/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Brombær
Fra : LuffeA
Vist : 508 gange
100 point
Dato : 08-09-13 16:20

Bly er jo forlængst fjernet fra bilerne, kan det så stadig være farligt at plukke brombær 10 meter fra en stærkt befærdet vej ?

For første gang i mit liv har jeg i år fået et flip med at sylte, jeg har allerede lavet en stor portion æblechutney, ved hjælp af ran fra en tjørnetilgroet forladt æbleplantage

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-09-13 17:38

Hvis man skal tro

http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/forurener-trafikken-mine-aebler

så skal du prøve at holde dig til højtsiddende brombær!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-09-13 20:26

Citat
så skal du prøve at holde dig til højtsiddende brombær!

Jeg kan lige klare de max 150 cm brombærbuske bliver

Never mind, buskene er spredt der hvor jeg har min gang, så det bliver nok max 1 kg bær.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-09-13 11:07

Citat
så skal du prøve at holde dig til højtsiddende brombær!
Jepper - og pluk kun de brombær som hænger over 120 cm.....fordi hunde - især hanhunde, har det med at lette ben opad buske og deslige. Ja ja, vil nogen sige, hunde kan ikke pisse så højt !! Nej, men det kan mandfolk. Mandfolk har det med at pisse alle mulige -og umulige steder.

Bare et godt råd.

Held og lykke med brombærmarmeladen, det smauger godt på et stykke ristet franskbrød. Husk at snuppe en Fernet Branca'en til.

Tommy
Naturtisser

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 09-09-13 15:32

Nu spørger jeg måske dumt - men hvis du er bange for om de brombær kan være forurenede, eller om tisse-Tommy har været forbi, hvorfor så ikke bare købe et kilo brombær og så sylte dem? hvis vi alligevel kun snakker om 1 kg., så burde det vel være en overkommelig udgift der er forbundet med det...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-09-13 16:03

Citat
hvorfor så ikke bare købe et kilo brombær og så sylte dem

Så ryger det halve af kreativiteten jo, og desuden bliver de plukket forskellige steder i mangel af en hel underskov.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-09-13 17:21

Så ryger det halve af kreativiteten jo, og desuden bliver de plukket forskellige steder i mangel af en hel underskov.

Jeps, selvplukket er velplukket

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 10-09-13 15:17

Pluk dem, sylt dem, nyd dem!

Husk de kan skylles

Jeg er sikker på, at folk der går forbi brombærrene, standser op, står stille og smager - um.....

Og ja, jeg er skør

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-09-13 15:44

En af de (få?) fordele ved at blive ældre er, at man har hørt/læst/fået prædiket alle mulige sundhedsråd, inkl. alle de modsatte, og lever alligevel, velsagtens uden at have fulgt nogle af dem (ret længe!).

Nu kan man tage det helt roligt, sket er sket, restlevetiden er alligevel ikke så lang som den har været.

Så nu følger jeg kun de råd der passer mig, afholdenhed er usundt, rødvin er sundt.

Jeg ville nok alligevel skylle brombærrene, Tommy kunne jo have været forbi

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-09-13 20:16

Citat
jeg ville nok alligevel skylle brombærrene, Tommy kunne jo have været forbi

Det er helt sikkert. Jeg elsker at pisse på brombærbuske. Jeg står helt tæt på busken imens jeg sætter pres på strålen. Først en ordentlig skylle opad - og så nedad, ud til siderne, for at slutte med de sidste tre strint mod jorden. Så finder jeg en meget trjørnet gren som jeg kan ryste kalorius af på, det river og kradser lidt, men hvad fa'en, jeg er jo fra Holbæk.

Mvh.
Brombærvanderen.