/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bilbasen forsikring
Fra : Dipsey
Vist : 752 gange
50 point
Dato : 15-09-13 16:47

Hej.
Jeg har idag købt en Picanto Active.
Nu skal jeg finde den bedste forsikring og kan se at IF vil tage lidt over 10.000 for den om året, men køber jeg den ved at trykke på linket under en af bilerne på bilbasen, kan jeg få den for 549.
Betyder det jeg kun kan få den forsikring hvis jeg køber en bil fra bilbasen eller kan jeg skrive min bil på i stedet og stiger denne forsikring efter første år ud over de 500 der er i online rabat?

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 35 point
Dato : 15-09-13 17:40

Det betyder at du har forstået det forkert,

prøv at gå videre i oprettelsen at forsikringen,..
de SKAL oplyse den 'fulde' pris på forsikringen enten årlig eller pr. mdr.

Ps...... du har altid 14 dages fortrydelsesret ..

http://www.if.dk/web/dk/privat/kobdirekte/fortrydelsesret/pages/default.aspx

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-09-13 17:44

dermed ikke sagt at bilbasen.dk ikke giver en 'slat' i tilskud,
som de naturligvis får retur af IF-forsikring

men det er småpenge,.. når vi taler brugt bil,
det er det sædvanlige,.. :
- den kloge narrer den mindre kloge - vær sikker på det,..

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-09-13 17:49

et af de billigste forsikringer er Nykredit,
http://www.nykredit.dk/privat/info/forsikring/bilforsikring-med-valgfri-daekning.xml?csref=_googleadwords&s_kwcid=TC|15848|nykredit%20bilforsikring||S|p|25529733858

der skiftede jeg selv til fra GF,
- og sparer ca 1500 kr årligt,.. dvs. min nuværende præmie er 3300 kr./år
fuld kasko,.. og tror det er 4000 i selvrisiko.

men det afh. af mange faktorer,.. alder, postadresse osv.

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 15-09-13 17:56

Så jeg burde kunne lave den gennem en random picanto active derinde fra (det er en forhandler bil) og bare skrive min ind i stedet, jeg har dog kun stel nummer og ikke nummerplade.
Det er ikke fordi det ser ud til linket overfører bilens serienummer eller lign

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-09-13 18:00

Tyveknægten EA_HS/Mullers/theipeter/Tanjaa brækker sig atter! Hva' skal du så ha' stjålet i dag?!

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-09-13 18:16

Citat
Det er ikke fordi det ser ud til linket overfører bilens serienummer eller lign

Nææ,.. det er for at lokke dig til at købe en dyrere forsikring en du ellers kan få,
men,.. prøv at spørge andre brugere på bilbasens forum,.. hvad der er 'op / NED' på den reklame,
http://www.bilbasen.dk/forum

jeg har aldrig selv handlet så dyre steder,.. det har jeg ikke råd til,. !

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 15-09-13 18:18

Dyre steder? Den forsikring kan da ikke fås billigere? 549 for førstegangs bilforsikring i Københavns området.
Bilen er købt hos Carspecial der ikke har noget med bilbasen at gøre

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-09-13 18:27

Citat
Dyre steder? Den forsikring kan da ikke fås billigere? 549 for førstegangs bilforsikring i Københavns området.

snakker vi
- lovpligtig ANSVARsforsikring,.. og IKKE Kasko... ?

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 15-09-13 18:28

Det er med kasko. Dog med selvrisiko på 5000 men det ville der også være hos Kia og det tilbud jeg har fra TopDanmark til 670 pr mdr er med selvrisiko på over 10.000?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-09-13 18:39

Citat
jeg har fra TopDanmark til 670 pr mdr er med selvrisiko på over 10.000?

Nåååå,.. jamen det kan sagtens passe,.. TopDanmark er vel det dyreste overhovedet,

men så er du ingen 'grønskolling' kan jeg forstå,
voksne fornuftige billister betaler normalt mellem 3500 - 6000 om året...

men jeg ville undersøge alle alternativer,
BIL-forsikringer ændrer sig hele tiden.

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 15-09-13 18:41

Jeg får firma rabat hod TOP.
Jeg er over 25 ja, men det er første bil i mit navn, så den vil jo være dyt i starten :(

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-09-13 18:47

for lige at gentage mig selv,..
og undgå misforståelser,.. så betaler jeg ca. 270 kr / mdr. ( ca. 4000 i selvrisiko) i østjylland,

så bliver det vel en smule dyrere i Kbh.... ikke noget unormalt ved det.

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 15-09-13 18:49

Du er nok heller ikke nybilist og man kan ikke lave en beregning på den side du linkede til

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-09-13 20:16

Citat
man kan ikke lave en beregning på den side du linkede til

nej,.. desværre, det er ændret for nylig ser det ud til,

men eksemplet med
WV Up 1,0 blueMotion High
75 HK 3d

omfatter postområderne 2800, 6700, 9670
så det er nok meget sammenlignelig med din bil.

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 15-09-13 20:18

Ja men prisen er ikke som ny bilist

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-09-13 20:31

til sammenligning ser beregningen sådan ud hos IF
http://peecee.dk/upload/view/421445

gælder for en VW Polo 1.2
postnr 2800
person M/K ca 50 år, uden skade sidste 3 år
ingen brugere under 25 år.............. haft bil over 7 år.

altså billigere hos Nykredit,
men et tlf. opkald er nok nødvendig for at få bekræftet.

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 15-09-13 20:33

Forstår ikke det du finder frem til. Det er jo ikke relevant når jeg er 26 og aldrig har haft bil før

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-09-13 20:48

Citat
Det er jo ikke relevant når jeg er 26 og aldrig har haft bil før

nå nej,.. det skulle du have skrevet i begyndelsen,

så stiger beløbene til 5119 kr. det første år,.. derefter 6816 årligt
- reklamerer de i hvert fald med.

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 15-09-13 20:50

Hvor reklamerer de med det?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-09-13 03:28

Citat
Hvor reklamerer de med det?

Her,.. når du har udfyldt de ønskede oplysninger,..
https://portal.if.dk/kobforsikring/ProductList.aspx

- lige umiddelbart ser det billigst ud hos Nykredit,
hvis jeg var i dit sted,.. ville jeg få et tilbud fra begge forsikringsselskaber,
gerne nogle stykker mere,
så kan du 'nappe' det billigste tilbud,

det forudsætter naturligvis at tilbuddene er under samme betingelser,
altså samme størrelse selvrisiko, .. stiger lige meget ved evt. skade, osv

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 16-09-13 16:15
Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 16-09-13 16:32

Nykredit er tydeligvis ikke interesseret i at sælge forsikring til mig, jeg ringede kl. 11 og de ville ringe tilbage. Efter en rykker har jeg stadig ikke hørt noget, så dem dropper jeg bare.
IF virker mest fornuftigt

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-09-13 17:12

Citat
Nykredit er tydeligvis ikke interesseret i at sælge forsikring til mig, jeg ringede kl. 11 og de ville ringe tilbage. Efter en rykker har jeg stadig ikke hørt noget, så dem dropper jeg bare.

det har du helt ret i,...
nogle gange skal der 'bankes hårdt på døren', for at blive hørt,
- det kan dog være en økonomisk fordel,. !

men mon ikke man tilstræber udelukkende at have kunder der giver overskud,
omtrent som mobilselskaber,.. Banker mm.

'potentiel tabsgivende kunder' bliver skubbet stadig længere bag-i-køen.
altså så længe loven tillader det... og det gør den jo desværre,..

Godkendelse af svar
Fra : Dipsey

Dato : 21-09-13 09:11

Tak for svaret EA_HS.