/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Nabohjælp og et ukendt firma.
Fra : Eyvind
Vist : 880 gange
100 point
Dato : 24-08-13 18:56

Jeg har meldt mig til nabohjælp, og får lidt oplysninger pr. mail.
Men det undre mig, at afsenderen ganske vist er:
Nabohjælp
noreply@dkr.dk (Dansk Kriminalpræventive Råd)
Men det er tilsendt "via bounce.agillic.eu", som ånbart er et verdens-firma.

Hvis et verdensfirma har min mailadresse i forbindelse med nabohjælp, er det da en stor database man er havnet i.

Indtil videre vil vi ikke fortælle gruppen at der holdes ferie osv.

Til spørgsmålet...............hvad er det for et firma " bounce.agillic.eu "

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-08-13 19:22

Eyvind

Du skal da rette henvendelse til

http://www.xn--nabohjlp-o0a.dk/?gclid=CKfTw_vIlrkCFYdf3godbT0AEA

De vil kunne svare dig på spørgsmålet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-08-13 20:37

Nåe ja - men jeg tænkte om der var nogen som viste hvad der er for et firma.
Der er ikke det store problem i det......................vi bruger bare nabohjælp på vores egen måde, med mail eller en printet side i postkasserne.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-08-13 21:23

Citat
.vi bruger bare nabohjælp på vores egen måde, med mail eller en printet side i postkasserne.

Brug en sms, det andet er for langsomt hvis der er nogen på vej ind igennem vinduet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-08-13 21:28

Det tager et øjeblik at printe en mail og dele alle 7 ud, om hvornår man holder ferie.
Det andet kan alarmerne forhåbentlig klare.........................via SMS

Kommentar
Fra : poten

Dato : 25-08-13 01:20

Citat
Nåe ja - men jeg tænkte om der var nogen som viste hvad der er for et firma.
Der er ikke det store problem i det......................vi bruger bare nabohjælp på vores egen måde, med mail eller en printet side i postkasserne. Glad

Hvorfor i det hele taget spørge om noget som ikke interesserer dig alligevel?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-08-13 17:03

Ja poten - det har du nok ret i, hvis det altså var tilfældet.
Indtil videre bruger vil nabohjælp på vores egen måde, og foreløbig vil vi ikke kaste ferieoplysninger ind i en måske kæmpe database.

Og du skal da også være velkommen her i denne smalltalk ( kategorien beregnet for småsnak ), selvom du ikke vil bidrage med noget.

Man behøver ikke at spørge om noget i kategorien smalltalk.
Alle kan byde ind med hvad de vil.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 25-08-13 18:15

Det er åbentbart et firma der tjener kassen ved at vidersende emails,
der er mange der bruger det, ser det ud til når man googler det.

Lidt info
Server lokalisering
Datacenter Luxembourg S.a.
Luxembourg
http://urlspion.dk/www.agillic.eu

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-08-13 20:01

Tja - så har de vel også en kæmpe database med alle vore mails, og hvornår der er nogen på rejse.
Det var det der undrede mig, at netop Dansk Kriminalpræventiv Råd sender via noget i udlandet.
Det virker efter min mening ikke særlig præventivt.
Nå det var ærgerligt, for ideen er ellers god.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 26-08-13 18:40

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-08-13 19:26

velbekomme