/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Forsikrings-skade
Fra : mig-selv
Vist : 461 gange
50 point
Dato : 09-09-13 21:40

Kan en 5-6 år gammel forsikringsskade tages op til fornyelse/

Det drejer sig om en dårlig reperation af en/ flere tagskader.
Kan intet selv bevise, (fra den første skade) bortset fra det er rimeligt utæt - samt de skiftede ikke ALT hvad de skulle/ og fik DERES PENGE FOR - af min Forsikring (første gang)
(Jeg har gjort forsikringen opmærksom på DE mangler, men aldrig hørt fra dem!!! måske fordi de betragtede det som særdeles BILLIGT og ville vente på endnu en skade)
Firmaet er at kende på at de kommer ALDRIG til tiden og laver det VÆRSTE LORT man kan forlange af et Firma med RESPEKT for sig selv, sidst jeg havde brug for dem = var de 3 måneder om at lave en skade (storm) der var udbedret af et andet firma = og godkendt af min forsikring.
Samt de sender ikke en Faktura/ opgørelse til mig personligt, selv om jeg beder og trygler, de sender det KUN til forsikringen (heller ikke ved personlig henvendelse, så kan de ikke finde noget som helst) - som jeg 'kun' får besked fra, at de har GODKENDT skaden - men jeg får aldrig selve beløbet oplyst.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 10-09-13 01:18

Svaret er helt sikkert: Måske!

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 10-09-13 01:55

Vil mene, at dansk rets almindelige forældelsesregel er gældende, - reklamationsretten er da 5 år!

Kommentar
Fra : nyfigen

Dato : 10-09-13 08:20

Prøv Forsikringsoplysningen og/eller Ankenævnet for Forsikring.

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 50 point
Dato : 10-09-13 10:38

Som udgangspunkt: Den der bestiller en håndværker, har stor risiko for selv at hænge på efterfølgende problemstillinger! Som forsikringstager skal du ALDRIG selv bestille en håndværker - lad din forsikring selv bestille/bestemme hvilken håndværker de vil have til at udbedre en skade!
Man skal umiddelbart efte at have konstateret problemer med udbedring af skaden, kontakte sit forsikringsslskab om det. Det er alene forsikringsselskabet der står for reklamation mv. da det er dem der er betaleren!
Om du kan få udbedret skaderne efter seks år, er nok tvivlsomt, med mindre, der i gennem alle seks år, har været "gang i reklamationerne".
Uden at skulle tage parti for nogen, så er det alt for få oplysninger du skriver om. Hvad er såvel reparatørens som forsikringsselskabet kommunikation gennem hele forløbet?
Du kan iøvrigt godt bruge din egen retshjælpsforsikring i bygningsforsikring til, at køre en sag mod dig eget forsikringsselskab.
Det bedste du kan gøre er, hvis du kan få dit forsikringsselskab til at foretage et "syn og skøn" eller selv hyre en konsulent til at foretage det - det sidste skal du selv betal for.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-09-13 19:01

Citat
Som forsikringstager skal du ALDRIG selv bestille en håndværker

Det gjorde jeg såmænf heller ikke - jeg ringe efter et skade/firma, for at få stoppet eventuelt flere skader = som der står i forsikringen at man SKAL FOREBYGGE osv.

Og da jeg éndelig kom igennem til forsikringen, var der heller ikke problemer med DET
eller at få skaden lavet, men bare dårligt UDFØRT af ' byggefirmaet' der efterfølgende lavede skaden..

Har ringet til dem og ingen problemer? hvis jeg anmelder det igen/ ny skade = fuld erstatning.

Men så kan jeg jo så IGEN sidde dårligt over for min forsikring, hvis jeg ikke får det lavet nu og der senere kommer samme skade, DET glemte jeg nemlig at spørge om =

Nå, men takker for svar osv

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv