/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Søger Sara Caroline Magrethe Wittrup i F
Fra : 2601
Vist : 770 gange
500 point
Dato : 14-09-13 12:40

Jeg søger Sara Caroline Magrethe Wittrup født 20. marts 1825 i København som kommer i pleje i 1839 da hendes far dør. Det skulle være i Mosbjerg Sogn i Horns Herred i Hjørring Amt.

Jeg kan kun finde hende i FT 1845, men da er hun: Sara Wittrup 20 Ugift Tjenestefolk Kjøbenhavn. Jeg kan heller ikke finde hende i de øvrige FT op til 1890 hvor hun dør på Øster Brønderslev Fattiggård.

Det er nok mig der ikke kan finde ud af det med FT.

Nogle der kan finde Sara for mig ??

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 14-09-13 14:19
Kommentar
Fra : 2601

Dato : 14-09-13 15:06

Til katekismus

Tak den tråd kender jeg, men jeg kan ikke finde FT 1840 hvor hun er i familie pleje. samt FT efter 1845.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 14-09-13 19:59

dda 1860

Hjørring, Horns, Tolne, Dværgetved Nørgaard, 1 Gaard, 16, FT-1860
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Poul Dalin Lisberg 29 G Forpagter, Huusfader Frederikshavn

Elisabeth Christine Sørensen 26 G Hans Kone Her i Sognet

Peter Knudsen Ingvardt Lisberg 1 U Deres Barn Do [Her i Sognet]

Karen Anine Magrethe Larsen 17 U Huusjomfru, Tjenestefolk Frederikshavn

Jens Christian Olesen 23 U Tjenestefolk Elling S.

Christen Nielsen 30 U Tjenestefolk Aasted S.

Frederik Gustavsen Hallen?? 44 U Tjenestefolk Blumbek??, Skaraborg Amt i Sverige

Julius Christensen 17 U Tjenestefolk Her i Sognet

Anders Christ. Thomsen 18 U Tjenestefolk Elling Sogn

Inger Cecilie Sørensen 24 U Tjenestefolk Hørmested S.

Christine Marie Madsen 18 U Tjenestefolk Elling Sogn

Zara Caroline Magrethe Wittrup 31 U Tjenestefolk Kjøbenhavn

Kirsten Marie Jensen 15 U Tjenestefolk Flade S.

senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 14-09-13 20:52

Til senta.

Må jeg sige dig mange tak for hjælpen.

Det er mærkelig at jeg ikke kan få denne FT frem når jeg har søgt på alle navne hver for sig.

Det er mærkelig at jeg ikke kan finde hende i FT 1840.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 14-09-13 21:17

her er sara i 1840

Hjørring, Horns, Mosbjerg, S. Abilgrd, en Gaard, 15, FT-1840
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jens Nielsen 36 Gift Gaardmand

Gjertru Marie Hansdatter 23 Gift hans Kone

Sejer Poulsen 13 Ugift Plejebørn

Sara Caroline Vithof 15 Ugift Plejebørn

Christen Christensen 23 Ugift Tjenestefolk

Inger Marie Jensdatter 21 Ugift Tjenestefolk

Christen Pedersen 69 Gift Inderste og Aftægtsmand

Else Nielsdatter 74 Gift hans Kone

Jens Pedersen 66 Ugift Aftægtsmandens Broder
mvh
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 14-09-13 21:20

her igen i 1850
Hjørring, Horns, Bindslev, Nr. Bindslev, Stensbæk Hovedgaard, 78, FT-1850
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Israel Varburg 45 Ugift Forpagter Altona

Robert Remeson 24 Ugift Forvalter Frederikshavn

Ane Christensen 42 Ugift huusjomfru Norge

Elise Hjorning 17 Ugift Jomfru Hjørring

Christine Hansen 16 Ugift Jomfru Tversted

Kirsten Marie Christensen 27 Ugift Tjenestepige Uggerbye

Inger Marie Mortensen 23 Ugift Tjenestepige Vreilev

Dorthe Marie Larsen 26 Ugift Tjenestepige ??

Maren Sofie Larsen 17 Ugift Tjenestepige Tversted

Christine ...?? 24 Ugift Tjenestepige Raaberg

Karen Marie Jensen 27 Ugift Tjenestepige Moesberg

Maren Nielsen 18 Ugift Tjenestepige Raaberg

Ane Katrine Fransine Magrethe Hellene Dorthea Gjeling 21 Ugift Tjenestepige På stiftelsen i Kjøbenhavn
Sara Karoline Magrethe Vitterup 24 Ugift Tjenestepige Kjøbenhavn
senta

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 500 point
Dato : 14-09-13 21:22

dda 1870
Hjørring, Børglum, Vester Brønderslev, Kornumgaard, Gaard, 180, FT-1870
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Carl Johan Møller 35 Gift Husfader Proprietair og landbruger Vesterbrønderslev, Hjørring Amt

Anette Margrethe Møller 33 Gift Husmoder Aalborg

Henrik Dahl Møller 2 Gift Barn Vesterbrønderslev, Hjørring Amt

Jens Mathias Møller Under 1 aar Ugift Barn Vesterbrønderslev, Hjørring Amt

Ane Birgitte Petersen 31 Enke Tjenestetyende Husjomfru Jetsmark Sogn, Hjørring Amt

Ane Marie Nielsen 40 Ugift Tjenestetyende Meierske N. Sundby Sogn, Aalborg Amt

Carl Christian Broe 18 Ugift Tjenestetyende Landvæsenselev Rødovre Sogn, Kjøbenhavns Amt

Margrethe Caroline Jensen 15 Ugift Tjenestetyende Barnepige Vreilev Sogn, Hjørring Amt

Marie Amalia Carlsen 21 Ugift Tjenestetyende Stuepige Vesterbrønderslev, Hjørring Amt

Johanne Marie Jensen 19 Ugift Tjenestetyende Reservepige Jerslev Sogn, Hjørring Amt

Ane Cecilie Christensen 26 Ugift Tjenestetyende Kokkepige Østerbrønderslev, Hjørring Amt

Kirsten Petersdatter 36 Ugift Tjenestetyende Bryggerpige Sverrig

Jacobi Kirstine Bertelsdatter 27 Ugift Tjenestetyende Meieripige Serritslev Sogn, Hjørring Amt

Kirstine Antomine Jensen 20 Ugift Tjenestetyende Meieripige Taars Sogn, Hjørring Amt

Inger Kirstine Nielsen 17 Ugift Tjenestetyende Meieripige Jerslev Sogn, Hjørring Amt

Sara Caroline Margrethe Vittrop 44 Ugift Tjenestetyende Meieripige Kjøbenhavn
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 14-09-13 21:38

hej 2601
jeg finder ikke sara i folketællingen 1880 + 1890 .
men håber de andre folketællinger fra dda. hjælper dig videre.
mvh
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 14-09-13 21:47

Til senta.

Må jeg sige dig mange tak for din store hjælp.
Med venlig hilsen

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 14-09-13 21:48

Til senta.

Endnu en gang tak for hjælpen.