/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Så opdrag dog jeres børn, indvandrere.
Fra : Martinus93
Vist : 931 gange
100 point
Dato : 22-08-13 13:35

Der er måske mange indvandrere der opdrager deres børn godt, og det er ikke dem jeg mener her i tråden.
Men når det er sagt, så undrer det mig at der render grupper af unge indvandrere rundt i gaderne og laver ballade og fylder det hele.
Ja ok, nogle af grupperne er jo bare unge der "hænger ud", men mange laver også ballade og slås og provokerer uskyldige mennesker.
Det må da være forældrenes skyld.
Ved de overhovedet hvad deres unger laver?

Elsker de deres børn mindre end danskere, fordi de har 4/5 stykker? Er det bare "hvor der handles der spildes" mentaliteten?
Eller er det for at gøre dem barske og lære at klare sig selv fysisk, fordi forældrene kommer fra et barskt liv selv?

Nogle bud på hvad der gør det? Det er skide irriterende der hvor jeg bor.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 22-08-13 13:59

Citat
Eller er det for at gøre dem barske og lære at klare sig selv fysisk, fordi forældrene kommer fra et barskt liv selv?

Et barsk liv?
Næh, det tror jeg nu ikke.
De fleste forældre til indvandrerbørn er vel selv vokset op i Danmark, så deres liv har ikke været mere barsk end andres.

Det drejer sig vist især om kulturelle forskelle.

Danske forældre har "snor" i deres børn indtil de er blevet teenagere, hvor forældrene så slækker grebet lidt og slipper dem løs.

For muslimske forældre er det stik modstand - deres børn bliver ikke opdraget på samme måde som de danske børn, men har meget mere frihed som børn - især drengene.

Men når de så bliver større/teenagere, strammer forældrene grebet lidt og forlanger mere af børnene.

Desværre kan mange muslimske forældrene slet ikke magte deres halvstore drengebørn, og opgiver at opdrage dem.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-08-13 14:33

Muslimerne her i landet,har to forpligtelser. At udbrede islam,og at avle så meget afkom som muligt.
Det ene følger jo det andet. På en måde er de jo undskyldt.....hvem fanden kan holde rede på 8-10-12,ja måske 16 unger,der ikke har lært det mindste om pli,opdragelse eller selvforsørgelse.

Hørte i tv,at der er 300.000 muslimer her nu. Forudsætter man så, at bare 25.000 af dem,er avlsdygtige. Og de "beriger" os (hver par) med een 8-10 unger,behøver man ikke være den store matematiker, for at øjne resultatet forude.

Er der ikke noget med at DANSKE par,nu får under 2 børn. Så det kan nok regnes ud allerede nu,hvornår Danmark bliver et muslimsk land.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-08-13 16:19

Hørte lige i nyhederne at to familier,efter højesterets dom,er smidt ud af Gellerup Parken. På grund af vedvarende kriminalitet. Men hvad hjælper dette?? Det svarer jo til,at jeg smider ukrudtet over hækken,til naboen. Der burde sættes ind,med helt andre midler...alle ved det...ingen gør noget....alle dukker sig under den muslimske åg.

M.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-08-13 16:24

Jeg har på fornemmelsen at de mere eller mindre bliver truet af de andre til at være med, især der hvor koncentrationen er høj, hvor vi drenge dengang på det nærmeste afskrev sløve kammerater som kedelige og lod dem være elle mobbede dem.........men yderst sjældent trak dem ind i noget.
Helt isolerede blev de dog næsten aldrig da der altid var en anden "kedelig" fyr de så blev gode venner med.
Vi ville heller aldrig have lillebror med, men det vil indvandrerdrengene.

Desuden, hvis moderen har det meste af opdragelsen grundet faderens fængselsophold får hun på et tidligt tidspunkt af vide af sin "elskede søn" at hun ikke har en skid at skulle have sagt da hun er kvinde.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 22-08-13 16:31

Det er ikke længe siden, at jeg hørte i nyhederne, om et hjemmerøveri, som var begået af 3 drenge, 1 på femten og 2 på tretten, røveriet var foregået efter kl. 22 om aftenen.

Om drengene var etniske danskere eller med anden etnisk baggrund ved jeg ikke, men undrede mig dælme over hvad 13-årige børn laver ude efter kl. 22.

Jeg har selv en knægt på 13 (etnisk dansker), og de gange han har været ud efter kl. 21 har jeg vidst helt præcist hvad han lavede og hvem han var sammen med.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 22-08-13 19:41

Hvor mange forældre til kriminelle indvandrer børn læser indlæg i kandu,
så hvorfor spørgsmålet her, som jeg synes har for meget slagside, har lige hørt tysk TV,
jeg kender mange etniske danskere som heller opdrager ders børn ordentligt.

Hvad med rockerne, hvem har opdraget dem?

Og vi har jo alle indvandret sydfra på et tidspunkt, da isen smeltede og senere,
uden Ansgar, Schlüter, Bohr, Schmeichel og flere, ville vi både være dummere og fattigere,
og der er helt sikkert også potentiale i de nye indvandrere, bare de får mulighederne??

Bare se på FC Midtjylland og det seneste VM, bare få dem væk fra gettoerne og ud banerne...

Kommentar
Fra : prio

Dato : 22-08-13 21:05

Citat
der er helt sikkert også potentiale i de nye indvandrere, bare de får mulighederne??

Det troede jeg også engang på, men det gør jeg ikke mere.

Denne gruppe - ja, muslimerne - har haft lige så mange og så gode muligheder som andre indvandrere i det danske samfund - men de har skilt sig ud i hele Europa, ved i uhyggelig grad ikke at ønske at være en del af - og at bidrage til - det samfund, som har taget imod dem.

Rockerne, ja, der er vel også gået noget galt, men jeg forstår ikke rigtigt din sammenligning.

Det er som om, du siger, at rockernes tilstedeværelse skal undskylde de kolossale integrationsproblemer, som der er med muslimer, og deres voldsomt kriminelle adfærd, for alt for manges vedkommende.

Jeg ved ikke, om der er ret mange muslimer, der læser Kandu, men spørgsmålet lød også på, hvad der kan gøres med hensyn til den manglende opdragelse.

Integrationsproblemerne, kriminaliteten og de enorme udgifter ved den muslimske indvandring går mange på, og for mit vedkommende har jeg brug for at tale om det - blandt her på Kandu - også selvom det hovedsageligt bliver med etniske danskere.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 22-08-13 21:28

- og så skal man oven i købet finde sig i had og hån fra mennesker, som man har taget venligt imod og forsørget fyrsteligt i årtier - hvor den normale reaktion ville have været taknemmelighed.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-08-13 21:53

Så må jeg lige forklare, det var ikke for at forsvare muslimerne at jeg reagerede
vi har oplevet så meget anmasende, at vi aldrig mere holder ferie i et arabisk land.

Det var mere den ensidige udhængning af svigtende invandrer opdragende,
og det var derfor jeg nævnte rockerne, der sikkert heller ikke har fået den bedste opdragelse?

Og angående de mange børn, her er der også slagside i Danmark,
i naturen får den højeste giraf de fleste blade, og den stærkeste kronhjort de fleste lam,
sådan er det ikke mere i vort oversociale samfund, hvor de dummeste ikke evner at beskytte sig.

Så vi får 100 Brian i stedet for én Einstein, og må nu til at importere dygtige udlændinge...

Og så opfatter jeg stadig kandu, primært, som hjælp til en hurtig løsning,
eksempelvis hvis du ikke ved hvordan du skal male din væg, spørger du,
og 50 pensionerede malermestre fortæller hvad du skal gøre ...

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 22-08-13 23:01

Jeg forstår heller ikke den blødsødende kriminal politik.
Har man børn burde man være ansvarlig for hvad de går og laver helt til de er 18 år og myndig, dvs. man skal kunne straffes delvis for det ens børn laver af ulykker, lige som en ansvars forsikring.
Kan man ikke længere påtage sig dette, skulle man henvende sig til det offentlige og frasige sig ansvar, og få hjælp, vejledning, og uddannelse til at klare situationen.
Lidt frie tanker!!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-08-13 13:12

Det er jo forfærdeligt, det her.
Det forfærdelige er, at der stadig er masser af slimede kældermennesker, som endnu ikke har fået øjnene op for den kulturberigelse Danmark har fået.

Vores kulturberigelse ses f.eks. i storbyen. Før lå halve og hele bydele inaktivt hen. Nu blomstre de samme bydele op. Beboerne har taget disse før så inaktive bydele til sig, skabt liv, skabt et demokratisk bystyre med egen imam, moskeer hvor disse byrødder kan samles og drøfte "livets gang i Lidenlund" uden unødig indblanding af kvindfolk -kvinder har alligevel ikke en skid forstand på politik og krige, såååeee, der er ingen grund til de deltager.

Danmark har nu fået inkluderet verdens mest liberale dyreværnslov.
F.eks. tilbage i 1967 - det er immervæk en del år siden - blev det forbudt, at slagte køer, får og lam uden dyret først blev bedøvet af en penentrerende boltpistol.
I dag tager vi heldigvis så meget hensyn til religion, at dyrets lidelse nødvendigvis må komme i anden række - altså dyrevelfærd er Gudske lov noget sekundært.

Vores Folkeskole er blevet så dejligt kulturberiget, at eliten - det vil sige folketingspolitikere, de kulturradikale og folk med anselig årsløn - tager deres egne poder ud af samme skole for at gøre plads til pøblens børn, så disse kan blive kulturberiget uden unødig indblanding fra den herskende klasse.
For at disse - pøblens børn, skal tillære ordentlige madvaner har eliten besluttet, at det skal være slut med noget så ulækkert som svinekød. Næææææ, ordentlige spisevaner tak!! Kun halalslagtet kylling, ko, ged, får og lam må der serveres.
Grisekød spises kun af Morten Korch romantikkere, racister, nazister og grisefarvede landsbytosser.

I det lille provinshul som jeg bor i, lukker forretninger én efter én. Vi kan ikke få det til at løbe rundt mere, siger forretningsindehaverne. Når lønninger, moms, skat, revisoren er betalt er der intet tilbage forretningsindehaveren.
Så er det godt vi bliver kulturberiget. Her kommer solstrålehistorien fra et ganske alm. provinshul med ca. 5000 indbyggere et sted i udkantsdanmark, alias spidsen af den rådne banan.

I hullet - læs byen - er vi blevet kulturberiget med 5 pizzabar, 1 kinagrill og en dansk burgerbar - ja, det vil så sige, at burgerbaren skal lukke, fordi, som indehaveren siger; Hvis det skal løbe rundt, skal jeg selv stå i butikken 12 timer i døgnet i ugens 7 dage, og det har jeg ikke overskud til. Der er bare ikke råd til personale.
Her burde "burgerfar" skele lidt til de andre spisesteder. Disse spisesteder har nemlig skabt arbejdspladser - masser af arbejdspladser. Tiltrods for, der aldrig er kunder i butikkerne, vrimler det rundt med personale, bl.a. 2 fætre, 3 onkler foruden de 3 der står som indehavere af butikken. Men okay, butikkerne har også rationaliseret. Ingen Dankortautomat der virker - kunder henvises til at betale kontant. Kvitteringsblokken er forresten også sparet væk. Og for at spare revisorudgifter skifter de revisor hvert kvartal. Derved reduceres en væsentlig udgiftpost.

Citat
Ja ok, nogle af grupperne er jo bare unge der "hænger ud", men mange laver også ballade og slås og provokerer uskyldige mennesker.
Det må da være forældrenes skyld.
Ved de overhovedet hvad deres unger laver?
Selvfølgelig opdrager de deres unger godt. Hvis du endelig vil hænge dig i det ene eksempel du har oplevet, er fordi du ikke opdagede, at det kun handlede om uskyldige drengestreger og ligeså let som ingenting kunne drengene havde været italesat med en formanende finger - det havde skabt respekt.
Hvis vi danskere stadig vil beriges af de stolte ørkenens sønner - og det vil vi jo gerne - må vi lære, at det som regel kun drejer sig om lidt halløj i gaden når der afbrændes boligblokke, biler, lidt knivstikkeri og lidt uskyldigt voldtægt. De få enkeltstående tilfælde er ikke noget at hidse sig op over. Tænk på, at grunden til drengestregerne bunder tit og ofte i, at drengene måske har haft en dårlig dag. Måske er de røget lidt på kant med skolepsykologen -eller sagsbehandleren har måske ikke villet understøtte drengene med et x antal kroner drengene måske føler sig berettet til i henhold til bistandsloven/serviceloven.

Næ, nu må dansken oppe sig og give plads til inklusion, hvis og såfremt elitens eksperiment skal lykkes.

(Ironi er benyttet - masser af steder)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-08-13 13:18

Citat
Så må jeg lige forklare, det var ikke for at forsvare muslimerne at jeg reagerede
vi har oplevet så meget anmasende, at vi aldrig mere holder ferie i et arabisk land.

Nogen her i Vollsmose har fundet ud af at nogle kriminelle indvandrere (lært hjemmefra) er ret forbavsede over det danske politis "pæne" opførsel, de har prøvet hjemlandenes politi der pr. definition er meget voldelige og korrupte hele bundtet.
Men det vil nok tage generationer, hvis overhovedet muligt, at få alle til at få den indstilling.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-08-13 15:23

Citat
Så opdrag dog jeres børn, indvandrere.

En umulighed!!! Min påstand er,at i de kredse er opdragelse = med hjernevask.
Sådan har det været gennem generationer......og sådan vil det fortsætte. Bevis...??? Behøver jeg at nævne Afghanistan,Pakistan,Iran,Irak,Libyen,Ægypten,Syrien,Tunis,Mali,Ageriet,Sudan,Somalie,Yemen.

Lige dem jeg har i hovedet. + rigtig mange af de gamle Sovjet enklaver.

"Arabisk forår".....man vælger blot nye fjender.

Ved godt spørgsmålet var relateret til Danmark.....men bare for at illustrere,at den type mennesker,skal man ikke vende ryggen til.

Det er vel ikke tilfældigt,at Hitler kunne rekruttere hele arabiske frivillige armeer,til nazitisk tjeneste.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Martinus93

Dato : 24-08-13 12:08

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-08-13 12:52

Selv tak,

en ringe trøst er at forholdene er endnu værre i vore nabolande...