/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Netværk - Ethernet til trådløs
Fra : Gizmo-man
Vist : 694 gange
100 point
Dato : 16-09-13 19:20

Hej

Står lige og skal bruge noget trådløst netværk, men jeg har kun en gammeldags router og alm. netværkskabler.

Mit spørgsmål er så; kan man lave et trådløst signal med en wlan repeater, der får signal fra en router via RJ45 kabel, eller er det mig der har misforstået noget?

Det var nedenstående repeater jeg lige faldt over, men i er meget velkomne til at komme med forslag til bedre produkter, hvis det jeg søger overhovedet kan lade sig gøre...

http://www.conradelektronik.dk/CONRAD-WLAN-REPEATER-TIL-STIKD%c5SE.htm?websale8=conrad-dk&pi=986922&ci=SHOP_AREA_37402_0415195&otp1=tablink2

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 16-09-13 19:58

Hej

Den "dims" kan du kun bruge hvis du i forvejen har et trådløst netværk..

Du skal finde dig en trådløs router , priser omkring 300 - ?, og koble den til din nuværende router med et RJ45 kabel . Så har du et trådløst netværk :)

Check din brugsanvisning til din nuværende router m.h.t. hvilken udgang fra den du skal benytte , og du skal måske også bruge et cross kabel til sammenkoblingen..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-09-13 20:11

Du skal bruge et accesspoint som med kabel sættes til din router.
Dem fra Conrad er lidt dyre.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-09-13 20:15

Denne burde kunne klare opgaven.
http://www.elgiganten.dk/product/tablet-pc-hardware/netvark-og-router/DIR655/d-link-tradlos-router

Den kobles bare til din router og er så sit eget lille trådløse netværk eller bare et accesspoint til den router du har kørende, og er så med i dit nuværende netværk.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 16-09-13 20:28

Du skal ikke bruge en router mere.
Det du skal bruge hedder et acces point.
Sådan et er indbygget i de fleste routere man får i dag. Men nok ikke i din.
Den dims du viser fra Conrad , kan ifølge brugsanvisningen( som der er link til) også bruges i AP mode.
Det er deres måde at skrive acces point på.
Du kan altså bruge den.

Sæt den i en stikkontakt et passende sted og forbind den med netværkskabel til routeren.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-09-13 20:46

Ja det stik så jeg ikke på den fra Conrad..................og så er den jo billig.

Kommentar
Fra : Gizmo-man

Dato : 16-09-13 21:11

Så den "dims" fra conrad kan altså bruges!?

Det skulle helst være sådan, at man bare tænder på kontakten når man skal bruge trådløst netværk og slukker igen, når der ikke længere er brug for det. Det var det jeg syntes der var smart og så ville det jo være flytbart...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-09-13 21:52

Ja jeg tror det men er ikke sikker.

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 16-09-13 22:57

Hmmm ja jeg så så heller ikke det rj45 stik ved første kig

Så ja . måske kan du bruge den, jeg forstår så ikke lige det der med at slukke den når du ikke skal bruge trådløst net, det ser ikke ud til at forbruget er meget stort ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-09-13 09:13

Citat
Det skulle helst være sådan, at man bare tænder på kontakten når man skal bruge trådløst netværk og slukker igen, når der ikke længere er brug for det. Det var det jeg syntes der var smart og så ville det jo være flytbart...

Det er nok de færreste der slukker for et modem, jeg gør det dog når jeg er væk i flere dage da jeg ikke bryder mig om små røde lamper overalt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-09-13 09:45

Citat
da jeg ikke bryder mig om små røde lamper overalt.

Luffe - Køb en Dlink 635, for den har fine blå blinkende lys.

Sorry "Gizmo-man", jeg ku' ik' la' vær.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 19-09-13 09:33

Citat
Luffe - Køb en Dlink 635, for den har fine blå blinkende lys

hehe ja sådan løser man det

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-09-13 11:08

Citat
Luffe - Køb en Dlink 635, for den har fine blå blinkende lys.

Jeg kan faktisk godt lide blå lys, jeg har det i et par spots og LED-reolbelysning.

Nogle få watt om dagen fra standby overlever jeg nok økonomisk, det er mere faren for brand.

Apropos passivt strømforbrug arbejder EU på at nye kaffemaskiner ikke skal kunne stå og være tændt mere end en halv time da det giver voldsomme mængder af co2 som er unødvendigt, man skal lave mængder der passer til pausen eller bruge en termokande.
Og det kommer garntrisse, de fik jo forbudt glødepærer.

Godkendelse af svar
Fra : Gizmo-man

Dato : 10-10-13 16:26

Tak for svaret transor.