/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
GSM sender-modtager... automatisk
Fra : Eyvind
Vist : 422 gange
100 point
Dato : 06-09-13 20:46

Et lille spørgsmål om at sende modtage fra en automatisk sms sender/modtager til en anden automatisk sender/modtager

GSM sender(A) sender kode til modtager(B)

(B) returnerer SMS besked til (A) som svar på ordren fra (A)

(A) er ikke sat til at modtage SMS fra (B)

Vil (B) reagere over at (A) ikke modtager SMS fra (B)
Og vil der ophobe sig en masse SMS'er som ikke er modtaget.

Ps. Jeg håber det er den rette kategori.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-09-13 20:54

Bedre end sidst

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-09-13 20:56

OK Bille - så kom med svaret. Det er til mit lettere indviklet alarmsystem. (læs legetøj)

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 07-09-13 00:13

Citat
Vil (B) reagere over at (A) ikke modtager SMS fra (B)
Kommer vel an på hvad B forventer
Citat
Og vil der ophobe sig en masse SMS'er som ikke er modtaget.

Ikke dit problem, de ligger jo hos GSM udbyderen, mon ikke de har en form for oprydning

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 07-09-13 05:24

Svaret er NEJ.

vic200

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 07-09-13 09:16

Jeg har ikke fulgt med i dine forsøg. Men som du ved har jeg selv lavet en del. Det er jo altid et problem at se at hændelsen virkelig er sket. jeg tændte noget lys og havde et webcam til at se at lyset brændte.
Er det en telefon der sender en SMS, eller har du en udbyder til at håndtere noget for dig.
Jeg lavede engang en database med nogle beskeder i og havde så et bit der sagde om den var sent.
så hvis min aktion skete vendte serveren bare bitten og sms blev sent. Men det var med en gammel Nokia telefon liggende ved siden af serveren, den skal jo også have abonement.
forklar lidt mere hvad du laver.
hilsen Steen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-09-13 11:04

Jeg Leger har dette legetøj:
http://svane-el.dk/universal-traadloes-fjernbetjening-58/
http://svane-el.dk/gsm-sender-4/gsm-sender-7-indg-4-udg-1-temp-usb-593.html
http://post-import.dk/contents/da/p42.html
Lidt relæer og et par mos-kredse

Trådløs fjernbetjening armerer GT-alarm som tænder for lyssensorer
GT-alarm armerer GSM38 via SMS
GSM38 kvitterer for armeringen via SMS og besked til min mobil

GSM38 aktiverer GTalarmen trådført som støjer og sender SMS til 16 modtagere

Alt dette fordi GSM38 ikke har en trådet udgangsrelæ som kan tænde for lyssensorerne

Der er ingen udbyder ind over, bortset fra nogle taletidskort.

Det som spørgsmålet drejer sig om, er jo hvad der sker med de "u-åbnede SMSkvitteringer"

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 09-09-13 10:22

Tak for svaret EXTERMINATOR. Det regner jeg så med.