/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sikkerhedsopdatering til Excel 2003 (KB2
Fra : Smukke_Ole
Vist : 585 gange
300 point
Dato : 13-09-13 09:30

Nedennævnte "popper op" i proceslinien hver gang jeg i det sidste par dage har tændt
computeren. Jeg kører så installationen og genstarter, men når jeg så starter næste gang, kommer den igen.
Sikkerhedsopdatering til Excel 2003 (KB2810048)
Er der nogen, der har været udsat for dette ?

Jeg kører WIN XP, som skulle være opdateret.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-09-13 09:46

Ja, jeg havde (har åbenbart stadig) det samme problem med:

Citat
Sikkerhedsopdatering til Microsoft Office 2007 suites (KB2760411)

Installationsdato: ?13-?09-?2013 00:15

Installationsstatus: Fuldført

Opdateringstype: Vigtig

Der findes en sikkerhedsrisiko i Microsoft Office 2007 suites , som kan tillade, at der køres skadelig kode, når der åbnes en skadelig fil. Denne opdatering fjerner sikkerhedsrisikoen.

Nu er den installeret 5 gange og den kommer igen...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-09-13 09:57

Ved henvendelse til http://support.microsoft.com/ får jeg denne meddelelse:

Citat
Kendte problemer med denne sikkerhedsopdatering

Du kan blive gentagne gange tilbudt denne opdatering, selvom det allerede er installeret. Microsoft undersøger dette problem og udsender flere oplysninger i denne artikel, når oplysningerne bliver tilgængelige.

Det kan være det er det samme med din opdatering...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-09-13 10:29

Fjern markering fra opdateringen og klik ok, vælg så ok i besked der dukker op for at skjule den!

Eller slå opdatering helt fra for office 2003!

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 13-09-13 11:31

man kan godt undre sig over du ikke selv googler fejlen, - KB2810048 -
så ville du ret hurtigt opdage at en hel del har haft samme fejlmelding,
alle indenfor de sidste par dage,

flere løser åbenbart 'fejlen' ved at afinstallere office 2003
for derefter et geninstallere,

det kunne du jo også prøve, !

samtidig henvises der til at opdateringer fra Microsoft ophører den 8. april 2014.
altså om 6 mdr,... herefter anbefales det at skifte til en nyere udgave af Office.

http://www.bleepingcomputer.com/forums/t/507430/windows-update-for-excel-2003-kb-2810048-will-not-install/

http://support.microsoft.com/kb/2639197

ps,.. det er vel og mærke skrevet af 'folk' der har forstand på IT.....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-09-13 12:04

Så "brækker" tyveknægten sig atter!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-09-13 12:06

Citat
man kan godt undre sig over du ikke selv googler fejlen, - KB2810048 -
så ville du ret hurtigt opdage at en hel del har haft samme fejlmelding,
alle indenfor de sidste par dage,

Nu er Google ikke lige det første man tænker på når det gælder et opdateringsnummer, idet der ligesom hos MS kan komme adskillige henvisninger og løsninger.

Opdager jeg en sådan fejl bruger jeg et systemgendannelsespunkt.

Iøvrigt har jeg altid slået de automatiske opdateringer fra og vælger selv.

Kommentar
Fra : Mullers

Dato : 13-09-13 13:55

Citat
Så "brækker" tyveknægten sig atter!

.. Ja,. Tyveknægte er allevegne, - de nålestribede fra Blå Blok er de værste,
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/12/28/130520.htm

det er fandme snart ved at være for dyrt for de fattige...

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 300 point
Dato : 13-09-13 18:59

Jeg har løsningen:

..har netop et par dage siddet med et lign. opdateringsproblem (..skide irriterende !)

Jeg gik ind i Kontolpanelet : Tilføj eller fjern programmer .. satte fluebenet ved [V ] Vis opdateringer ..og fjernede ALLE opdateringer til Office (...øverste level, så alle Office underkategorier af opdateringer slettes samtidig i eet hug!)

Genstarede og lod opdateringer downlode og installere.

VUPTI ! ..og ikke flere anmodninger om allerede opdaterede 'ting'
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 14-09-13 08:21

Tak for svaret molokyle.
Jeg prøver

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 14-09-13 08:43

Jeg fandt løsningen her:

http://support.microsoft.com/fixit/da

Eller rettere FIXIT kunne gøre noget ved det - jeg fandt et sted med opdaterings problemer og bad den om at finde ud af det - tilsyneladende klarede programmet opgaven, den spørger ikke mere...

Ikke noget med at installere eller andet...

God Weekend

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-09-13 09:52

marken84 ->

Tjaeh... FIX-IT var det allerførste jeg prøvede. (Det afsnit der omhander opdateringsproblemer.) Det virkede i 3 timer. Så var den 'gal' igen. Først da jeg fjernede ALLE opdateringer til Office og genstartede og lod opdateringerne installere påny, slap jeg af med problemet.

Metoden gælder Windows XP.
Det er muligt at FIX-IT alene kan klare Vista/Win7/Win8
</MOLOKYLE>