/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
hvordan kører volvo
Fra : slili
Vist : 351 gange
50 point
Dato : 20-08-13 08:10

hej..
står og vil skifte min bmw ud..
har altid kun villet køre bmw..
men da jeg er på su, har jeg ikke lige økonomien til at bruge 200.000 på en bmw

mit spørgsål går derfor på, hvordan køre volva.
overvejer enten en volvo eller en audi a 4 fra 2005-->

hvordan er komforten i en volva og hvor tit har man problemer med dem???

mvh

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-08-13 09:05

Volvo kører superfint og uden problemer hvis man passer bilen som man skal.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 20-08-13 09:06

Volva kører fint.Det er gode biler.

Kommentar
Fra : slili

Dato : 20-08-13 09:18

hvordan kører de i højhastighed???

skal der vedligeholdes meget på dem

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 20-08-13 09:34

Volvo generelt ligger godt på vejen.Du må prøve bilen før du køber den. Hvad slags model vil du købe? Det skal ikke mere vedligehold en andre biler. Service vær 30000km.
alimak

Accepteret svar
Fra : Beestone

Modtaget 50 point
Dato : 20-08-13 10:57

Som alle andre traktorer, er Volvo en sej traktor med en god fornemmelse af overblik og magt over trafikken.
Ikke den superhurtigste, men følger nemt trafikken og sætter meget ofte rytmen i trafikken, hvor den kører.
Komforten er helt tydeligt rettet mod føreren, tilpasset som en effektiv arbejdsplads, inspirerende for føreren og dermed medvirkende til mindre køretræthed.
Der kan tilkøbes alt tænkeligt ekstra udstyr, så traktoren kan tilpasses førernes ønsker og pengepung.

Den velkendte meget høje passive sikkerhed er opnået gennem en traditionel, men særdeles solid rammekonstruktion og generel tung konstruktion.
For at modvirke dette, er traktoren udstyret med meget høje baghjul og små forhjul, så den altid vil køre ned ad bakke, uanset hvor den kører.
Dette medvirker til en særdeles fin brændstoif økonomi uanset hvilke kørselsforhold den bydes på.

I øvrigt kan man vælge blandt mange alternative motorstørrelser, tilpasset forskellige arbejdsopgaver.
Til dumperkørsel kan f.eks. vælges Volvos egne motorer, men også Sisu (Valmet) og Caterpillar indgår i valgmulighederne.

Man går ikke fejl af en Volvo.

Kommentar
Fra : slili

Dato : 20-08-13 11:59

puha det var meget info.

lyder til du selv er godt tilfreds med volvo...

ikke superhurtig skriver du.. er den langsom i optræk og kan den komme op på de 200 km/t

farten er vigtig for mig da jeg køre mange lange tur gennem tyskland...

jeg regner med at købe en s40 1,8 fra 05 eller deromkring

er det en bil der kan anbefales???

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 20-08-13 13:20

Volvo er en fin bil, ingen tvivl om det. Men du skriver at du er på SU og ikke har råd til at købe BMW. Men Volvo er som BMW og Audi dyre biler at køre i. De har forholdsvis stor motor, bruger meget benzin, de koster meget at vedligeholde og anskaffe. Men det er selvfølgelig op til dig.

Volvo er knap så "dynamisk" og "sporty" at køre i som BMW, de er mere komfortable, det kan nogen lide, andre ikke.

Kommentar
Fra : slili

Dato : 20-08-13 14:46

tror jeg holder mig til mbw så...

Godkendelse af svar
Fra : slili

Dato : 20-08-13 14:46

Tak for svaret Beestone.