skyldes normalt at man har taget stikket ud af computeren i utide, inden filen var afsluttet.
Hus at bruge funktionen med sikker afslutning af en usb tilsluttet ened.
eller sluk for computeren inden usb stikket trækkes ud.

Utilstrækkelig strømforsyning til disken kan også være problemet. Det gælder især med bærbare.

Du skal scanne med micosoft diskchekker og ikke en virusscanner hvis du vil finde og reparere dårlige filer.

Det er også en dårlig ide at smide med en harddisk.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-09-13 00:16

Nu drejer det sig om en musik eller lydfil, ikke systemfiler = disken er fejler intet med chkdsk/f/r
Den melding der forekommer, er når musen køber over mappe indholdet eller `filen`? som jeg ikke kan finde i dette tilfælde, mine billeder og lignende så ud som dette.
http://www.gratisimage.dk/image-2C27_523CC8D5.jpg

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-09-13 00:25

Film og musik filer blev lavet om til PNG og var total ubrugelige, der er dog et par enkelte der ikke er totalt beskadiget, men som bare driller lidt, og får den melding til at vise sig
http://www.gratisimage.dk/image-BE40_523B33FF.jpg

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 21-09-13 16:16

Det med dirty decrypt ligner noget snavs, du ved et uheld har fået ind på computeren.
For det er vel ikke et program, som du selv har installeret.

Det kan meget vel være at filerne intet fejler men at virus bare viser det billede hver gang ,du vil spille en lydfil.

Led på nettet og se om du ikke kan finde en opskrift på at fjerne snavset.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-09-13 20:24

Skidtet er væk, men det er/VAR (Ny variant af den såkaldte Politi virus) VIRUS der ødelagde mine MANGE lyd og film filer = på den disk.
https://www.google.dk/search?q=politi%20virus&bav=on.2,or.r_cp.&bvm=bv.52434380,d.bGE,pv.xjs.s.en_US.RJfod4swqLE.O&biw=1008&bih=558&dpr=1&wrapid=tlif137978766283711&um=1&ie=UTF-8&hl=da&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=juM9Up-UHsio4ATS8IDgDw
Det sidste billede = var som det så ud, da jeg åbnede et enkelt billede = og blev klar over at der var sgu VIRUS. på næsten alle mine diske.
Og der var det allerede gået ud over knap 6TB med filer, som jeg også havde i backup de er slettet - men surt show.
Og det er ikke MIG muligt at skulle gennem 1500GB film og knap 500GB lydfiler for at finde EN ENKELT eller 2 defekte filer - så nu sletter jeg bare MAPPER der viser tegn at COM Surogate ikke virker..
Langsomt men sikkert.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-09-13 20:27

Citat
Det med dirty decrypt ligner noget snavs

Især når der står at man skal bruges CRTL+ALT+D for at få billedet/ filen tilbage.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 24-09-13 17:44

Tak for svaret transor.