/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Brassovitski - Tak for gode tips & trick
Fra : EA_HS
Vist : 489 gange
290 point
Dato : 04-09-13 01:25

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 290 point
Dato : 05-09-13 14:56

Håber du har fået styr på oprydningen.
Når jeg laver mn månedlige oprydning, kører jeg først Ccleaner, så Advanced Systemcare Free, og derefter Iobit smartdefrag. Smartdefrag har jeg hørt man IKKE skal køre på en SSD disk, da det skulle slide unødigt på den. Er du for resten klar over at en SSD disk langsomt ødelægger sig selv? Jeg mene rat have læst en artikel om at områder på en SSD disk stille og roligt bliver ubrugbare. Jeg kan desværre ikke huske hvor jeg læste artiklen.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-09-13 15:02

Her er en artikel der fortæller lidt om problemet. Jeg har ikke læst hele artiklen endnu:
http://helpdeskgeek.com/featured-posts/should-you-defrag-an-ssd/

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 05-09-13 23:45

Jo tak,.. det kører fint nu, og en masse plads,..

ang. holdbarheden af SSD Diske, lader det til at være mange meninger,

en eller anden her på kandu.dk
mente at jeg 'kun' skulle regne med en levetid på 5 - 8 år,
det er også fint til mit brug,
-- kan ikke mindes jeg har haft mekaniske HD så lang tid,.

om 5 - 8 år,.. er prisen sikkert betydelig lavere,.. så intet problem for mig,

og nu defragmenterer jeg ikke SSD disken,.. så det er slet ikke sikkert problemet bliver aktuelt,

Godkendelse af svar
Fra : EA_HS

Dato : 05-09-13 23:46

Tak for svaret Brassovitski.