/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook 2003 - Adgang fra anden computer
Fra : Claus999
Vist : 562 gange
100 point
Dato : 15-09-13 15:48

Hej

Jeg har Microsoft Outlook 2003 som mailprogram på min computer.

Hvordan kan jeg læse mails på en anden computer?
De steder jeg troede jeg kunne login via, skriver den enten at min mail ikke er en microsoft mail eller at jeg skal skrive domænenavn\brugernavn. Har brugernavn og password, men er i tvivl om domænenavn.

Skriv hvis I skal bruge flere oplysninger. Ser frem til svar fra jer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-09-13 15:50

Er det også programmet Outlook 2003 du bruger på den anden computer - eller hvilken program?

Kommentar
Fra : Claus999

Dato : 15-09-13 15:51

Tænker at ville tjekke mail via internettet. Fik jeg ikke lige skrevet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-09-13 15:56

Det bliver lynhurtigt noget rod hvis man tager post ned på to forskellige computere .
Så fra den alternative skal du nøjes med at se posten og eller lade den blive på udbyderens postserver.

Du må fortælle hvilken slags postserver du bruger for at du kan få seriøs og konkret hjælp.

Der er forskel på en rigtig server med pop3 og så bare at have noget i skyen som hotmail eller lignende.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-09-13 16:06

Hvis vi skal hjælpe så bliver du nødt til at fortælle hvor du har din mail konto SKRIV IKKE DIN MAIL ADRESSE men gerne hvad der står efter @

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-09-13 16:06

Du kan bare bruge udbyderens webmail - hvem er din mailudbyder

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-09-13 16:22

At du benytter Microsoft Outlook 2003 som mail program fortæller os ikke hvem der er din mail udbyder.

Hvilken side har du forsøgt at logge ind på?
Hvad er domænet på din email adresse - alså hvad står efter @ ?

Til Transor
Man kan sagtens tjekke mail fra forskellige computere - også uden det bliver noget rod. En løsning som microsoft exchange server gør det rigtig godt. Alle ens mails er synkroniseret ligemeget på hvilket device du læser mails.
Google gmail - kan du også let tjekkes på flere maskiner - webmail og IMAP fungerer perfekt.

De fleste internet udbyder som TDC osv har en eleding mail håndtering da de kun tilbyder pop3.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-09-13 16:51

Det er som du skriver katekismus. Det ved jeg også godt.
Det jeg ville advare mod var med outlok 2003 og pop3 at tage post ned på forskellige computere.
Men ved at bruge imap på den ene , går det jo fint.

Man kan også gøre som mig. Af historiske grunde har jeg flere forskellige emailadresser, men de er alle hos udbyderne indstillet til at sende en kopi til en yahoo adresse. Der kan jeg så med enhver computer overalt i verden se dem som webmail via yahoo.com. Også efter at mailen er taget ned fra den oprindelige kilde.
På den måde har man også en backup af mail, hvis noget går galt på en sædvanlige computer.

Kommentar
Fra : Claus999

Dato : 15-09-13 16:56

Mailadresse: @privat.dk

Indgående post: Pop3.mail.dk
Udgående post: asmtp.mail.dk

Sig til hvis I skal bruge yderligere. Ønsker som sagt at logge ind på min mail via internettet på en anden computer.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 15-09-13 16:59

Det kan du hos TDC webmail for som jeg ser det er de alle fra TDC

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-09-13 17:17

Da det er første gang du vil benytte TDC webmail bør du følge denne guide:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23525

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-09-13 17:20

Du skal oprette dig som bruger ved TDC https://selfcare.tdc.dk/login/?ssonew&ssocfv=normal

Derefter kan du se din postkasse på https://mail.tdc.dk/

Du skal så os fortælle dit Outlook 2003 at det skal gemme en kopi af mail på server!

Godkendelse af svar
Fra : Claus999

Dato : 15-09-13 17:51

Tak for svarene