/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Hvor meget i børnepenge fra det offentli
Fra : jensviggo
Vist : 558 gange
50 point
Dato : 19-08-13 08:33

Hvor meget får en alm. familie mor og far gift, to børn 1 og 4 år i ydelser fra det offentlige børnetilskud børnebidrag

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 19-08-13 08:45

Børne- og ungeydelsen er inddelt i satser, som afhænger af dit barns alder. Du får et fast beløb per barn.

Satserne for 2013 er:

0-2-årige: 4.299 kr. per kvartal

3-6-årige: 3.402 kr. per kvartal

7-14-årige: 2.679 kr. per kvartal

15-17-årige: 893 kr. per måned.

Børne- og ungeydelsen er skattefri. Vær opmærksom på, at satserne bliver ændret hvert år.

Ovenstående får de udbetalt uanset indtægt.

https://www.borger.dk/sider/boerne-ungeydelse.aspx

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-08-13 10:55

Citat
Ovenstående får de udbetalt uanset indtægt.

Dette er ændret pr 1. januar 2014.
http://www.lpog.dk/--Neds%C3%A6ttelse-af-b%C3%B8rnepenge

Ydermere er der kommet den ændring at folk der ikke er gift men bor sammen skal have nedsat bidraget når husstandsindkomsten når de 700.000, folk skal jo ikke score når de vælger ikke at blive gift selv om de bor sammen, hvilket også kommer til at afspejle sig i forsørgelsespligten.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 23-08-13 07:32

Tak for svaret ans.