/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
OPSÆTTE ny pc med WINDOWS 8
Fra : dhmoelsted
Vist : 1016 gange
100 point
Dato : 09-09-13 08:30

Vores datter har bestilt nedenstående pc ...jeg har været så letsindig at tilbyde opsætning af samme ..er det som den 3 år gamle pc jeg har med win 7 er det til at gå til for fummelfingrede eller findes der en "køreplan" har osse hørt at der ikke følger recovery cd med så????

http://www.elgiganten.dk/product/tablet-pc-hardware/barbar-computer/CQ58D53SO/compaq-15-6-barbar-computer-cq58-d53so-sort

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 09-09-13 08:48

kender du ikke en som har win 8 og har brugt den et stykke tid så alliere dig med ham/hende og begynd så at smide alt det ud som du ikke vil betale for

Kommentar
Fra : janik

Dato : 09-09-13 09:36

Der er ikke det store i det .
Du skal bare selv brænde i recovery disk 2-3 dvd skiver
følge de instruktioner er næsten det samme som Windows 7 .
held og lykke med den

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-09-13 10:24

Hvis datteren ikke har en Hotmail eller Outlook mail adresse, så bed hende oprette en gratis og brug den til brugeropsætningen, en af forskellene mellem Windows 7 og 8 er at med 8eren logger ind med en e-mail og kodeordet til den adresse.
https://mail.live.com det er gratis og der følger 7 GB gratis online lagerplads med som kan deles når datteren får sin nye Windows 8 smartphone.
Der er næste med 100% sikkerheds en eller anden backup med, sådan at computeren kan sættes tilbage til dag 1, og først når computeren kører som den skal med de rette indstillinger, kan det anbefales selv at oprette en systemafbildning, det kan Windows gøre for dig uden ekstra programmer skal installeres, funktionen hedder Windows 7 filgenoprettelse og der skal oprettes både en systemafbildning og en start og reparations CD til at starte computeren hvis den er gået helt ned.
Men kom nu først i gang og tag så spørgsmålene en efter hvis der dukker noget op

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-09-13 10:27

Den computer (eller en som er næsten magen til) fra El-Giganten har jeg set på flere gange gennem de sidste par måneder, men været for nærig til at købe, den gamle Medion med Windows XP kan jo endnu, vil du fortælle om datteren bliver tilfreds med sin nye computer?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-09-13 11:56

Citat
en af forskellene mellem Windows 7 og 8 er at med 8eren logger ind med en e-mail og kodeordet til den adresse.

Sidst jeg installerede Win8 = for en uges tid siden, smed jeg en 'fake' mail adresse og password ind 3 gange og fik beskeden fortsæt uden login - hvilket jeg svarede JA til, så det er muligt at undgå.
Syntes bare jeg ville nævne det.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 09-09-13 20:37

til O.V.N
selvfølgelig det kan du regne med ... ved godt det er tillægsspørgsmål men alligevel alle CC cleaner
malwarebytes Microsoft essientel ..java og alle dem man skal bruge i dagligdagen fås de til win 8 ??
vi har osse 2 medion 18.4 kører på 4 år udmærket pc ...den compac er billig syntes jeg

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-09-13 21:46

Kunne ikke installere Java på min - så den røg ud igen igen igen...
Citat
malwarebytes
/Put... = Pro

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 09-09-13 22:08

Citat
CC cleaner
malwarebytes
java

JA

Citat
Microsoft essientel

Følger med automatisk, eller installeres automatisk grundet advarsel om manglede antivirus, kan ikke husk en af delene.

PS. Installere Classic Shell http://www.classicshell.net/ og Windows 8 vil ikke føles så forskellig fra Windows 7. Apps til Windows 8 kan stadig bruges, hvis du skulle være så heldig at finde en APP du gider bruge, og de fleste programmer som virker under Windows 7 virker også under Windows 8.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 10-09-13 02:16

Alle de programmer du nævner kan køre på Windows 8, jeg har Windows 8 men bruger ikke selv CCleaner på deres hjemmeside står der at den kan bruges på Windows 8
http://www.piriform.com/ccleaner/download
lidt nede på siden
Citat
Runs on Microsoft Windows 8, 7, Vista and XP. Including both 32-bit and 64-bit versions.
Java virker fint i min Firefox og burde virke i Internet Explorer, jeg har ikke prøvet, men du skal være opmærksom på at du skal bruge den Internet Explorer som er på Skrivebordet, der er en Internet Explorer som flise på forsiden, den kan ikke køre Java, se selv
https://www.java.com/en/download/installed.jsp
klik på Verify Java Version for at se om du har nyeste Java så kommer meddelelsen om at Java ikke virker i app'en Internet Explorer, og du kan fra den side få mulighed for at hente nyeste Java så du kan bruge NemId i banken og andre steder

Malwarebytes Antimalware har jeg den gratis version og bruger den regelmæssig
http://www.malwarebytes.org/

Microsoft's egen antivirus er allerede installeret, men jeg har læst at den dumper i test igen og igen så den er deaktiveret, i stedet bruger jeg BitDefender gratis version
http://www.bitdefender.com/solutions/free.html
installer den og aktiver med en e-mail adresse og glem alt om den, den kører automatisk og ubemærket og tærer ikke på computerens kræfter, du mærker den kun hvis der kommer noget skidt i nærheden af computeren

Jeg vil slet ikke anbefale Classic Shell, har haft den men den ændrede for meget på computeren og røg ud igen, der måtte en systemgendannelse til for at få Windows til at ligne sig selv igen, vent hellere til efteråret og hent opdateringen Windows 8.1 det siges at Microsoft har lyttet til kritikken og indført en startknap igen

I behøver selvfølgelig ikke efterligne min opsætning, men forslaget om en Microsoft Live konto og medfølgende gratis Outlook mail er altså ikke helt hen i vejret, hvis datteren vil installere nye apps så er det nødvendig at være logget ind som Microsoft bruger, og når samme dame får sin nye Windows 8 smartphone så er den magen til computeren når der logges ind med en Microsoft Live konto
Og sidst men ikke mindst så er der en Gmail bruger mindre
Hvis skaden allerede er sket og datteren vil bruge Gmail, så kan den bruges som nummer 2 mail også i den app som er på forsiden og som viser nye mail allerede ved start
Citat
den compac er billig syntes jeg
det er netop derfor at jeg sparsommelige bondemand er lun på den

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 10-09-13 09:07

Tak for svaret o.v.n.. jeg føler mig bedre påklædt når man laver noget for andre du ved

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-09-13 13:33

Selv tak
Citat
jeg føler mig bedre påklædt
det er en god fornemmelse