/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Betaling af kørekort
Fra : McBobo
Vist : 604 gange
100 point
Dato : 29-08-13 20:01

Hej Kandu

Nu er tiden inde hvor min dreng skal tag kørekort og han har i den forbindelse været rundt på nettet for at tjekke priserne m.m... Min søn fandt "Køreskole Århus" som lød til at være okay.
Problemet eller rette mit spørgsmål er nu følgende.... Efter min søn har oprettet sig for at starte på kørekortet hos "Køreskole Århus", har vi nu fået tilsendt en mail hvorpå man skal indsætte 3200.kr på en bankkonto inden man holdstart...

Citat
Betaling:
Inden du møder til holdstart skal du have betalt 50% af beløbet svarende til 3200. Du bedes indbetale beløbet til Danske Bank reg: ???? og konto: ??????????

Hvor sikkert er det?
"Køreskole Århus" http://www.korekortaarhus.dk/koreskole-aarhus.jsp

Mvh. McBobo

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-08-13 20:42

Sikkert helt normalt med lidt penge i forskud, personligt ville jeg betale med KORT, så er man mere sikker, end en bankoverførelse.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 29-08-13 20:48

når man læser efter er de ikke billige re end andre,,og hvad rager det dem med hvad skolegang man har jeg ville finde en rigtig kørelærer.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 29-08-13 22:05

Uden at kende til de konkrete forhold vil jeg vove det postulat, at man skal passe overordentligt på med " pakkeløsninger " og se sig grundigt for mht. ekstra køretimer, ekstra teori, leje af skolevogn osv. Alt for ofte hører man om, at det i sidste ende bliver langt dyrere, hvis eleven ikke klarer det indenfor de normerede timer. Så koster ekstra teoriundervisning pludselig ret meget, ekstra køretimer ligeså, og der har også været skrevet om leje af skolevogn kan blive en dyr fornøjelse, så tag det med i dine overvejelser.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 30-08-13 08:48

man kan altid undre sig når et firma /(Køreskole) ingen omtale får på Trustpilot, (eller i det hele taget)
http://www.trustpilot.dk/review/korekortaarhus.dk

i en tid hvor man har indtryk af det er 'plattenslagernes paradis'
ville jeg personligt vælge et firma / kørelærer med,. i det mindste en smule positiv omtale,
som fx dette :
http://www.trustpilot.dk/review/b%C3%B8ttern.dk

eller en af disse, :
http://www.trustpilot.dk/search?query=k%C3%B8reskole+%C3%A5rhus

ikke fordi det garanterer noget i ekstreme tilfælde,..
men så kan man vel ikke gøre ret meget mere selv,.. eller,. ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-08-13 09:53

Citat
hvad rager det dem med hvad skolegang man har

Kørelæreren har vel ikke tid til også at give ekstra undervisning i Dansk.
Når man ser hvor dårlige unge mennesker er til at skrive og læse nu om dage (selv om de har 9 klasse)= er det vel fuldt forståeligt.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-08-13 10:31

Hej
Spørg rundt i venekredsen, hvem de har gode erfaringer med. Køreskoler andre har været tilfredse med, kan man som regel stole på, men sørge for at få at vide, hvad evt. ekstra køre / teori -timer koster. Der er vist også nogle gebyrer omkring prøver osv.

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 100 point
Dato : 30-08-13 10:47

.... ja og TrustPilot er selv lidt af en" platenslager". 10.000 kr. årligt, så kan dit firma blive reg. hos dem, og når man så skriver noget negativt om et firma, kan man resikere, at firmaet har henv. sig om den negative omtale, så man får besked fra TP om, at fjerne - eller omredigere sit indlæg.

Iøvrigt enig i, at køreuddeuddannelsen ikke hører sammen med det billigste tilbud.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-08-13 15:09

Der er intet unormalt ved, at pengene skal indbetales til Danske Bank.
Det unormale ligger i, at det ikke er oplyst på hjemmesiden. Hjemmesiden er mangelfuld!

Hvis du googler, vil du se at alle andre gør opmærksom på, hvordan betalingen skal foregå!

http://www.tiptoptrafik.dk/bil-koerekort/priser-aarhus-bil-koerekort.html

og der er nok at vælge imellem
http://www.dku.dk/dansk-koerelaerer-union/lokalforeninger.html?association_id=3

http://www.city-ks.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=7&Itemid=8

Godkendelse af svar
Fra : McBobo

Dato : 02-09-13 14:27

Tak for svaret alka og all i andre....

Kommentar
Fra : alka

Dato : 02-09-13 15:13

Selv tak McBobo.