/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Import Eksport mellem Windows 7 og 8
Fra : steenandreasen
Vist : 880 gange
500 point
Dato : 09-09-13 11:15

PÅ vores nye computer med windows 8 skal vi have flyttet kontakter over fra gamle maskiner 2stk.
Jeg bruger en edb pen med rigelig plads jeg eksporterer tl pst filer og importere pst filer.
Det virker ikke, det eneste der sker at windows 8 siger kan ikke finde filen.
Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg gør forkert.

Venlig hilse Steen Andreasen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-09-13 11:19

Fortæl lidt om dit postprogram, er det samme program på begge computere?
Normalt klikker man på Filer og på Eksporter og vælger hvad der skal gemmes, og på den anden computer klikkes også på Filer og på Importer og finder den gemte fil fra den anden computer.
Hvordan gør du når Windows ikke kan finde filen?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 09-09-13 12:20
Kommentar
Fra : steenandreasen

Dato : 09-09-13 13:03

fra outlook 2007 og vista home

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 09-09-13 14:17

Citat
hvordan man finder en pst -fil på Vista

Hvis du har brug for at lave en kopi af din Outlook . pst -filen på Windows Vista , er det første skridt er at identificere , hvor filen er gemt . Baseret på filstruktur dit operativsystem, . pst må ikke opbevares i samme sted på din computer, som det er på en anden computer . Du kan finde filen stien til din pst -fil med et par klik med musen , så du adgang til og kopiere filen til en sikkerhedskopi
1 .
Start din Microsoft Outlook ansøgning . Klik på menuen "Funktioner" i øverste menulinje .
2 .
Klik på " Kontoindstillinger " i menuen "Funktioner" . Klik på " Datafiler " i fanerne øverst i " Kontoindstillinger " dialogboksen .
3 .
Klik på . pst notering i vinduet, så at listen er fremhævet . Klik på " Åbn mappe " knappen øverst i dialogboksen .
4 .
Find " Outlook. pst "-fil i Windows Stifinder-vindue , der åbnes .

http://www.dipee.info/15/2012/05/hvordan-man-finder-en-pst-fil-pa-Vista.html

eller bare google - kopier pst filer windows vista -

https://www.google.dk/search?q=kopier+pst+filer+windows+vista&oq=kopier+pst+filer+windows+vista&aqs=chrome.0.57j62.19634j0&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-09-13 15:49

Problemet er at win 7 og 8 er operativsystemer og ikke postprogrammer.
Derfor er windows ikke problemet men din forståelse.

Hvis du på begge computere bruger postprogtammer som kan håndtere pstfiler, og som har samme funktionalitet, skulle det være muligt at eksportere og importere, som du beskriver.
Der skal dopg ikke bruges en pen. Det er noget man skriver med på papir.

Brug i stedet et interntnetværk , elle en memory enhed. F.eks en af de så flytbare med usb stik. Det folk kalder fløjter, eller lignende.

Endelig skal den aktive bruger i win8 have adgang til pst filen. Eller kan den ikke findes. Nemmes er det at kopiere den til et fælles filområde.

Kommentar
Fra : steenandreasen

Dato : 09-09-13 18:53

til transor
tak for din pæne måde at hjælpe mig på, jeg føler mig temmelig dum i forvejen så tak for støtten

steen A

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 09-09-13 19:40

Jeg tror du får langt mere ud at google dit spørgsmål,.. som tidligere nævnt.

fx google resultater på flytte kontakter fra win 7 til win 8

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/transfer-files-settings-another-pc

Citat
Overføre filer og indstillinger fra en anden pc
Windows Easy Transfer flytter filer og indstillinger fra en pc, der kører Windows til en anden pc. Du guides igennem opgaven med at vælge, hvordan du vil flytte dine ting, og hvad du vil flytte til den nye pc, f.eks. bruger konti, filer og mapper, musik, billeder, videoer mail, kontaktpersoner, internetfavoritter og programindstillinger. Og derefter flyttes det hele for dig.

Her er nogle få ting, du skal gøre, inden du går i gang.

Hvis du vil overføre filer og indstillinger fra en pc, der kører Windows Vista eller Windows XP, skal du installere Windows Let overførsel på den pc. Gå til Microsoft Download Center for at finde den version, der passer til din pc.

Log på begge pc'er med en administratorkonto.

Bestem, hvilken overførselsmetode du vil bruge:

Let overførsel-kabel, der tilsluttes begge pc'er og forenkler proceduren. Du kan købe et Let overførsel-kabel på internettet, hos pc-producenten eller i en elektronikforretning.

Bemærk: Du kan ikke bruge et USB-kabel.

Et netværk, begge pc'er er tilsluttet. Du modtager en Windows Let overførsel-nøgle, der beskytter filerne og indstillingerne under overførslen.

Et USB-flashdrev eller en ekstern harddisk, der er kompatibel med begge pc'er og har tilstrækkelig plads til dine data.

Det er en god ide, at køre antivirus- og antispywareprogrammer på din gamle pc, inden du overfører filerne. Når du har flyttet filerne, skal du køre de disse programmer på den nye pc for at kontrollere, at der ikke er overført skadelig software.

Sådan overføres filer og indstillinger fra din gamle pc til din nye pc

Åbn Windows Let overførsel på din nye pc ved at stryge ind fra skærmens højre kant, trykke på Søg (eller peg, hvis du bruger en mus, på øverste højre hjørne af skærmen, og bevæg musemarkøren nedad, og klik derefter på Søg), skrive let overførsel i søgefeltet, trykke eller klikke på Apps og derefter trykke eller klikke på Windows Let overførsel. Du kan blive bedt om at angive administratorens adgangskode eller bekræfte dit valg.

Tryk eller klik på Næste velkomstskærmen.

Vælg metode til overførsel af data, og tryk eller klik derefter på Dette er min nye pc.

Angiv, om din gamle pc kører Windows 7 eller Windows 8, eller du i forvejen har installeret Windows Let overførsel på en pc, der kører Windows Vista eller Windows XP.

Åbn Windows Let overførsel på din gamle pc.

Klik i Windows 7 på knappen Start, skriv Let overførsel i søgefeltet, og klik derefter i resultatoversigten på Windows Let overførsel.

Klik i Windows Vista på knappen Start, klik på Alle programmer, klik på Tilbehør, klik på Systemværktøjer, og klik derefter på Windows Let overførsel.

Klik i Windows XP på Start på proceslinjen, peg på Alle programmer, og klik derefter på Windows Let overførsel.

Tryk eller klik på Næste velkomstskærmen.

Vælg den samme overførselsmetode, og følg derefter vejledningen på skærmen. Hvis du bruger et kabel eller et eksternt drev, giver Windows Let overførsel dig besked om, hvornår du skal slutte det til dine pc'er.

Når Windows Let overførsel har scannet din pc, vælger programmet automatisk alle brugerkonti, filtyper og programindstillinger, det kan overføre. Fjern markeringen af afkrydsningsfelter ved siden af brugerkonti, du ikke vil overføre. Hvis du vil vælge specifikke filer, skal du trykke eller klikke på Tilpas under en brugerkonto og derefter fjerne markeringen af afkrydsningsfelter ved siden af alle elementer, du ikke vil overføre.

Når overførslen er fuldført, kan du få vist en rapport over alt, der er overført ved at trykke eller klikke på Få vist det, der blev overført. Hvis du derefter vil se en liste over programmer, du måske vil installere på din nye pc, skal du trykke eller klikke på fanen Programrapport.

Bemærk!

Windows Let overførsel kan ikke overføre filer fra en 64-bit version af Windows til en 32-bit version af Windows. Du skal i det tilfælde flytte dine filer manuelt.

Du skal bruge et USB-flashdrev eller en ekstern harddisk for at flytte filer, mail og favoritter til en Windows RT-pc. Windows Let overførsel kan ikke flytte indstillinger til eller fra Windows RT-pc.

Hvis din gamle pc har en anden sprogindstilling end din nye pc, overfører Windows Let overførsel kun data, ikke programindstillinger.

Windows Let overførsel overfører din musik og dine videofiler, herunder filer beskyttet af Digital Rights Management (DRM), men den overfører ikke licenser for disse filer. Kontakt udbyderen af filerne for at generhverve rettighederne til filerne. Nogle onlinebutikker tilbyder dette og kan kalde det computeraktivering, computergodkendelse, biblioteksgendannelse, licenssynkronisering eller noget tilsvarende. Proceduren for gendannelse af dine digitale rettigheder varierer fra butik til butik. Butikken kan begrænse det antal gange, du kan gendanne dine rettigheder, eller måske begrænse det antal pc'er, du kan bruge de sange eller videoer på, som du har anskaffet fra dem. Nogle butikker tillader slet ikke, at du gendanner rettigheder til beskyttede filer. Du kan finde flere oplysninger om butikkens politikker under butikkens kundesupport eller hjælpefunktion. Hvis du har anskaffet musik eller videoer fra en butik, der ikke længere driver virksomhed, vil du ikke kunne gendanne dine rettigheder til det pågældende indhold.

jeg ved ikke om det er til at forstå,..

men for at læse filer af en type / format
kræves det at 'læseren',.. (kunne være en anden PC), forstår 'beskeden' / 'sproget' / filnavnet,
en musikfil,.. kan ikke læses af et fotoprogram osv.

ellers må du deltage mere aktiv hvis nogen skal kunne hjælpe dig,

@Transor har det med at skrive i sit helt eget sprog,
det kan være ualmindeligt svært for andre at forstå,.......
eksempelvis har jeg ALDRIG hørt benævnelsen,.. 'fløjte' om en USB nøgle,

- helt eget sprog,.. betyder fx. at det ikke er noget der kan googles,..
stik modsat alt andet IT sprog. !

at
Citat
Problemet er at win 7 og 8 er operativsystemer

kan vel ikke komme bag på dig,.. ?

Citat
postprogrammer

er det vi andre mener med email programmer,.. fx. Gmail.xxx hotmail.xxx outlook osv.
det nyeste hotmail (tidligere Live mail) er nu ved at skifte til det endnu mere forvirrende,
Outlook mail
iøvrigt gentager @Transor blot hvad der allerede står,.. bare i hans helt egen
sprogformulering /-forvirring,.... !

hvis der er noget du ikke forstår,.. må du spørge,.. der er mange der kan hjælpe,
altså når de ved hvad problemet er,.. mere præcist.

Kommentar
Fra : steenandreasen

Dato : 10-09-13 00:06

Det ser ud til at de gamle maskiner er 32 bit og de nye er 64 bit.
jeg tror at et vil lykkedes, en stor tak til alle især EA_Sh
vh Steen Andreasen

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 10-09-13 00:35

Citat
ser ud til at de gamle maskiner er 32 bit og de nye er 64 bit.

Ah,.. ikke nødvendigvis, det afhænger af hvilken version du køber / foretrækker,
hvis den ikke allerede er installeret fra ny,

de 'løse' versioner bruges måske mest til ældre stationære,.. uden,.. eller med forældet styresystem
fx
http://www.proshop.dk/Operativsystem/Microsoft-Windows-7-Home-Premium-DK-2253482.html
http://www.proshop.dk/Operativsystem/Microsoft-Windows-7-Home-Premium-DK-2253820.html