/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Afinstallering af McAfee Agent Monitor
Fra : steenfibiger
Vist : 806 gange
500 point
Dato : 08-09-13 17:25

Hej,
På en ældre PC med Windows XP "fryser"/låser min PC 5-10 min efter at jeg har startet mit mobile bredbånd fra Telenor. Det har den ikke gjort tidligere! Jeg mener at have lokaliseret fejlen til at det er McAfee Agent Monitor der fryser PCen. Selve McAfee-programemt har jeg afinstalleret, men McAfee Agent Monitor kan jeg ikek afinstallere på den sædvanlige måde med afinstallering af programmer. Jeg får nemlig den fejlmelding: Other Products are still using it. McAfee Agent Monitor aktiveres når computeren starter og bliver straks brugt i Windows XP. Derfor kan jeg ikke afinstallere den. Kan du hjælpe mig med det?
McAfee Agent Monitor blev for mange år siden installeret af den IT-administrator der var på min tidligere arbejdsplads og PC-indgik i deres netværk. Problemet har ikke eksisteret tildligere, men er opstået i slutningen af august 2013. Det har ellers fungeret perfekt med samme mobile bredbånd i flere år. Jeg bruger Windows eget beskyttelsessystem nu og ikke McAfee på den pågældende PC.

Hi,
In an older PC (not this PC I am using now) I have installed McAfee Agent Monitor. This program is freezing my computer after 5 minutes when I install a mobile internet from Telenor. I have uninstalled McAfee protection successful but I am not able to uninstall McAfee Agent Monitor because "Other Products are still using it". The computer starts with this problems and the McAfee was installed by an administrator at my previous workplace. Actual I am using tha Microsoft protection.
I am using the normal install/uninstall procedure.
I hope you can help me with removing McAfee Agent Monitor.
Thank you for your attention.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-09-13 17:39

Genstart PC i fejlsikret tilstand tast F5 eller F8 under opstart, og prøv så at afinstallere det!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-09-13 17:41

Prøv at se om Du kan stoppe monitoren i systembakken før afinstallering, eller også afinstallere i fejlsikret tilstand.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 08-09-13 18:12

Brug altid REVO uninstaller til af installering

http://www.revouninstaller.com/

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 08-09-13 18:31

Tak for jeres svar. Desværre kan jeg ikke stoppe monitoren. Hvordan stopper man den i systembakken? Den er jo installeret af administratoren og går i gang af sig selv hele tiden. Fejlsikret tilstand fungerer desværre ikke. REVO skal jo downloades og købes og hvordan slipper jeg af med den igen? Det er en gammel og megt følsom computer for alle disse ekstra programmer. Jeg forsøger at belaste den med unødige programmer.
Jeg kan først afprøve jeres råd på tirsdag, da jeg ikek har den pågældende PC hos mig nu.
Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-09-13 19:12

Klik på Start og på Kør, skriv "msconfig" uden gåseøjne og tryk på Enter, i det nye vindue klikker du på fanen Start og finder McAfee agenten, sæt den til ikke at starte sammen med Windows, klik Ok og så videre.
Næste gang du starter computeren skulle du være i stand til at fjerne agenten som sandsynligvis er i Program filer under C drevet, der skulle være en uninstaller i mappen men jeg ved det ikke, jeg har ikke tidligere stødt på det problem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-09-13 19:16

Citat
Den er jo installeret af administratoren
hvis ikke du er administrator på computeren, så kan du sikkert ikke afinstallere agenten, men måske forhindre den i at starte, ellers må du kontakte IT-administrator der var på din tidligere arbejdsplads og få hjælp der

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 08-09-13 19:30

Jeg har allerede prøvet med msconfig, og det virkede ikek som beskrevet. Jeg er ikke administrator!
Hvordan kan jeg forhindre den i at starte?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-09-13 19:36

Citat
Hvordan kan jeg forhindre den i at starte?
det kan du i msconfig, hvis ikke du kan finde den under fanen Start, så prøv at se i Tjenester, men måske kan du heller ikke bruge msconfig når du ikke er administrator.
Har du en CD med Windows XP? Hvad med at formatere og geninstallere Windows så du bliver administrator?
Husk sikkerhedskopi af dine dokumenter, billeder, musik med mere inden formatering

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-09-13 19:40

How to manually remove McAfee Agent
Citat
Problem
Under certain conditions, you might have to remove the McAfee Agent manually. Possible reasons include:
A failed upgrade leaves mismatched files that stops the /Forceuninstall from removing the agent.
Issues with the Prevent McAfee services from being stopped option in VirusScan Enterprise (VSE) 8.5i and later.
Corruption of files in previously installed versions of McAfee Agent or Common Management Agent.
Third-party software conflicts.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-09-13 19:45

Eller prøv at hente Autoruns fra Microsoft SysInternals (GRATIS)
http://www.filehippo.com/download_autoruns/

Det er en zip fil der skal pakkes ud og køres (skal ikke installeres)
Når det er startet op og har indlæst alt, kigger du efter referencer
til McAfee Agent og slår det fra, kig under Logon og Services

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 08-09-13 19:52

Det bliver mere og mere kompliceret, men tak for jeres mange forslag. Jeg må jo prøve på tirsdag. Jeg ahvde håbet på, at der var en meget simpel og enkel løsning på problemet! Tak.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 08-09-13 21:27

Citat
Jeg havde håbet på, at der var en meget simpel og enkel løsning på problemet! Tak.

Det er der da også

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 08-09-13 21:51

Hvis alt andet ikke virker,.. eller bliver for 'bøvlet',.. så prøv 'Unlocker' :
http://www.filehippo.com/download_unlocker/

den sletter Alle filer som normalt ikke vil lade sig slette,... også selvom programmet siger filen er i brug,..

- nemt, hurtigt, og enkelt...

http://youtu.be/mgTVTENnbbY?t=1m22s

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-09-13 15:01

Gå ind tjenester og stop alle McAfee services og køre afinstallationen igen.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 09-09-13 15:30

--------------------------------------------------------------------------------
Gå ind tjenester og stop alle McAfee services og køre afinstallationen igen.

Tak, webnoob, hvordan er det lige at jeg finder tjenester? Dit forslag lyder jo enkelt!

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 10-09-13 17:23

Jeg kan jo ikke bruge internet-løsninger før Mcfee-programmet er afinstalleret. Alle de andre tips har jeg prøvet og de virker desværre ikke!

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 10-09-13 17:36

Citat
hvordan er det lige at jeg finder tjenester? Dit forslag lyder jo enkelt!

START > Søg > (skriv) Tjenester (virker i win 7)

Citat
Jeg kan jo ikke bruge internet-løsninger før Mcfee-programmet er afinstalleret.

heller ikke hvis du downloader fra en anden PC,. og overfører gennem en USB nøgle,.. ?

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 10-09-13 20:10

Tak for alle jeres forslag, Desværre var der ingen af dem som afinstallerede alle McAfee-programmerne, så PC-en går stadig i stå!
Jeg forsøgte også med kommandopromt at finde mcafee biblioteket. desværre lykkedes det ikke.
Jeg modtager gerne flere forslag.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-09-13 16:11

Hvis du i søgefeltet skriver services.msc så kommer du derind hvor du kan stoppe services/tjenester. Alle McAfees services/tjenester starter med M.