/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
buffalo nas disk /itunes bibliotek ?
Fra : return
Vist : 511 gange
500 point
Dato : 07-09-13 15:46

hej

Måske der er nogen der lige kan hjælpe med et lille problem ang itunes musik

prøver på at gøre mit nye nas drev til et konstant itunes bibliotek ,så når jeg putter en ny cd i min pc skal den itunes så rippe den over på musik mappen på min netværks harddisk
det jeg gjorde igår var at ændre itunesså det var mappen musik på netværksharddisken der blev den bibliotek og konsoliderede mit itunes bibliotek og sørme ogm det ikke virkede ,

problemet er lige nu at både pc og netværksharddisken har været slukket ville så rippe nogle flere cdèr idag og tændte nas samt pc ,men nu husker itunes ikke det bibliotek som jeg lavede som itunes biblioteket som jo ligger på nasen men nu ligger itunes det så i sin egen mappe i itunes men har dog bare påny valgt musik mappen på nasen så nu virker der indtil jeg atter slukker

spørgsmålet er hvordan får man itunes til at huske at det er i mappen musimk på min netværksharddisk den fremover skal ligge alt musik over i uanset om jeg slukker for pc og hvorfor kan den ikke huske det jeg sætter den til nogen der kan hjælpe med at læse problemet

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 500 point
Dato : 07-09-13 18:07

Tror ikke du kan lave det, på den måde du gerne vil, da din NAS/PC skifter IP adresse hvergang du starter den/ Routeren op.
Men kan du trække en 'mappe' ned på din pc, så kan du muligvis bruge et program som Goodsync til at opdatere mappen - hvis den kan genkendes.
En anden måde kunne være at tilslutte din NAS direkte til din PC, ikke noget jeg selv har prøvet, men syntes at have læst om det, så skal du have fat i et? stik der deler dit R45 kabel eller købe en trådløs USB (fidus), men som skrevet har jeg ikke selv prøvet disse ting.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-09-13 18:08

Du kan selvfølgelig få en fast IP, men det koster vist penge, ved din udbyder.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-09-13 18:20

Kender du en der er god til Visuel Basic, kan det sikkert laves meget enkelt - men der må jeg opgive.

Kommentar
Fra : return

Dato : 13-09-13 13:15

de svar jeg fik løste ikke problemet men har dog fundet ud af hvordan man tackler det problem

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 13-09-13 13:16

Tak for svaret mig-selv.