/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Overmaling af klinker/fliser køkken
Fra : lgs
Vist : 742 gange
100 point
Dato : 25-08-13 16:13

Har et lille parti ældgamle glaserede klinker/fliser på en flade ved siden af komfur. Da det er naturligt at sætte en varm gryde derpå, er spørgsmålet hvilken type maling, om nogen, der kan tåle at man sætter f.eks. en varm gryde derpå.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-08-13 17:01

Du er vel klar over at du ikke kan fortryde igen.

Behold dog de fine gamle klinker...

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-08-13 20:49

det er der ingen normal maling der kan klare.
hvis det er fordi de ser træls ud, kan du vel bare lægge nogle nye klinker.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 25-08-13 22:10

Enig. Glem alt om maling på det sted. Behold klinkerne eller byt med andre klinker.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-08-13 01:25

køb nogle riste, som du kan sætte ovenpå klinkerne http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/30111087/

Accepteret svar
Fra : JanusN

Modtaget 100 point
Dato : 26-08-13 07:24

Pejsemaling kan klare temperaturer op til 500 grader, så det skulle være rigeligt.
/Janus

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 26-08-13 07:53

Ovnsværte får ridser og lange aluminiumstreger, når man sætter pander, gryder og kasseroller på den

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 26-08-13 10:01

@pbp_et Nemlig! Ovnsværte duer ikke. Det er derfor jeg foreslog pejsemaling og ikke ovnsværte

/Janus

Godkendelse af svar
Fra : lgs

Dato : 26-08-13 15:02

Tak for svaret JanusN.