/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Lad høre om krydstogt i caribien
Fra : gwh
Vist : 605 gange
100 point
Dato : 30-08-13 17:08

Hej Kandu´er
Er der nogen af jer der har været på krydstogt i Caribien og kan komme med råd og forslag til en sådan tur, tænker på hvilke øer der er et besøg værd eller ej evt. sejlrute, gode som dårlige erfaringer på land som på krydstogtskibet , vejr, søsyge , ja alt hvad i vil berette.
Mvh. gwh

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-08-13 17:14

Fantastisk, søsyg bliver du ikke, for de store skibe ligger helt roligt i vandet.

Sejlruten bestemmer kaptajnen.

Vi var med den norske Royal Carribian Line. Alt var godt.

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 06-09-13 12:15

Hej Bille1948
Det er meget ud til at du er den eneste kandu der har været på krydstogt, men inden du får mine point, så må du lige uddybe lidt mere. Hvor i Caribien var jeres sejlrute, altså nogle af ørene ? Hvad tid på året var i afsted ? og hvordan var vejret på det tidspunkt ? har du nogle gode tips når man er på land eller på skibet ? skrive endelig alt hvad du vil .
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-09-13 12:21

Det er ved at være en del år siden, men der kom hver dag et program for aktiviteterne næste dag dag, og der var mange. Både på skibet og i land. Vi sejlede om natten, og besøgte en ø om dagen, hvor der var arrangeret tur til seværdigheder på den pågældende ø.

Det var i maj, og vejret var skyfrit hver eneste dag. Det er så stort et skib og de har stabilisatorer, så der er INGEN søgang.

Du kan se på deres hjemmeside, hvilke øer, de besøger nu, men bl.a. st. Thomas var vi på.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-09-13 12:58

Glemte at skrive, at vi forlængede turen med en uges ophold på St. Thomas, når vi nu var fløjet så langt.

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 11-09-13 23:20

Hej Bille1948
Tak, for lidt mere information, Vi har så godt som bestemt os for vestlige Caribien altså ned omkring Jamaica, Mexico . Jeg var ikke klar over at vejret var godt dernede i Maj. Dejligt at høre at der ikke er så meget søgang
Mvh. gwh.

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 50 point
Dato : 11-09-13 23:22

Der er INGEN søgang OVERHOVEDET

Godkendelse af svar
Fra : gwh

Dato : 16-09-13 15:54

Tak for svaret Bille1948.
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-09-13 16:30

Tak for point