/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Udskiftning af følerhoved og ventiler
Fra : morten2300
Vist : 220 gange
59 point
Dato : 09-09-13 16:20

Jeg har overtaget et hus fra 62 og har behov for lidt hjælp i forbindelse med udskiftning af nogle følerhoved til radiatorene.

Det er et 1-strenget anlæg hvor der er anvendt to forskellige slags ventiler. Der er billedet af dem her:
http://peecee.dk/upload/view/421029

På A sidder der følerhoveder med snapkobling. På B sidder de med spændbånd.

Er det muligt at skifte den lille forplade på ventilen, så man derved kan få snapkobling på alle ventiler, uden at skulle skifte hele ventilen?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 09-09-13 20:03

Jeg tror jeg ville skifte det hele ud til el-varme i stedet for - der er ikke så mange snapkoblinger og samlebånd at holde styr på...

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 09-09-13 20:30

Godt nok Flash...

Det gør du så bare :)