/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hvad er rigtig?????
Fra : bb1
Vist : 799 gange
100 point
Dato : 17-08-13 22:55

Man deltager på en jagthunde prøve. Dumper i første disciplin, så man ikke kan bestå prøven.
Køre man så blot fornærmet hjem eller venter man til prøven er slut og de der bestod hædres???

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 17-08-13 23:43

Du må vist have fat i Emma Gad, når du stiller så vanskelige spørgsmål

Kommentar
Fra : nakgej

Dato : 18-08-13 08:28

Der er i hvert fald ingen grund til at blive fornærmet, det er jo en selv der ikke kunne præstere. Nu spørger du hvad der er rigtigt og det tror jeg begge dele er, altså at køre hjem eller blive til slut.
Når jeg ryger ud i begyndelsen af en prøve, kører jeg hjem og ellers bliver jeg.
Jeg har prøvet att dumpe i første diciplin på fuldbrugsprøve. Det var en 2 dages prøve og der skulle men følge med til den bitre ende, det var træls. Held og lykke med hunden.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-08-13 10:28

Forstår din mening omkring en to dages prøve. Det er et af argumenterne for debatten, men på netop denne prøve er der jo også spørgsmålet om "ikke for fugl" det har jeg oplevet flere gange.
Derfor skal vi opretholde reglen om, at prøven er slut for de der udgår eller skal vi ikke..

Øjenvidnet er så fornem en person - i egne øjne - så han har oprettet en ny tråd. Han vil end ikke debattere med vi andre, så en så usaglig person kan for min skyld helt blive væk....

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 18-08-13 11:25
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 18-08-13 11:36

Ha, det var da et rigtig godt link, beklager har 2 sider åben på iPad, og vælger så den forkerte. Nu må jeg hellere lukke ned, og gå til noget mere kendt, nemlig computeren.
Heldigt det er i Jagttråden dette sker, for her er humor og galskaben i top.
Sorry!

Kommentar
Fra : nakgej

Dato : 18-08-13 13:24

Bb jeg ved ikke hvad vil være bedst, der er jo ingen fornuft i at de "forurettede" tvinges til at blive til slut.
Man tager på en prøve for at få en hyggelig dag og være sammen med ligesindede, og tiest har man afsat hele dagen.
Hvis jeg ryger ud i første slip på markprøve spørger jeg dommeren om det er iorden at jeg kører hjem.
Jeg kører dog aldrig før jeg har set alle hundene på holdet i deres første slip.
Ved i grunden ikke om der er regler for det.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-08-13 17:33

Der er faktisk en regel, der siger, at man bliver til prøven er slut, men det er jo netop rimeligheden af det, vi skal have debatteret,,,

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-08-13 21:37

Balle, dit store fjols, hvor må det gøre ondt på dig, at du ikke kan blacliste mig - endda ligemeget hvor end du prøver.......

Nu har jeg læst dit underfrankerede indlæg - og jeg gider ikke at knytte kommentarer til det, fordi, det er noget af det mest løgnagtige indlæg du nogensinde er fremkommet med - det siger ikke så lidt når det drejer sig om dig.

Der er bare én ting jeg ikke forstår. Hvor meget betalte du naboen for at skrive indlægget ?

Sætningen i citat, har naboen til gengæld ikke forfattet;
Citat
så han har oprettet en ny tråd. Han vil end ikke debattere med vi andre, så en så usaglig person kan for min skyld helt blive væk...
Det er dit eget usammenhængende nonsens.

Mvh.
Din aller aller aller bedste ven Tommy.
Manden der ikke kan blacklistes

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-08-13 22:37

Er der en hyler der er smuttet - det er da en skam - over i bunken til de andre, der høre du jo til...

Kommentar
Fra : Skjælvertamp

Dato : 31-08-13 09:59

Til bb1

Du skriver: "Der er faktisk en regel, der siger, at man bliver til prøven er slut, men det er jo netop rimeligheden af det, vi skal have debatteret,,,"

Jeg syns det er riktik at debater, men hvor fins den regel du henvis til ?

Med venli hilsen
Skjælvertamp

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 31-08-13 11:48

Regel og regel om, der ligesom med de jagtetiske regler er nedfældet noget på papir ved jeg ikke, men jeg har ofte set, at der i en invitation til en hunde prøve står: Stambøger udleveres ikke før prøven er slut og det må da være, for at holde på folk.

Kommentar
Fra : Skjælvertamp

Dato : 04-09-13 17:21

Kære bb1

tak for dit svar - men vad er det du ynsker at debaterer rimligheder af så ?

Jeg håber du forstå mening med mit spørsmål.

Tak

med venli hilsen
Skjælvertamp

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-09-13 18:06

At nu hvor resultatbøgerne er afskaffet eller fri villig. Er der flere og flere, der bare køre hjem, før prøven er slut - er det rimeligt??

Kommentar
Fra : Skjælvertamp

Dato : 05-09-13 11:05

Resultatbog ? mener du stammbog ? den er da ikk avskafet eller fri villig ?? jeg forstå ikk rigti vad du mene.
jeg mene at deltager sel skal bestem vornår han vil kør hjem, når han ikke har beståt første disiplin -
vorfå skal han bliv hel dagn ? men selføllig skal man udvis respegt for de mennske der ha haft det stor arbejd med at lave prøve - vor stor er problem med folk der køre før tid ? for de person som af en elle annen grun ikk har gemmenfør prøve, syns jeg ikk man ska pine dem med at sku vent hel dagen.

venli hilsen
Skjælvertamp

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-09-13 23:01

Resultatbogen anvendes til at indskrive de resultater hunden opnår, samt oplysninger om, hundens vaccinationer. Det skrev man tidligere direkte i hundens stambog. Det gør man altså ikke i dag. Det må være meget længe siden du har gået med hund på prøve. Skjælvertramp.

I dag kan man vælge, at få resultatet i sin resultatbog, hvis man har en, det er frivilligt.
Resultatet bringes under alle omstændigheder på hundeWeb, som administeres af D.K.K:

Kommentar
Fra : Skjælvertamp

Dato : 07-09-13 13:52

Tak for vejledn for hundprøve. Du har helt ret i det er mang årsiden jeg går med hund, så al det nye kend jeg slet ikk. på grunn af sygdom har jeg ikk hund mer : jeg har haft mønsterlænder i manger år, dem har jeg vært glad for.
Jeg var på andjagt i går for først gang i vel 7 år, det var spendend, jeg skød 2 gråand ,en dejlig dag.

Venli hilsen
Skjælvertamp

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 11-09-13 20:57

Hvis man dumper er det eneste rigtigt at råbe røv og skride omgående!!!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-09-13 23:25

Ja så er mn da i det mindste sikker på ikke, at være velset næste gang man stiller op...

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-09-13 23:26

Jeg glemte et a, man fald nu ikke i staver over, at man ikke kan rette indlæg på dette fantastiske fora, for det er jo efterhånden næsten old Nordisk....

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 11-09-13 23:55

Det er ok med mig at du glemte et a... Men når min hund den dumper, så smutter vi... Så skal vi hjem og have en trøste bitter!