/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
ZoneAlarm blokerer
Fra : o.v.n.
Vist : 436 gange
300 point
Dato : 18-08-13 21:30

Næsten med 100% sikkerhed er det ZoneAlarm free firewall som blokerer for mine browsere, både Internet Explorer og Firefox jeg havde firewallen for mange år siden og ville i formiddags genopfriske bekendtskabet med ZoneAlarm som jeg stødte på på Download com, det var et andet gratis sikkehedsprogram hvor en ny version kunne hentes derfra og siden viste andre forslag også, blandt andre den gratis ZoneAlarm:
http://download.cnet.com/ZoneAlarm-Free-Firewall/3000-10435_4-10039884.html
efter at den var blevet installeret kunne browserne ikke komme på internettet mere jeg har gået indstillinger igennem og begge browsere er sat til Super - altså fuld tilladelse både ud og ind på computeren, jeg har kontrolleret netværksindstillinger og forsøgt at få Windows til at reparere forbindelsen, den finder ingen fejl og der forbindelse til omverdenen, bare ikke med browserne, Thunderbird og Windows Live mail kan både sende og modtage mails, antivirus kan opdatere og Windows kan opdatere, alle de apps jeg har klikket på har forbindelse og kan vise indhold fra internettet, vejrapps, mailapps med flere. Et billde jeg kom i Dropbox på min bærbare som forsøg, var på problem computeren et øjeblik efter.
Jeg afinstallerede ZoneAlarm igen og lod Windows firewall overtage - ingen forbindelse til nettet.
Jeg brugte Systemgendannelse og gik tilbage til 10. august - ingen forbindelse til browserne.
Jeg installerede ZoneAlarm igen for at se om jeg kunne finde fejlen, men nej det kan jeg ikke.
Det er Windows 8 hvis det gør nogen forskel for hjælpen.
Lige nu skriver jeg i Firefox på Linux Mint på den samme computer, så det er altså kun i Windows at problemet findes

Hvad har jeg overset? og hvordan løses problemet?

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 300 point
Dato : 19-08-13 19:29

Citat
ZoneAlarm blokerer

Der var engang?? den/det program (PRO udgave) var til at stole på, MEN har selv prøvet samme tur som dig UDEN kontakt til nettet og så kan man blive rimeligt MEGET SUR på et velkendt osv.
Så jeg rullede systemet tilbage (Comodo) !! tror det er et problem med din ROUTER der ikke vil/kan godkende de adgange/porte som programmet bruger til selve din internet-browser og det er ikke port 80/443 osv (almindelige porte) - de har deres egne? fiduser det hele skal igennem - sikker bare fordi de skal SE hvor og HVAD du/ vi andre opførerer os på nettet.
Kan du opdatere dit software ved MS?
Andet problem kan være at den indbyggede Firewall fra MS der blokkerer for ZONEALARM
da det ikke er ''godkendte porte'' de bruger.
Men som skrevet, mit røg ud ved første forsøg - har du ellers prøvet FortKnox? det virker efter alle hensigter - næsten..
Sidder btw: med en brækker ankel, så det gør ondt at grine for højt.
Citat
Jeg brugte Systemgendannelse og gik tilbage til 10. august - ingen forbindelse til browserne

Reset din Router???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-08-13 01:04

Citat
Reset din Router???
det hjalp heller ikke, Internet Explorer er der stadig problemer med, lige efter computeren er startet kan jeg godt komme ud på internettet, men efter 10-15 minutter er der ingen sider som kan vises
Firefox blev afinstalleret og installeret igen, det hjalp så nu kan jeg i det mindste komme på internettet med 1 browser -) ZoneAlarm er ude og kommer ikke ind i varmen igen

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-08-13 01:05

Tak for svaret mig-selv.