/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
Afspille videoer.
Fra : gorm12
Vist : 716 gange
73 point
Dato : 06-09-13 17:41

Har indtil for få uger siden ikke haft problemer med at afspiolle downloadede videoer.
Kan ikke længere afspille følgende typer: Windows Media (TM) video file (WMV), samt en hel del downloadede videoer via Real Player Download.

Kan heller ikke afspille videoer via Zune afspiller.

Hvofor kan jeg ikke afspille WMV filer længere?

Findes der i handlen en adspille, der kan afspille alle filtyper??

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 06-09-13 17:46

Prøv at installere denne afspiller

http://www.videolan.org/vlc/download-windows.da.html

Kommentar
Fra : gorm12

Dato : 07-09-13 00:21

Har i forvejen VCL. Ny intallation - ingen ændring.

gorm12

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-09-13 12:34

Er det PC du har problemer med?

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 07-09-13 13:47

Lyder som om du skal fjerne og geninstallere driver til dit skærmkort, for hvis VLC ikke vil ikke så er der "grundlæggende" problemer

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-09-13 13:51

Citat
Findes der i handlen en adspille, der kan afspille alle filtyper??

Snakker vi om PC eller en bærbar media afspiller - ikke nemt at vide

Kommentar
Fra : gorm12

Dato : 08-09-13 11:15

Jeg anvender en stationær PC´er med Windows Vista.
Jeg har følgende installations-cd-rom´er liggende:
VGA Driver & Manual (V 1008) (vista 32/64:285.62 WHQL)
En "Installation Instructions" (VGA card m.m.)

Kræver anvendelsen af nogle af disse cd-rom´er password eller koder?

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 08-09-13 21:11

Citat
Kræver anvendelsen af nogle af disse cd-rom´er password eller koder?

Nope har aldrig været udefor at drivers kræver koder, men næsten 100% sikkert at der findes nyere og bedre drivers til dit kort, ved du hvad det er for et ?
Du kan evt. se det under Skærmkort i Enhedshåntering

Kommentar
Fra : gorm12

Dato : 09-09-13 11:23

Til "JegErHer"
Mit skærmkort har betegnelsen: NVIDA GeForce GT 520

gorm12

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-09-13 19:05

Nu bliver film ikke afkodet/ spillet af et 'kort' men af din PC/ Media player - kprtet sender bare signaler til din PC skærm - som dog kan stå for lavt i opløsningen, men mener kun det er hvis du spiller spil.

Problemet kan være at du ikke har Codec´s der kan afspille dem, eller du har rodet rundt med hvem/hvad der skal afspille dine film.
Start med K Lite pakken/ søg selv, sæt din FAVORIT afspiller til at afspille ALT/ eller H-klik på en fil / egenskaber/ generelt = SKIFT og vælg hvad der skal afspille dine film.

EN HELT anden ting kunne være Virus (dirtydecrypt.exe) den gør det TOTALT umuligt at afspille/åbne/vise filer, men så havde du sikkert fundet ud af 'det' da du ikke kan åbne en fil, uden at få at vide at du skal betale penge for at få den åbnet = samt filen er totalt ødelagt og kan ikke repareres selv om du betalte.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-09-13 19:06

NB: har du fået den ? virus, så er alle dine film blevet omdannet til billeder med PNG som fil-endelse.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-09-13 19:07

Citat
NB: har du fået den ? virus, så er alle dine film blevet omdannet til billeder med PNG som fil-endelse.

Se under egenskaber/ detaljer.

Kommentar
Fra : gorm12

Dato : 10-09-13 02:10

Tak for jeres interesse i at løse mit problem, som for så vidt stadig er uløst; dog er det lykkedes mig at afspille videofiler v.hj.a. "DivX Plus Player". Den afspiller alle typer undtagen WMV-filer.
VCL, Real Player, Quick Time afspiller lydsporet og viser forvrængede eller mærkelige farve-striber.

gorm12

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 73 point
Dato : 10-09-13 19:27

Citat
Nu bliver film ikke afkodet/ spillet af et 'kort' men af din PC/ Media player - kprtet sender bare signaler til din PC skærm - som dog kan stå for lavt i opløsningen, men mener kun det er hvis du spiller spil.

korrekt men WMV codecs følger med Windows via den "indbygget" Windows Media Player, og VLC har alle andre codecs indbygget. WMV codecs har desværre et problem som gør at skærmkort driver og DirectX driver nogle gang kommer ud af "synk" og dette kan giver disse problemer.

Så hvis muligt opdatere/genstallere disse

Bedre skærmkort driver -> http://www.geforce.com/drivers

Desværre følger Windows Media Player 11 jo med Vista, og version 12 fåes ikke til Vista, hvilket gør opgradering/ominstallation svært, men du kan prøve at hente fix til denne
Windows Vista, 32-bit versions
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=82738F1A-EEA4-4BBE-B3B8-FA25E4FAFF81

Windows Vista, 64-bit versions
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=BBA3D78A-CB21-44D6-BB04-1E39EBDF46DA

Hvis ovenstående ikke løser det kan du prøver at geninstallere den sidste Service Pack til Vista

Godkendelse af svar
Fra : gorm12

Dato : 10-09-13 23:04

Tak for svaret JegErHer.

Jeg er ikke så avanceret en bruger, at jeg tør begynde på dine forslag. Jeg nøjes med at bruge DivX Plus Player og så tænke på den skønne tid, da der også var noget, der hed VCL m.m.

mvh
gorm12

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 11-09-13 10:54

Du er velkommen, men husk at check for Virus som mig-selv skriver, for et eller andet har lavet denne ændring for WMV ikke virker mere.

VLC har egene codecs så det undre mig at DivX Player kan afspilller når VLC ikke kan.