/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
video
Fra : kivi
Vist : 664 gange
100 point
Dato : 16-09-13 09:00

jeg skal brænde en video som er wmv den skulle gerne kunne afspilles på tv ,med det jeg har prøvet har jeg ikke kunne afspille på tv

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 16-09-13 09:07

Det kommer an på hvilke formater dit tv kan afspille. Er du sikker på, at det kan afspille Windows Media Video?

Ellers KAN DU konvertere filen til AVI, f.eks. med RealPlayer eller Windows Live Movie Maker.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 16-09-13 09:13

De fleste nyere (2-3 år) gamle tv kan afspille videofiler fra USB porten, men det er ikke alle, som understøtter forskellige formater.

Alternativt KAN DU, haha jeg bliver ved, koble din PC til dit TV via HDMI... Forudsat, at det er en mulighed...

Jeg bruger det meget til at se programmer fra DRs online arkiv på TV.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-09-13 09:21

Er der ikke noget med? at usb-stikken skal være formateret i FAT?
Ellers som skrevet konverter den til AVI eller VOB eller MPEG2

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-09-13 23:43

jeg har haft samme problem,

nu er jeg så heldig at have en H. Nyborg box
http://www.harald-nyborg.dk/p2432/denver-mpeg-4-dvb-c-boks

når jeg flytter USB nøglen fra TV.ets USB port,.. over i H.N. Boxen
'kører' det uden problemer, (samme Video-fil)

om det er fordi TV'et har svært ved at trække en USB nøgle skal jeg ikke kloge mig på,
bare konstatere at det virker.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-09-13 01:29

Angående den med strøm fra/til usb, så har du sikkert helt ret, prøv med en HDD med strømforsyning på, så kører det bare.
Har selv haft en ældre udgave af den du linker til og den virkede perfekt til optagelser og afspilning.
Den kunne dog kun afspille avi og mpeg2.

En anden ting kunne være at du måske burde opdatere dit tv, til sidste nye software?.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 17-09-13 07:59

Jeg bruger en 2½" harddisk på mit tv, Samsung LED fra '11, som både har usb med og uden strøm. En almindelig stick kan ikke følge med, så hakker filmen.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 17-09-13 08:03

hov hov jeg skal brænde det ned på en skive det er ikke til mig selv

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 17-09-13 08:24

De fleste dvd afspillere kan vise avi, også selvom de er fra midt i sidste årti. Konverter den til avi, som jeg foreslog i går. ;)

Accepteret svar
Fra : IceCap

Modtaget 100 point
Dato : 17-09-13 08:27

Hvis vedkommende du vil sende klippet til ellers er online(er alle ikke det?) KAN DU f.eks. uploade det til DropBox, Skydrive eller lignende og dele det der, så kan vedkommende downloade det..

Lidt nemmere. Og hvis det er til dig selv, KAN DU jo hente det ned fra det sted, hvor du skal bruge det...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-09-13 09:40

Citat
hov hov jeg skal brænde det ned på en skive

http://cdburnerxp.se/da/
http://www.videohelp.com/tools/AVStoDVD

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 17-09-13 12:32

Citat
De fleste dvd afspillere kan vise avi, også selvom de er fra midt i sidste årti. Konverter den til avi, som jeg foreslog i går. ;)

og brænd den over på en CD eller DVD... ;)

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 17-09-13 13:56

det som er blevet et problem er at det er en masse små video klip som skal brændes så dvd kører hele tiden nu skal jeg trykke næste for at komme til næste afsnit ????

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-09-13 15:13

Brug Formatoz - under avanceret - videofletter så får du en stor fil

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-09-13 15:14

Men hvad har det med dette at gøre.
Citat
den skulle gerne kunne afspilles på tv ,med det jeg har prøvet har jeg ikke kunne afspille på tv

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 17-09-13 16:46

Windows Live Movie Maker.......

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 20-09-13 13:35

Tak for svaret IceCap.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 20-09-13 13:39

Hvordan løste du det så?