/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Genskabe slettet indhold.
Fra : yearhouse
Vist : 431 gange
200 point
Dato : 18-08-13 13:32

Halløjsa venner.

Jeg har nogle ældre HD´er, som jeg har "tømt", men så fandt jeg lige et program: "GetBack Photo fra Ashampoo. Det er sq sjovt at finde de gamle billeder. Det tager bare en fandens tid.
Ved i, om der findes noget, der kan gøre det hurtigere.?

Nu er jeg blevet mere nysgerrig. Jeg vil gerne finde ALT, hvad jeg har smidt ud. Det vil jeg osse meget gerne vide, om det kan lade sig gøre......Og helst gratis.

Mange hilsner

TOM

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 210 point
Dato : 18-08-13 13:51

http://www.piriform.com/recuva/download

Jeg har brugt denne et par gange med held, på mine fotokort.
http://www.pcinspector.de/?language=1

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-08-13 14:00

Citat
Det tager bare en fandens tid.
Ved i, om der findes noget, der kan gøre det hurtigere.?
Det tager tid at gennemsøge en harddisk og jo større disken er des længere tid tager det, og du skal ikke regne med at finde alt du har slettet, en slettet fil er ikke rigtig slettet (ellers kunne du jo ikke gendanne) pladsen den ligger på er bare givet fri til andre filer som så kan overskrive din slettede fil sådan at den ikke kan gendannes, filer som er slettet for lang tid siden kan være overskrevet flere gange så glem alt om at gendanne alt.
Recuva som bliver anbefalet af Eyvind er god og hurtig, jeg bruger den også men programmet er ikke en tryllestav som kan gendanne overskrevne filer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-08-13 14:09

Det med hastigheden har også noget at gøre med hvad du beder den lede efter.
Jeg lavede et forsøg med den ældre udgave af Pc Inspektor (du har fået henvist den nyeste)

Test med Pc Inspector:

Et ældre fotokort
1. Optage en del billeder halv fyldt op.
2. Slette/formatere med Camera
3. Optage en del billeder

Ind i computeren og sætte Pcinspactor i gang...........................................noget tid
Den fandt billeder fra 1. og en del af de helt gamle billeder samt naturligvis de helt nye.
En del billeder var dog defekte, sikkert på grund af overskrivningen.

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 18-08-13 19:24

Jeg har også gode erfaringer med Recuva - og, når det er gået helt galt og partitionstabellen er væk, med Testdisk, der kan finde 'filer', men ikke finde ud af, hvad de er for nogle - de får bare numre som navne og uden filtype.

http://en.wikipedia.org/wiki/TestDisk

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 18-08-13 20:09

Tak for svaret Eyvind..
Jeg vil prøve dem begge.....Nu er klokken otte, og Ashampoo har kørt siden klokken ti i formiddags.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-08-13 21:12

Citat
Nu er klokken otte, og Ashampoo har kørt siden klokken ti i formiddags

Det er bedst når der kun ledes efter een type fil.