/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Kan ikke udskrive.
Fra : ebg_888
Vist : 652 gange
100 point
Dato : 31-08-13 15:35

Jeg har en sag hos Forbrugerstyrelsen, og jeg forsøger at printe et brev ud, som jeg selv har skrevet via Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Det eneste, jeg kan få udskrevet, er de oplysninger, som Forbrugerstyrelsen selv har noteret på brevet, altså dato, sagsnummer, mit navn og modtagers adresse, altså "hovedet" på brevet.

Det, som jeg selv har skrevet kommer ikke ud, og jeg har forsøgt på tusinde måder.

Jeg kan udskrive de papirer i sagen, hvor der står "image/jpeg" bagefter, men altså kun en del af det, hvor der står "application/pdf" bagefter.

Er der mon nogen her, der forstår, hvad jeg mener, og kan hjælpe mig?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-08-13 16:03

Har du kopieret indholdet fra forbrugerstyrelsens side, og skrevet din egen tekst i dit tekstprogram?
Prøv det
Hvad mener du ellers med
Citat
som jeg selv har skrevet

http://da.libreoffice.org/

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 31-08-13 17:55

Citat
som jeg selv har skrevet via Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Jeg mener såmænd bare, at jeg ikke har sendt et brev med Post Danmark - eller har sendt en e- mail, men er gået ind på Forbrugerstyrelsens hjemmeside, og har skrevet brevet dér.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 31-08-13 18:02

Altså det brev, som jeg har problemer med at udskrive, står der i en klamme bagefter "application/pdf".

Medens nogle kopier af, som jeg har vedhæftet mit brev, står der i en klamme bagefter "image/jpeg".

Har det mon noget med det at gøre?

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 31-08-13 20:00

Citat
Har du kopieret indholdet fra forbrugerstyrelsens side, og skrevet din egen tekst i dit tekstprogram?
Prøv det

Ja, det har jeg prøvet utallige gange - kopieret og indsat i Microsoft Office Word, men kan alligevel ikke få det udskrevet.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 01-09-13 00:29

Citat
står der i en klamme bagefter "application/pdf".

Medens nogle kopier af, som jeg har vedhæftet mit brev, står der i en klamme bagefter "image/jpeg"
Din computer ved ikke hvordan den skal håndtere pdf filer. Du skal have en pdf læser sat som standard til at åbne pdf filer. Det er en pdf fil som du kan skrive på og du burde kunne gemme og eller udskrive uden problemer
Hvilken pdf læser har du på computeren?
At du ikke kan udskrive korrekt skyldes en softwarefejl hos dig, måske har du slet ikke en pdf læser? Brug Foxit til at vise dit brev, gem en kopi og udskriv
http://www.foxitsoftware.com/Secure_PDF_Reader/
eller den tungere og langsommere Adobe Reader
http://get.adobe.com/dk/reader/
sidst jeg brugte muligheden for at udfylde en pdf fil på nettet var da jeg skrev i en fuldmagt i forbindelse med omregistrering af et køretøj, der var ingen problemer med at udskrive og det jeg havde skrevet stod fint på printet, jeg gemte en kopi på computeren før jeg printede men det burde ikke være nødvendig, jeg bruger Foxit men Adobe burde også kunne

Godkendelse af svar
Fra : ebg_888

Dato : 01-09-13 12:19

Tusind tak for hjælpen, o.v.n.!!!

Så lykkedes det endelig at få en kopi

Adobe Reader kunne ikke, men da jeg så installerede Foxit, lykkedes det.

Godt nok en ikke særlig skarp kopi, men det betyder ikke så meget

- og mærkeligt nok, så mangler alle l'erne i teksten på kopien, plus de store I'er, så teksten bliver lidt morsom at læse - godt det kun er til arkivet.

Der har ikke været problemer overhovedet med at gemme på computeren.