/ Forside/ Teknologi / Udvikling / C/C++ / Spørgsmål
10  strarup 270
Automatisering med Arduino og xbee
Fra : kbisgaard
Vist : 298 gange
300 point
Dato : 29-08-13 10:43

Hej folkens,

Jeg er ved at lave noget simpelt hjemmestyring med en Raspberry Pi, et par arduinos og nogle XBee moduler.
Jeg har indtil videre et system, som sætter mig i stand til at tænde og slukke et relæ via en websocket på en webserver. Websocket sender besked til Raspberry Pi som er sluttet til netværket. Raspberry Pi sender signal videre til XBee på arduino'en som så tænder og slukker relæet.

Mit problem er, at jeg gerne vil have en tovejs kommunikation, sådan at jeg kan sende temperaturmålinger fra arduino til webserveren samtidig med at jeg lytter efter signaler til at tænde og slukke relæet.

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gøre dette, da den både skal sende til og lytte til xbee modulet på én gang? Er det muligt?

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 30-08-13 12:57

lad lige mig høre med.
godt nok kender jeg ikke dine moduler, Men jeg har købt et pi, og har også en piface som jeg har givet næsten mere for end pi'en. jeg har ikke lavet mere ved det, siden jeg havde det fremme i foråret. Jeg har stået lidt stille her i sommer , men det kommer igang her til efteråret.
Jeg husker da jeg havde fået lavet noget styring direkte på pi'ens portben. Jeg havde også fået en webserver til at køre på den. så købte jeg det der piface, og der hænger den nu. Jeg vil læse lidt på dine moduler og se om der er ligheder.
du kan finde mig på http/stoneplace.dk
eller facebook Steen Christensen
hilsen Steen

Kommentar
Fra : stone47