/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
dv6000 kan ikke finde dvd drev
Fra : janik
Vist : 461 gange
100 point
Dato : 31-08-13 19:03

jeg har en hp dv6000 som ikke registrere dvd drevet.
Jeg har installeret Windows 8 fra usb stick men viser stadig ikke drevet.
Har prøvet med 3 drev nu og de starter og der er lys men Windows
indlæser dem ikke ??

Kommentar
Fra : susss

Dato : 01-09-13 06:59

Ja men kommer de ikke frem når du er inde i denne computer ? der ligger jo drevene gemt ?

Kommentar
Fra : janik

Dato : 01-09-13 07:24

nej det gør de ikke

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 01-09-13 08:59

Har du en DVD i ?
Mener at ha hørt det feature med at skjule tomme drev i "Computer" mappen også nogle gange sker for CD/DVD drev.
Eller siden du har installeret fra USB stik, er det fordi DVD drev porten er i stykker ?
DV6000 er en bærbar ikke ?

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 01-09-13 09:01

PS. kan du boot på en DVD skive et et af de 3 drev, for vist ikke så er det et Hardware (måske firmware) problem, hvilket Windows ikke kan løse

Kommentar
Fra : janik

Dato : 01-09-13 09:33

nej jeg kan ikke boot fra drevet og det er windows 7 og 8 der ikke kan finde drevet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-09-13 09:58

Prøv at kigge her, måske der er noget der virker?!

CD/DVD Drive is not Detected in Windows Explorer - WINDOWS 7
http://kortlink.dk/microsoft/ctte

Citat
Step : Clear the upper and lower registry filters
Clear the registry filters for Device Manager error codes 10 , 19 , 31 , 32 , 39 or 41 using the following steps:
1.Use the Microsoft Fix it Solution from Your CD drive or DVD drive is missing or is not recognized by Windows or other programs (in English).
If you cannot use the Microsoft Fix it Solution, continue using these steps to clear the upper and lower registry filters manually.
2.Unplug all non-essential external plug and play devices, especially cameras.
3.Click Start , and then enter regedit into the Search field. Click regedit .
Figure 12: Search for regedit
If you are prompted for an Administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.
4.The Registry Editor opens.
5.Select Computer in the main window.
Figure 13: Registry Editor
6.Click File , Export , type a filename that is easy for you to remember, and then click Save .
A copy of the registry has saved for back-up purposes to the Documents folder. If problems occur after using these steps, browse to the file and double-click it to restore the registry.
7.Click the arrow next to the following items in the list:
•HKEY_LOCAL_MACHINE
•SYSTEM
•CurrentControlSet
•Control
•Class
8.Select 4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318 . Make sure you have selected this exact key name.
9.If a LowerFilters value is listed on the right side of the registry editor window, select the LowerFilters value and press the Delete key. Confirm the deletion by clicking Yes .
Figure 14: Registry Editor: LowerFilters key
10.If an UpperFilters value is also listed, select UpperFilters in the right window and press the Delete key.
Confirm the deletion by clicking Yes .
11.Delete all other UpperFilters and LowerFilters values within the 4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318 key if any exist.
12.Close the registry editor and restart the computer. The disc drive should now be recognized by Windows. You may need to uninstall your disc recording software, restart the computer, reinstall the CD/DVD writing software, and then restart the computer again if the software no longer recognizes the drive (see next step).

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 01-09-13 09:59

Tja og med 3 drev lyder som om det er porten/stikket du tilslutter drevene på, som har et problem.
Prøv evt. at gå ind i BIOS og indlæs default indstillingerne, dog skal du lige checke under Advanced hvad ATA indstillingerne er sat til, så du kan sætte dem tilbage hvis Windows ikke vil starte (sker meget meget sjældent)

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 01-09-13 13:15

Hvis du kan få fat i en USB stik med WINPE / BartPE eller LinuxLive, så kan du starte op via denne sætte en DVD data skive i og se om drevet virker, dette er klart at anbefale før du bruger meget tid på at finde ud af hvorfor Windows ikke kan se det, og da din Windows er ny installeret er det meget sjældent et registry problem.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 01-09-13 13:27

tak for den store hjælp men det er windows 8 jeg har og kan nemt for den til at boote fra extern dvd drev men det finder den ikke at kan se også få den til at boote i bios har lagt nyt software på bundkortet men intet hjælper .
drevet starter også når jeg starter bærbaren og blinker men hjælper ikke noget ..