/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Overfyldt harddisk
Fra : Toupie
Vist : 581 gange
200 point
Dato : 12-09-13 13:35

Hej alle

Jeg stiller spørgsmålet på vegne af en veninde, så det kan godt tage lidt tid inden en evt. ide bliver afprøvet - men det håber jeg i bærer over med <3

Hendes computer bliver ved med at skrive at harddisken er overfyldt, også selvom der er blevet slettet meget og der er rigeligt med plads på hendes computer. Hun har af samme grund heller ikke mulighed for at downloade programmer, så det er meget mystisk. er der nogen herinde der har haft samme oplevelse og ved hvordan man fikser den?

// Toupie

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 12-09-13 13:44

prøv at rense ud med programmet Ccleaner
http://www.piriform.com/ccleaner

det har lige virket for mig,.. havde lign. problem,..

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 12-09-13 13:47

Hun kan desværre ikke downloade nogle programmer, så kan jeg evt brænde programmet ned på en disk?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 12-09-13 13:48

prøv evt. at installere programmet 'Foldersize',.. det viser hvor og hvad der optager pladsen,
(hvilke mapper)
http://foldersize.sourceforge.net/

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 12-09-13 13:52

WinDirStat,.. er også et godt program til at undersøge de forskellige mapper / Undermapper
http://sourceforge.net/projects/windirstat/

når du ved hvilke mapper der har et stort forbrug (GB)
er det også nemmere at se hvad der opfylder pladsen / mappen / disken.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 12-09-13 13:53

Jeg giver lige tipset videre og finder lige en løsning på "downloadning" og så vender jeg tilbage igen

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 200 point
Dato : 12-09-13 15:00

Du kan også læse tråden her,.. måske du kan få noget ud af det,. !
http://www.kandu.dk/Spg168486.aspx

det er mit eget spørgsmål om samme problem (omtrent)
det koster 29 point at åbne,.. eller vent 3 mdr.............

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 12-09-13 15:31

Det er super EA_HS ... har selvfølgelig betalt de 29 point, hvad skal jeg ellers bruge dem til Nu håber jeg bare det virker på den anden computer også

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-09-13 16:10

Citat
Jeg giver lige tipset videre og finder lige en løsning på "downloadning" og så vender jeg tilbage igen

Det er kun installationsfilen Du skal lægge på en disk eller pind, den installeres så derfra.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-09-13 16:26

Kør programmet diskoprydning, det er en del af Windows så der skal ikke downloades noget. Når programmet er startet så skal hun bare sæflueben ved alt. Det bør give plads.
Hun kan også gå ind i c:\Windows og slette alle de mapper der hedder noget med $Uninstall, det giver også plads.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 12-09-13 16:45

LuffeA Tak Selvfølgelig en pind, det havde jeg slet ikke tænkt

Webnoob det er prøvet og det hjalp ikke

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-09-13 16:49

Og husk lige at tømme papirkurven. Slettede data fylder stadig lige meget på harddisken. De flyttes bare til visning i papirkurven, Så først når den tømmes frigives pladsen.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-09-13 16:54

Citat
prøv at rense ud med programmet Ccleaner

Pas på med den højt besungne Ccleaner. Lyder altid som vor herres gave til menneskeheden.

Jeg var ellers meget omhyggeligt,med flueben. Alligevel er det slut nu,med f.eks. Google Earth.
Jeg forbander Ccleaner,langt væk....skal ikke prøve den mere.

M.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 12-09-13 16:57

Takker for alle de gode input

Godkendelse af svar
Fra : Toupie

Dato : 12-09-13 17:56

Tak for svaret EA_HS. Hun har valgt at betale en for at komme og lave den, for pludselig kunne hun ikke komme til sit arbejdsmateriale, så hun har valgt den sikre udvej

Tak for hjælpen til dig EA_HS og til alle i andre