/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Tema til konfirmation
Fra : bente64
Vist : 7414 gange
200 point
Dato : 10-06-03 17:48

Selv om der næsten er et år til min søn skal konfirmeres, er jeg begyndt at tænke over festen. Vi kunne tænke os at have et tema som skulle gå igen i indbydelser, bordkort, bordpynt, kage osv.
Til min datters konfirmation var det røde farver og hjerter der var temaet og jeg ville nu gerne finde noget der var mere drenget.
Min søn er glad for at spille fodbold men spiller ikke i klub. Desuden er han brøndby tilhænger. Så det ville jo være nærliggende at have det som tema, men er der andre ideer? (jeg gyser lidt ved tanken om gul og blå som temafarver)
Udover fodbolden har han sine avisruter.
Jeg er helt tom for ideer til et konfirmationstema til ham.

Såh.. gode ideer modtages med kyshånd...

MVH Bente

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 210 point
Dato : 10-06-03 18:14

Hej Bente

Gul og blå er da nogle udmærkede temafarver. Ganske vist er det også farven på det
svenske flag, men hvis der også indgår en fodbold, vil det være umiddelbart indlysende
for folk, at det ikke er en hyldest til Sverige, der er tale om.

Et bod dækket med en blå dug og pyntet med gule servietter - det vil da se kanonflot ud.

Og i fodbolden er der rigtig mange muligheder. Den kan både bruges som sangskjuler
og stå model til bordkort og indbydelseskort m. m. m.

Så jeg synes bestemt, du skal gå videre med den idè.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 10-06-03 18:16

Rettelse: Et bod > Et bord

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 10-06-03 18:18

Som frugt- og slikskåle kan du så anvende en fodbold - evt. lavet i papmachè - som
man løfter overstykket af, når man skal have noget.

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 10-06-03 19:21

Hej Bente
Har han ikke andre interesser?
Hilsen Gazi

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 10-06-03 19:23

Rellom jeg synes det er nogle gode ideer du er kommet med, og vi har da heller ikke droppet tanken helt. Men vi vil gerne have nogle ideer til noget andet, for Brøndby/fodbold tema er så forudsigeligt. Min søn har i flere år haft sit værelse indrettet i rent brøndbytema så vi kunne tænke os at overraske med noget andet.

MVH Bente

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 10-06-03 19:28

Gazi:
Næh ikke rigtigt.
Han spiller kun lidt computer og hører lidt musik men det er ikke udprægede interesser. Nåh jo så elsker han platte tv-udsendelser som jackass og banjos likørstue. Men det nægter jeg altså at lave tema over. (bøvser og prutter og det der er værre hører vidst ikke hjemme til en familiefest.)

MVH Bente

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 10-06-03 19:37

Tjah... det er jo ikke meget at gå efter.
Måske man kunne dække bordet i hans yndlingsfarve.
Og jeg garanterer, hvis du laver en sang hvor der hører en pruttepude til, skal det nu nok vække jubel, om ikke andet hos din søn
Jeg tænker lige videre...

Mvh Gazi

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 10-06-03 19:56

Hvad så med hans fremtidsplaner?
Måske kunne der laves et tema over, hvad han
vil være, når han bliver "stor"?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 10-06-03 19:58

Da du brugte hjerter og røde farver ved din datters konfirmation,
hvad relaterede det så til?

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 10-06-03 20:04

Ja min datter er jo en typisk teenage pige der synes hjertet som symbol er dejligt og romantisk, og så var der så mange ting fremme til valentines dag et par måneder før, som min datter synes var ret fede til dekoration. Så det var bare det. Min søn har desværre ikke helt klare fremtidsdrømme så...

Min søn er meget berejst og har været i det meste af vesteuropa og i flere lande i sydøstasien så måske der kunne laves noget om det?

Eller noget helt andet over et eller andet symbol. Min nevø havde for eksempel firkløver-tema til sin konfirmation og det relaterede vidst til at han er specielt heldig.

MVH Bente

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 10-06-03 20:16

Der er også den mulighed, at du lader temaet være hans fremherskende karakteregenskaber,
fx efter den farvesymbolik, som du kan læse om her:

http://studi.dk/guides/?vis=farver

Samtidig kunne kombinationen af kolde og varme farver så også illustrere hans berejsthed.

Herved bliver temaet ganske vist ikke så let gennemskueligt for gæsterne, som det var
til din datters konfirmation. Men det gør vel ingenting - når bare resultatet bliver flot?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 10-06-03 20:19

Til dette tilføjer du en cirkel, som både kan
symbolisere jordkloden og en fodbold.

Kommentar
Fra : gch123

Dato : 10-06-03 22:26

Du skriver din søn er meget berejst, hvordan rejser man i så mange lande som du nævner når man ikke er ældre.
GCH

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 10-06-03 22:43

Hans far har haft ham med på rundrejse i europa, og så har hans far haft kærester fra thailand og phillipinerne som har ført dem til den del af verden også. Heldig fyr ikk'?

MVH Bente

Kommentar
Fra : Hgirl

Dato : 29-07-03 09:29

Hej Bente64,
Jeg kunne godt forestille mig et rigtige flot bord med en dug af f. eks. en masse kort fra diverse hovedstæder. Måske kunne bordplanen laves så, folk kunne sidde ved det kort, de helst vil snakke om, eller det land de har et forhold til. Så er konversationen også reddet . Forskellige kendingsmærker kunne være borddekorationer, menu'erne (hvis der er sådan nogel, eller bordkortene kunne være postkort fra nær og fjern. Kortene kan som regel fremskaffes ved at rette henvendelse til de forskellige landes ambasseder eller dansk turistråd, eller bed om dem hos online-rejsebureauer. Du har jo heldigvis god tid. Hvis du skal bruge en sangskjuler kan du måske bygge en større model af hans ynglings turistattraktion, det lyder som om han har været så heldig at se flere af disse end de fleste.
Held og lykke med det.

Godkendelse af svar
Fra : bente64

Dato : 16-07-04 13:50

Tak for svaret Rellom.

UPS opdagede lige at jeg havdde glemt at lukke dette spørgsmål. Flovt!!!
Vi brugte lidt af dine ideer og holdt os til fodboldtemaet. Valgte dog ikke brøndby farver, men havde flere fodbold indslag. Bl.a. en rigtig flot lagkage med brøndbylogo i marcipan.

MVH Bente