/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
LED Bånd / Køkkenskabe
Fra : taliskoko
Vist : 571 gange
100 point
Dato : 31-08-13 16:09

Vil det være et problem at sætte IKKE-vandtætte LED Bånd som belysning under Køkkenskabene der hænger, som erstatning for halogenlamperne der sidder idag. ?

Jeg tænker jo på damp fra komfuret osv. !

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 31-08-13 17:01

Næh...

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 31-08-13 18:32

Næppe.

Kommentar
Fra : el-claus

Dato : 06-10-13 11:31

Det tror jeg ikke giver problemer. Mange af dem der sælger dem reklamere jo netop med at de er til under køkkenskabe.

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 07-10-13 05:55

Under overskabene er fugt fra komfuret ikke noget stort problem - og de lamper man bruger til at sætte op der er normalt heller ikke vandtætte. Jeg har såmænd haft overvejet den løsning selv.

Jeg har bare valgt at lade være, fordi de ikke vandtætte LED bånd typisk har dioder der stikker ud fra båndet og jeg er nervøs for om man med tiden kommer til at rage dem af med klude og lignende når man gør rent. Det er jo ikke just nemt at kigge derop.