/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke installere windows 8
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 512 gange
500 point
Dato : 07-09-13 22:57

Jeg har købt 2 stk. windows 8 pro opgradering. Jeg har uden problemer installeret den ene på en ældre stationær. Jeg gjorde det på den måde, at jeg satte dvd'en i skuffen og genstartede. Derefter gik installationen igang. Men når jeg gør det samme på en nyere bærbar, så står dvd'en bare og snurrer mens skærmen er sort. Sådan står den i timer, uden at der sker noget. Hvis jeg starter computeren op almindeligt (kører windows 7) og så lægger dvd'en i skuffen, snurrer den lidt, hvor efter en meddelelse på skærmen spørger, hvad den skal gøre med en tom dvd? Jeg har også prøvet begge dele med den dvd, som jeg har allerede har installeret. Men med samme resultat. Hvad kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 07-09-13 23:52

Jamen, har du ikke tænkt på at DVD-drevet i den bærbare kan være defekt.

Det kan jo også være at det bare er de her DVD'er, den ikke kan læse. Det er godt nok oftest med hjemmebrændte optiske medier.

Går ud fra at vi snakker om købte fysiske medier og ikke nogle du selv har lavet fra en downloaded udgave af win.

Du kunne prøve at lave en installations-usb-nøgle, hvis andet fejler.

Jeg har selv uden problemer installeret win 8 på en 7 år gammel stationær og en tre år gammel bærbar - ingen af dem har altså den nye uefi-bios, som win 8 ellers er lavet til.

Eneste ting som _måske_ kan have noget med det at gøre er at den bærbare af og til skal have en ctrl-alt-del, fordi den går i stå, når den skal vågne af dvale - så fortsætter den som vanligt uden at reboote - det er dog sikkert noget ved den enkelte maskine - det er en Medion E7214.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-09-13 22:42

Er din PC sat til at boote fra dot drev?
Passer din Win8 til din pc´s processor?
Har du prøvet at åbne filplaceringen (dit drev) for at se om du kan kopiere indholdet.
NB: sidst jeg prøvede, kunne man ikke opgradere en Win7, kun lave en ny installation
Selv havde jeg Win8 til at ligge på en anden partition under install

Annuller spørgsmålet
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 23-09-13 08:33

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål