/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Boatin Avanti
Fra : jensviggo
Vist : 661 gange
100 point
Dato : 18-09-13 08:40

Bt49qt-12....vil ikke starte.

Niels-Erik har en sådan, og den vil ikke starte. Den har gennem ca 14 dage haft problemer med at starte, men som regel er det lykkedes efter en voldsom kamp. Den har osse fundet på at ville gå i stå under kørsel, men nu er den død.
Næsten, den vil godt gå i tomgang, men vil ikke ta´ gas. Følgende er blevet undersøgt og fundet i orden: luftfilter ok, benzinfilter ok tændrør skiftet til nyt. Hvad mon der kan være/er galt med knallerten.

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 18-09-13 09:13

;)
Vand i karburator? : tøm karburator for benzin / vand.
Tilsæt karburatorsprit til benzin.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-09-13 10:35

Skidt ien kaburatordysse. gennemslag i tændingssystemet.
for lille afstand mellem tændingskontakterne, hvis den ikke har elektronisk tænding.
'
Det er bare gæt, for de oplysninger du giver er ikke til megen hjælp..

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 18-09-13 13:37

Citat
Følgende er blevet undersøgt og fundet i orden: luftfilter ok, benzinfilter ok tændrør skiftet til nyt. Hvad mon der kan være/er galt med knallerten.

du nævner ikke noget om tændspolen,.. og gnisten den frembringer, ?
en lidt defekt tændspole,. kan opføre sig som du nævner,

den skal ikke bare kunne 'slå' en gnist,.. gnisten skal være 10 gange større i fri luft,
dvs. den skal kunne lave en gnist der er fed, blå, (ikke tynd orange / rødlig)
med en længde på ca 9 - 11 millimeter,
foto / link
http://www.kgi.dk/product-13173-6155.php

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-09-13 19:24

Dysen = Strålespidsen stoppet.
Tomgangsdysen ved siden af er ok.
Drej karburatoren og tag bundkarret af, der sidder de 2 dyser
VH Palle

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-09-13 19:54

Hvis den har indsugningsmembran så se efter om den er revnet - den skal være hel, mangler der noget kan den ikke starte.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 18-09-13 20:51

Hvad med ventilerne, åbner og lukker de som de skal.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 19-09-13 07:59

rigtig mange gode tips og forslag, har forsøgt næsten alt, og Niels-Erik har nu konkluderet at den skal på værksted i dag, jeg skal nok holde jer underrettet hvad værkstedet når frem til at fejl.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 25-09-13 06:03

Knallerten er dødsdømt af mekanikeren ventilerne er knækket og det kan ikke betale sig at reparere.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 25-09-13 06:07

Godt regnet ud, nu har han købt en PGO