/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hjælp til form
Fra : vandmand65
Vist : 454 gange
20 point
Dato : 21-08-13 19:32

Jeg skal udarbejde et lille Excel regneark til mit lager:

Hvis jeg har 5000 enheder (kolonne 1) og fjerner 1000 enheder(kolonne 2) er der 4000 enheder tilbage (kolonne 3). Det skal lige siges at det er i hver sin kolonne, altså 3 ialt. næste gang jeg så skal fjerne feks 1000 enheder (skrives i kolonne 2) skal kolonne 3 så nedskrives med de 1000 så der står 3000 osv. Kolonne 1 skal bare stå med det fastsatte beløb. Hvordan får jeg den sidste kolonne til at nedskrive sig for hvert beløb jeg taster i kolonne 2?..

På forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-08-13 19:37

Nu er Excel jo ikke rigtigt velegnet til den type lagerregnskab, men når du "næste gang" fjerner 1000 enheder, skal du jo øge antallet i kolonne 2 med de 1000 enheder (så antallet nu er 2000), da antallet i kolonne 1 jo er konstant de 5.000, der var fra starten.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-08-13 21:52

Eksempel på kolonner
Beholdning - forbrug - status

I cellen status skal du skrive =sum (beholdning - forbrug)

Eller i celle C1 kan du skrive =SUM(A1-B1)

Hvis det er et så enkelt regnestykke du vil lave.

Hvis du vil have flere rækker med samme regnestykke, skal du markere celle C1 og
Tage fat i det lille sorte + og trække nedaf.