/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Komprimere mp4 lyd filer
Fra : bhermann
Vist : 264 gange
100 point
Dato : 09-09-13 15:19

Laver interviews og optager dem på min iPhone.
Den laver mp4 lyd filer, som fylder omkring 30M pr. time.
De skal jo ikke bruges i HiFi sammenhæng, og datamængderen bygger sig op, hvilket gør det for tungt at flytte dem rundt imellem data sites.
Tænkte om der var en super simpel måde at komprimere dem på?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-09-13 15:59

Den slags filer er komprimerede og kan kun komprimeres marginalt mere.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-09-13 16:27

Afhængig af filens Bitrate, kan du bruge programmet Formatoz (søg selv) - vælg Lyd/ f.eks OGG/ og under Destinations indstillinger vælger du laveste Bitrate/ eventuelt Mono.
Men nu er en lydfil på 30MB ikke meget, når den varer en time

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 10-09-13 01:20

Har du overvejet at overspille dem på kassettebånd?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-09-13 02:31

Jeg kender ikke Iphone men på de fleste andre enheder kan man indstille både format og kvaliteten på det som optages, en lavere kvalitet vil fylde mindre og der er muligvis et andet format som kan bruges og som fylder mindre som standard, MP4 er et videoformat og fylder mere end for eksempel MP3 som er et lydformat, så allerede der kan du spare plads hvis du omdanner dine filer til et lydformat

Annuller spørgsmålet
Fra : bhermann

Dato : 14-09-13 17:12

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål