/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Stikkontakt med lysdæmper blinker
Fra : mostmighty
Vist : 549 gange
50 point
Dato : 17-08-13 22:20

Har en lampe der er tilknyttet en stikkontakt med lydæmpning og en stikkontakt uden. Ofte blinker lampen voldsomt - tænd/sluk-tænd/sluk. Pæren i lampen er beregnet til lysdæmpning.

Hvad kan der være galt her? Kan man evt bare slå lysdæmpningen fra på en eller anden måde (ved hjælp af elektriker?).

Herudover, den af de tilknyttede kontakter til lampen, som ikke har lysdæmpning "i sig", kan man ikke bruge til at tænde lampen med. Men man kan godt slukke lampen med den. (men kan så ikke tænde den igen - her er man nødt til at bruge den anden stikkontakt, hvor lysdæmpningen er tilknyttet).

Er det en del af problemet?

Kommentar
Fra : myg

Dato : 17-08-13 22:26

Nogle lysdæmpere kræver en minimumsbelastning (i Watt) for at virke rigtigt.
Det kan være problemet ligger her. Prøv at koble 2 lamper på samtidigt, så er det sikkert væk.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-08-13 09:26

Lysdæmperen kan godt slås fra ved hjælp af en elektriker.

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 18-08-13 09:48

Hvad er det for en pære som du har i....?

Mvh bassebo

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 18-08-13 10:53

Jeg gætter på du har LED pære og at du benytter LK FUGA® Lysdæmper TOUCH IR 350 UNI

Mit problem blev løst ved at sætte en større belastning på kredsen = en kraftigere belysning.

LK FUGA® Lysdæmper TOUCH IR 350 UNI er ikke lavet LED pære men til gammeldags glødepærer.