/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Lægge Android på Nokia E6
Fra : halliluja
Vist : 281 gange
500 point
Dato : 25-08-13 19:25

Hej,
Jeg har en Nokia E6 som både har touch og fuld tastatur. Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at få lagt android på mobilen i stedet for symbian Belle der er på den nu.

Er der nogen der har prøvet det og har erfaring med dette som kunne hjælpe med en vejledning?

Det kunne være alletiders hvis det kunne lade sig gøre og derfor vil jeg give 500 point hvis der er en de kan hjælpe med dette.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-08-13 19:46

Det bliver nok svært da det ikke er en Android tlf! Telefonen understøtter ikke Android!

Kommentar
Fra : halliluja

Dato : 25-08-13 20:20

Jeg synes at der er nogle vejledninger på engelsk om at man kan hacke mobilen og derefter må det så kunne lade sig gøre at lægge android på mobilen men da jeg ikke er helt sikker på hvad de mener i de engelske vejledninger så forhører jeg mig her. Dette kunne være der var nogen som havde prøvet det.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-08-13 20:55

Det er nok rigtigt, den kan sikkert "hakkes" men det er der jo os en risiko ved

Du kan prøve at henvende dig i en butik der låser tlf op og jailbraeker dem(tror jeg det hedder)

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 26-08-13 08:46

jeg var ved at se på det en dag. for lang tid siden.
Det var godt nok en HTC legend, som jeg da stadig har.
Men det er jo en android telefon, men hensigt var at opdatere til android 4.0.
Opgav og købte anden i stedet.
Nå men det i kan bruge var, hvis jeg husker:
holder man knappen skrue op eller ned samtidig med man tænder en slukket telefon.
Får man fat i noget bios lignende. Så krævede at man havde lavet et SDcard men noget software på hvor man havde editeret boot sectoren, men en hex editor. så det blev et gold card.
det fik jeg lavet men turde så ikke mere, det var jo min eneste telefon dengang.
Det var også med henblik på at UBUNTU reklamerede for en software i stedet android.
Men virker en Nokia telefon på samme måde som en android telefon, altså hardware mæssigt.
Det må vi finde ud af.
hilsen Steen

Annuller spørgsmålet
Fra : halliluja

Dato : 05-09-13 10:37

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål