/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Nyt spil kort
Fra : LuffeA
Vist : 568 gange
100 point
Dato : 17-09-13 19:02

Efter at jeg har brugt det samme sæt kort i 8 år på computeren er en del af kortene blevet flossede i hjørnerne, de hænger sammen og jeg mangler klør konge og ruder 5.

Geninstallation har ikke hjulpet, findes er et renseprogram og evt. et sted hvor jeg kan hente de to manglende kort ?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-09-13 19:39

Helt ærligt, digitale kort slides ikke,
jeg har lagt kabale med de samme kort i dobbelt så lang tid, og de er stadig nye og flotte...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-09-13 19:49
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-09-13 19:49

Du skal fylde frisk blæk på omme bag på pc, og så ryste den godt og grundigt!

Så burde den kunne køre et par år mere

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 17-09-13 20:34

Jeg har med held kopieret hjerter 5 og med vistelæder og tusch erstattet de manglende kort...det går fint undtagen i hjerterfri, hvor programmet stadig spotter kortene som hjerter 5 .. Øv, men med 7-kabale går det fint. De flossede kort kan retoucheres så kanterne bliver kvivskarpe omgikkes bøjer så man kan se kortet under. Håber, at du kan bruge dette som også kunne vises under "tip"

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-09-13 21:21

Hel ærligt, her stiller LuffeA et seriøst spørgsmål og så gør i grin med det, det er altså ikke iorden
Citat
Geninstallation har ikke hjulpet, findes er et renseprogram og evt. et sted hvor jeg kan hente de to manglende kort ?

Ked af at skulle sige det LuffeA men der er en fejl i den kulstof baserede enhed og den bør udskiftes.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-09-13 21:49

seriøst spørgsmål

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-09-13 21:58

se nu hvor jeg havnede på nettet:

@marken84: check lige hvilken tråd du er i

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 17-09-13 22:42

Det er desværre ikke ret kendt, men computeren opbevarer spillekortene lige ved siden af CD-drevet. Det er der naturligvis nogen der har udnyttet til at lave CD'er der er specielt beregnet til at glatte og rense spillekort med. Man lukker alle programmer der bruger spillekort, venter lidt, indtil kortene er på plads ved siden af CD skuffen. Så hælder man lidt glycerin på skiven og kører lidt med den. Så kommer kortene til at se ud som nye. CD-skiven kan købes i stort set alle velassorterede computerbutikker.

Det med de manglende kort er et større problem, mest fordi nye kort som regel er inficerede med en NSA backdoor, så alle, inklusive dine brigde modstandere, kan følge med i hvor de er. Det bedste du kan gøre er nok at finde nogen på den russiske sortbørs, de har en meget lang erfaring med at undgå myndighedernes overvågning.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-09-13 22:42

Jeg må bedrøve dig LuffeA der er intet at gøre. Jeg var ude for det samme, dog var det hjerter 2 der blev revet midt over. Efter at ha' geninstalleret, skiftet harddisk, så hjalp det først da jeg skiftede hele computeren. Så nu har jeg ingen problem med hjerter 2....

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 18-09-13 10:01

En møj dum onsdag bliv lige lidt sjover, tak

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-09-13 10:53

Det er nu egentlig meget godt at det samme sæt kort ikke bruges til poker på nettet, man kan blive bannet for at mærke kortene med krøller og at gemme klør konge i ærmet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-09-13 11:05

Kan du ikke bare snyde som du plejer.
Jeg kan sende dig 5 esser som jeg har i reserve.
Du kan også få en hjerter 5 der bare lige skal rettes lidt så hjerterne bliver firkantede.

Du kan få dem gratis, hvis du lige sender 230 kr. til forsendelse.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 18-09-13 12:07

- sikker på at du kan finde et spritnyt, umærket sæt på TPB...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-09-13 12:23
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-09-13 20:20

Jammen LuffeA kan da ikke være bekendt, at sidde og spille kort i nattøj for åben computerskærm.