/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Vaccination til killingen
Fra : pk2dk99
Vist : 752 gange
100 point
Dato : 01-09-13 19:48

Hej med jer ..

Jeg vil gerne høre fra jer at er der nogen billig dyrlægen nær Ringsted 4100??????? Hvad koster at vaccination til en 12 uger gammel killingen? Vi har aldrig haft kat i hus før---

Venligst hjælp.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 01-09-13 20:22

Billig dyrlæge i/nær Ringsted kan jeg ikke hjælpe med, men som katte"ejer" i årtier vil jeg give det råd at vente med vaccination til I - forhåbentlig - vælger at neutralisere (sterilisere) katten (medmindre det da er en racekat, I ikke ønsker at neutralisere), hvilket vel bedst sker om få måneder - så sparer I da ved at slå besøgene sammen.
At jeg skriver katte"ejer" vil jeg illustrere med flg. af Piet Hein:
“Lille kat, lille kat på vejen, hvis er du, hvis er du? Jeg er sgu min egen.”
Rigtig god fornøjelse med det nye familiemedlem!
http://www.dyricentrum.dk/defaulta71d.html?ID=123

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-09-13 20:35
Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 01-09-13 20:52

Citat
ex.
http://www.vhdyreklinik.dk/default.aspx?pageId=63

http://www.dyrlaegedennisspeake.dk

Min erfaring er, at speake er en anelse dyrere end:
http://www.ringsteddyreklinik.dk/priser

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 01-09-13 20:54

Men jeg kan varmt anbefale Marianne: http://www.dyreklinikken-hosmarianne.dk/

Hvis jeg ikke havde transport-problemer (Marianne's klinik ligger på landet, et godt stykke fra bussen, og jeg bor i byen), så ville jeg ikke bruge andre end hende.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 01-09-13 21:00

Mange tak til alle..

men

LGS: Kan en kattekilling kan klar uden vaccination til et år?

Vi skal også lave kastration til ham efter 1 år og man få god tilbud pakker med kastration og vaccination.

Accepteret svar
Fra : lgs

Modtaget 100 point
Dato : 01-09-13 22:04

Her et link til kastration af hankat http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=593/sprog=1/grp=2/menu=15/
kastration kan altså ske fra 6 månedersalderen, om det gælder for netop din kat afhænger måske af racen, men da du ikke nævner racen, vil jeg antage, at det drejer sig om en "almindelig" tamkat, som i dit tilfælde så også er en tomcat - men andre og mere kloge hoveder herinde må kunne rådgive dig her - også om vaccination her og nu - det afhænger vel meget af, om det er en inde-/udekat og om de omgivelser, den skal færdes i.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-09-13 22:06

Citat
Vi har aldrig haft kat i hus før---

Køb KAT og find ud AF dét bag efter? køb og smid væk// Den giver virkelig MENING.....

Egentlig er en (skide) kat det nemmeste OG PÅ SAMME TID det mest følsomme DYR et menneske nogensinde har fået til at BO/ opholde sig under et menneskes senge-tæppe / HUS/ ejendom

Lever den et naturligt LIV, så eneten overlver den eller gå til grunde før den nåe en alder af 1 år eller før.
Katte-virus (har mange navne katte AIDS) samt andet kan slå en hel By´s katte ihjel.
Men er du ??? begynder/ katten også? så får du Dylægen til at give den de (dyre) sprøjter, og ellers kommer igen som Lægen beskriver dét - indtil MIS har fået en eller anden form for Immunitet over for andre dyr/ katte, (og er det en INDEKAT-uden kontakt til BAKTUSSER = så hvert år)
Mine UDE katte har fået de første par sprøter og ellers intet, da de opbygger sit eget forsvar mod???

Ormekur er nødvendig? for udekatte, mine snød mig altid og har stort set aldrig fået dem (bortset fra Dyrlæge- m/ sprøjte i nakken)

Ingen af mine katte har været syge i de knap 20 år jeg har haft katte hos mig = mennesker er en anden genstand - de kan smitte katte.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-09-13 22:12

Men regn med en pris på 1000.- første + anden gang (plejer at være gratis) hvis du selv kommer dem.
Jeg gav knap 1000 for 2 kilinger på knap 7 mdr og et par gnavne (u-kastrede) hankatter på 5 og 6 år
og det var hjemme-besøg + et par år siden (10)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-09-13 22:23

NB: har du samtidig været heldig at få en 'kærlig han-killing' så/ hvis den skal af med sine NØDDER, endelig vent til den er blevet kønsmoden, ellers døjer du med en kat, der har URIN-rørs forstyrrelser resten af livet - hvilket mange her inde (og en par enkelte Dylæger) sikkert modsiger mig, men min erfaring er BEDRE end (AF med skidtet) og du har en problem han' kat, men få DÈN nu lige til en

Og i den forbindelse ville jeg IKKE være til stede, da katten tror??? at det var din SKYLD at den skulle til Læge/ det gælder også en sprøjte... men find selv ud af dét

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 02-09-13 08:26

Citat
NB: har du samtidig været heldig at få en 'kærlig han-killing' så/ hvis den skal af med sine NØDDER, endelig vent til den er blevet kønsmoden, ellers døjer du med en kat, der har URIN-rørs forstyrrelser resten af livet -

Dette kan jeg kun bakke op om.

Mine forældre havde en hankat (indekat), som blev kastreret, og åbenbart for tidligt.
Han måtte have special-kost resten af sit liv, og denne specialkost (fra Hill's) kunne kun købes hos dyrlægen, og var ikke ligefrem billig.
Og det er dælme surt, både for kat og ejer, når nu ejer jævnligt kom hjem med friske fisk i massevis.

Det er noget med, at katten danner sten i urinvejene, som er meget ubehageligt for katten, og skal behandles hos dyrlægen, så det kan nemt blive en bekostelig affære.

Godkendelse af svar
Fra : pk2dk99

Dato : 23-11-13 14:18

Tak for svaret lgs.