/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Virus
Fra : mikmeier48
Vist : 564 gange
500 point
Dato : 31-08-13 08:34

Jeg har 4 hjemmesider jeg servicerer og er nu løbet ind i et kæmpe problem. Når jeg søger den ene via Google får jeg en melding om den er farlig, underforstået at der er skadelige ting på den. Det er ikke så smart da det er en firma hjemmeside. Hvis man søger fkfo og så klikker på Fyens Kontorforsyning i resultaterne så kommer meldingen. Når jeg søger på de tre andre er der ingen problemer. Jeg har scannet min computer og fjernet det der blev fundet. Slettet hjemmesiden på nettet og lagt den op igen efter scanningen. Intet har hjulpet så nu håber jeg der er en der kan give mig løsningen. Hjemmesiden ligger hos One.com, men der kommer ligesom ikke nogen reaktion herfra.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 31-08-13 08:43

Jeg bruger selv one.com...du kan inde på deres hjemmeside skrive til support direkte og de er meget hjælpsomme..man skriver som en slags chat direkte med en hjælper..spørg lige dem først..og på google synes jeg der kommer meget frem med advarsel som slet ikke er en rigtig advarsel kun noget man skal overse.Men som sagt prøv support først den er godt nok på engelsk i weekenden , men så forsøg på mandag.

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 510 point
Dato : 31-08-13 08:49

Ja, ganske rigtigt:

Beskyttet browsing
Diagnoseside for fkfo.dk

Hvad er den aktuelle listestatus for fkfo.dk?
Webstedet er angivet som mistænkeligt - det kan være skadeligt for din computer at besøge webstedet.

En del af dette websted stod angivet for mistænkelig aktivitet 4 gang(e) i løbet af de seneste 90 dage.

Hvad skete der, da Google besøgte dette websted?
Af de 3 sider, vi har testet på webstedet i de seneste 90 dage, resulterede 3 side(r) i download og installation af skadelig software uden brugerens samtykke. Sidste gang Google besøgte dette websted, var den 2013-08-29, og sidste gang der blev fundet mistænkeligt indhold på dette websted, var den 2013-08-29.
Dette websted blev hostet på 1 netværk inklusive AS51468 (ONECOM).

Har dette websted fungeret som mellemstation for yderligere distribution af malware?
I de seneste 90 dage så fkfo.dk ikke ud til at fungere som mellemstation til inficering af websteder.

Har dette websted hostet malware?
Nej, dette websted har ikke hostet skadelig software de seneste 90 dage.

Hvordan er det sket?
I visse tilfælde kan tredjepart indsætte skadelig kode på lovlige websteder, hvilket kunne få os til at vise en advarselsmeddelelse.

Næste trin:
Tilbage til forrige side.
Hvis du ejer dette websted, kan du anmode om en gennemgang af dit websted ved hjælp af Google Webmasterværktøjer. Yderligere oplysninger om gennemgangsprocessen findes i Googles Hjælp til webmastere.
Opdateret for 2 timer siden

Måske noget her kan hjælpe dig videre:

http://www.google.com/safebrowsing/diagnostic?site=http://www.fkfo.dk/&hl=da

Kommentar
Fra : mikmeier48

Dato : 31-08-13 09:10

Jeg har forsøgt supporten hos One.com før hvor de er meget hurtige, men i denne sag har jeg overhovedet ikke hørt fra dem i 2 dage. Det er underligt.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 31-08-13 10:09

Citat
Det er underligt

Ja, de plejer at være vakse...

Prøvede du: http://www.google.com/safebrowsing/diagnostic?site=http://www.fkfo.dk/&hl=da

Kommentar
Fra : mikmeier48

Dato : 31-08-13 10:27

Hej marken 84. Ja, men kunne ikke finde ud af det, for jeg er ikke registreret som ejer af hjemmesiden

Kommentar
Fra : mikmeier48

Dato : 31-08-13 10:44

Nu er jeg i kontakt med den engelske support, selv om det ikke lige er "mit sprog"

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 31-08-13 11:43
Kommentar
Fra : mikmeier48

Dato : 31-08-13 12:45

Hej katekismus. Tak for dit råd, men ser du, problemet er at jeg ikke ejer westedet

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 31-08-13 14:00

Citat
jeg er ikke registreret som ejer af hjemmesiden

Så må du jo først og fremmest have tilladelse først inden du begynder på noget...

Kommentar
Fra : susss

Dato : 31-08-13 14:04

Håber at de kan hjælpe dig de har hjulpet mig mange gange ..synes de er effekt tive.. især englænderne

Kommentar
Fra : susss

Dato : 02-09-13 08:54

Fik de den til at virke igen ?

Godkendelse af svar
Fra : mikmeier48

Dato : 04-10-13 16:02

Tak for svaret marken84.