/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Farve til bilen
Fra : boje1904
Vist : 547 gange
100 point
Dato : 09-09-13 18:46

Er der nogle som kan hjælp med Pantone koden til farven på min Passat, LN5Z.
Eller måske en anden kode som jeg kan bruge når jeg skal ned til farve handleren og købe noget maling der matcher til tagboksen.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 09-09-13 20:01

Du skal bare have en 032, så bliver den rigtig fin!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-09-13 20:52

Jeg har købt en spraymaling til min Xantia, hos Sadolin forhanleren i Glostrup. Og den passer.
Er tagboxen af plast, skal der bruges en speciel plastprimer først.
Malingen er af mærket "Motip"

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 09-09-13 22:24

Farveforhandleren kan sikkert finde farven på din bil i motorrummet...

Hvor har du i øvrigt fået den idé at det skulle være en Pantone-farve?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 10-09-13 01:13

Fordi vi elsker pantone farver! Alle ved at sådan en pantone farve-vifte er for lækker!

Kommentar
Fra : Nyx-x

Dato : 10-09-13 22:59

Løste simpelthen for hurtigt.

Troede der stod Farvel til Bilen, i overskriften.
Det måtte jeg da se hvad var.

LOL
Så det farve-valg. ;)

Kommentar
Fra : Nyx-x

Dato : 10-09-13 23:00

Løste = læste.

Tsatans astatur. knapperne hopper.

Kommentar
Fra : boje1904

Dato : 13-09-13 07:37

Hvorfor er der ingen som for en gangs skyld kan være lidt seriøse. Det som jeg har behov for er Pantone koden ikke alle mulige spørgsmål om hvorfor og det kan farvehandleren gøre.
1) hvorfor: fordi jeg har behov for at kunne male i matchende farve.
2) Farvehandlerne: Hvis de ikke kan oversætte til Pantone hvordan skylle de så kunne blande den farve som min bil har?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-09-13 08:34

Citat
2) Farvehandlerne: Hvis de ikke kan oversætte til Pantone hvordan skylle de så kunne blande den farve som min bil har?

Fordi visse farvehandlere har anlæg til at blande automaling som ligger på recepter fra fabrikken...

Citat
Det som jeg har behov for er Pantone koden ikke alle mulige spørgsmål om hvorfor og det kan farvehandleren gøre.

Der er jo intet belæg for at netop den farve bilen har er en Pantone farve...
Pantone farver er noget man bruger i den grafiske branche.

Læs: http://www.tinocordes.dk/pantone-hvad-er

Jeg har i øvrigt hele tiden taget indlæget og skrevet seriøst vil jeg gerne lige gøre opmærksom på, så kom lige ind i kampen boje1904!

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 18-09-13 11:23

Nyx-x det gjorder jeg også

Jeg forstod ikke lige sammenhængen indtil jeg læste igen

Gad vide om man nogen gange læser forkert da ens hoved kan være fuldt af noget andet.... står for at skal udskifte bilen, da den siger som en diselbil men er en benzinbil

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-09-13 13:12

Her har du en mulighed for at finde din farve til bilen:

http://www.qnetonline.nl/LESDK/searchform/Manufacturer

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 100 point
Dato : 18-09-13 13:15

Volkswagen
Farvekode    LN5Z
Beskrivelse    Arrivablau M.2c
Akzo kode    VWLN5Z

Godkendelse af svar
Fra : boje1904

Dato : 06-11-13 07:24

Tak for svaret marken84.