/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Jagt med kanon
Fra : Flash77
Vist : 900 gange
70 point
Dato : 12-09-13 00:24

Jeg har fået fat i en antik kanon fra et piratskib. Jeg kunne godt tænke mig at bruge den til jagt, men jeg ved ikke helt hvad der vil være optimalt at jage med sådan en sag. Jeg har forsøgt mig lidt med krager, men uden det helt store helt. Hvad ville i jage med sådan en kanon?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-09-13 01:18

Kanon jagter er der masser der har gode erfaringer med, og det er der på Kronvildt, Råvildt, Ræv og Harer
Og så er der, nogle som skyder spurve/gråspurve med kanoner.

Jeg kan se, at du muligvis er ved at købe denne http://www.dba.dk/jagtpram-kanon-skydepram/id-1000242260/
Jeg er nok lidt usikker på, om den kan bære en kanon?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 12-09-13 01:27

Jeg er nok mest til at skyde spurve så... Alt det der med kronræve og vilde ting bliver for meget synes jeg, og harer er simpelthen bare for hurtige. Jeg ville rigtigt gerne totalt splatte en spurv med min kanon. Tror du ikke det er nemmest at ramme dem imens de sover?

Jeg tror desværre den jagtpram bliver for lille til min kanon - vi har med en RIGTIG kanon at gøre her.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-09-13 01:42

Jeg er glad for, at du opgiver prammen, - kunne heller ikke helt forstå formålet, men var tilsidst nået frem til, at det måske blot var for at få ligevægt, altså prammen under den ene arm, og kanonen under den anden!
Jeg synes, du skal lade vedkommende beholde sin pram, sig du ikke skal have den. ( BEMÆRK: Denne annonce er inaktiv. Grunden kan være, at sælger er igang med et salg af varen.)

Så var der lige det med gråspurvene, hvornår sover de mon, - det tror jeg lige jeg må sove på!

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 12-09-13 01:47

Ejeren har fået en depression efter jeg sagde at jeg ikke ville have hans pram, så han er langtidssygemeldt nu - det er derfor annoncen er inaktiv. Jeg tror gråspurvene sover om natten. De pipper ikke lige nu, men det er bare så svært at finde dem i mørket. Tror du evt. man kunne snyde dem ved at sætte en fuglekasse op, sigte på den med kanonen og så ellers bare vente til de gik i kassen og faldt i søvn, og så BOOOM - splattet kassefugl...?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-09-13 01:53

Kan du ikke bare gøre brug af night shots camera på din kanon?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 12-09-13 01:55

Tjoooo - det kunne jeg selvfølgeligt... Men er det ikke lidt usportsligt???

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-09-13 01:59

Tænker også lidt på, om den kunne være til nytte her på Kandu.
Har hørt noget om canon point and shoot, hvor vil de mon havne?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 12-09-13 02:09

Jeg tænker mere forretning lige nu... Prøv engang at forestil dig lidt som put and take. Jeg stiller min kanon op ude på en mark. Så kan folk komme og vælge et dyr som vi sætter ind i et bur lige foran kanonen, og så for en rimelig klækkelig pris, så kan folk få lov til at skyde kanonen af. Det kunne hede noget i retning af "put and splat" eller noget i den stil. Tror du ikke det ville blive en success?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-09-13 02:22

Jo, for pokker, så behøver folk ikke længere tage på Jensen Safari.

Jeg er lige havnet på You Tube, hvor jeg skyder med kanoner

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-09-13 12:31

Hold da kæft, dobbelt profiler kan bruges til meget.
Det må da være kedeligt at debattere med sig selv midt om natten.
Har du ikke en kvinde, som du kan fortage dig noget fornuftigt med ?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 12-09-13 23:56

Jeg ved det ikke kaptajn... Hvad med dig?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-09-13 14:38

Du skal nok lige overveje sikkerheden

http://ekstrabladet.dk/112/article2007136.ece

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 26-09-13 07:19

Han var nok ikke en rigtig pirat... En rigtig pirat har styr på kanonerne!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-09-13 13:47

God ide, jeg kunne godt bruge din kanon, ikke til jagt på uskyldige dyr,
men til at sænke de fiskere, der sætter ruser lige uden for min bro,
som de så lader sidde hele uger, før de haler dem ind.

Der er flokke af måger efter dem, når de smider de døde fisk ud...

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 28-09-13 02:53

Til det formål vil jeg nok anbefale at du låner min russiske atomubåd og sænker dem med et par velplacerede misiler. Jeg ved alligevel ikke rigtigt hvad jeg skal bruge den ubåd til, så hvis du kan få noget glæde af den er du altid velkommen til at låne den et par dage. Du skal bare selv sørge for at skaffe brændstof til den...

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 29-09-13 17:55

Een kanon er sej, men flere er sejere, så overvej et samarbejde med Kronborg og forestil dig en publikumsmagnet det ville være når trækfuglene passerer og alle affyres ind i flokken. Man er jo ikke vandt til denne form for jagt i DK, men når folk får øjnene op for metoden vil det hurtigt brede sig og blive en folkesport.....og du vil blive kendt som ophavsmanden som bliver opkaldt efter dig

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 70 point
Dato : 29-09-13 19:10
Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 01-10-13 10:39

Nej, den kanon kender jeg ikke noget til. Hvem ville dog stjæle en kanon???

Men et mere relevant spørgsmål: Er der nogen der ligger inde med nogle 65 mm kanonkugler, så er jeg meget interesseret i dem!

Godkendelse af svar
Fra : Flash77

Dato : 02-10-13 15:24

Tak for svaret katekismus. Sig til hvis du finder kanonen!