/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
import af bil fra Tyskland/ hvordan?
Fra : esbrablok
Vist : 492 gange
100 point
Dato : 01-09-13 13:00

hej...

står og vil hente en bil i tyskland..

hvordan er reglerne for import af bil fra tyskland.

hvor meget ender man med at betale i forhold til en bil i samme stand her i DK?

hvem skal vurdere bilen og hvor lang tid går der inden man må køre i den i DK?

skal man kikke efter en billig eller dyr bil i Tyskland??

mange spørgsmål på en gang håber i kan overskue dem alle

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-09-13 13:49
Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 01-09-13 19:18

Bare du ikke køber en autocamper, går det vist ganske gelinde

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 01-09-13 19:48

Køb en Dansk = Tyskere udskifter kun biler når de fejler noget og ikke kan betale sig at reparere.
Og så er der tossede mennesker i lille DK, der står på hovedet for at importere, bare fordi 'den er sgu billig'.

Med mindre det drejer sig om en Veteranbil - og så tvivler jeg på de er til salg for billige penge - dernede.

Godkendelse af svar
Fra : esbrablok

Dato : 01-09-13 19:49

Tak for svaret mig-selv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-09-13 21:30

Nu skal du da endelig ikke, stoppe en import fra D bare fordi jeg skriver i dit indlæg, det jeg mener er - at tyskere har flere penge end Danskere og skifter hellere bil (deres lavere afgifter), end smider den på et værksted.
Sikkert også det du selv tænker på dét, men fejler bilen intet og er i rimelig stand = meget dyr bil at importere (transport på lad??)/ registrere (den skal først gennem DK syn)/ TOLD (efter syn af bil)
De 2 sidst nævnte plejer at kunne laves på en og samme tid/ syns-hal.
Men skal du bare bruge den som 'reserve-bil' så kan det betale sig/ ved dog ikke om eventuel nummer på motor skal overføres til gammel bil = dyrt igen.

Ellers kan du som regel se her = hvad andre har givet for samme køretøj.
Ser bilen ikke for køn ud? falder afgiften/ om du selv smider/ fjerne noget gammel/nyt på den = til TOLD syn?
SKAT kender fiduserne - men går det - så har du en billig bil..
http://www.skat.dk/skat.aspx?oid=1661335

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-09-13 21:32

NB: hvis du selv kører den hjem fra Tyskland, så husk prøve-plader I TYSKLAND, og de gælder KUN TIL Danmark´s grænse, så skal der Danske plader på...