/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Mobil contra tablet
Fra : Oldboston
Vist : 512 gange
100 point
Dato : 17-08-13 19:56

Jeg rejser nogle få dage hver måned, men medbringer ikke mere min bærbare pc, det er for besværligt. I stedet nøjes jeg med min smartphone, men jeg finder det meget besværligt at skrive sms'er, emails og især længere dokumenter på den ganske lille "staveplade", som jeg kalder den. Det er heller ikke alle sites der er indrettet for smartphones, så ofte er det næstenm ulæseligt, når man bruger briller. Det skal nævnes, at jeg også er væk fra Danmark en måned hvert år, hvor jeg har brug for at kommunikere hjem. Mene jeg tænker på om det er bedre at anskaffe en tavlepc, tablet eller hvad de nu kaldes og så blot have min gamle mobil med ved siden af til telkefoni. Hvilke erfaringer har andre?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-08-13 21:03

For nogle år siden købte jeg en bærbar, bare til at have med på ferierne,
til daglig bruger jeg min stationære PC.

Men så købte vi en ipad, og siden har jeg ikke brugt den stationære,
den er nu givet bort som konfirmationsgave...

En ipad er både hurtigere og mere bruger venlig end en PC,
eneste problem er at der på nogle hoteller i syd europa kan være problemer med tilkobling.

Og så bruger jeg min enkle Nokia til telefoni,
med min ipad har jeg jo ingen behov for smart phones...

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-08-13 21:15

de små 7 tommer tablets kan også bruges som telefon, så du behøver bare sådan en til rejsebrug

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 18-08-13 01:10

Der er andre små tavlecomputere end Ipad, for eksempel en Android tablet, der er mange at vælge mellem, jeg kender Asus Transformer Pad fra jobbet IT gutterne har såden en og er vældig glade for den, Asus Transformer Pad kan også købes med den nye Windows 8
Så er der Microsofts egen Microsoft Surface med den nye Windows 8, Microsoft har lidt svært ved at komme ind på markedet og derfor har de sat prisen en del ned i øjeblikket
Uanset hvad du vælger så er du nødt til at købe et rigtigt tastatur som ekstraudstyr, der er vist ingen som har fysisk tastatur med som standard og uden skal du nøjes med stavepladen som du kalder den, nogle tavlecomputere har 3G modem indbygget mens de billigste har kun har wifi
Min smartphone har fysisk tastatur så jeg har ikke behov for en tavlecomputer men ellers kunne jeg godt finde på at købe en med Windows 8
Apple kom først på markedet og så tror mange fejlagtig at de automatisk har den bedste tavle computer med deres Ipad - de andre producenter kan også

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 19-08-13 12:32

Jeg hjælper nogle andre pensionister, starter igen her til efteråret.
Vi ville starte et ipad hold, men ingen har meldt sig.
jeg anbefaler ældre at blive ved en ny bærbar pc.
Evt. give den en Win7 brugerflade.
jeg siger også at Ipad er det smarteste og fungerer nemt.
Selv er jeg til linux, og Android.
jeg har set mange der har købt smartphone, og er ved at rive håret af sig selv når de ikke vil som man venter det.
Selv siger jeg, some tider lykkedes det at få dem til at ringe. For det meste smider de selv røret på og i 5 forsøg lykkedes det. Men det er vel for at vi skal yde noget mere til teleselskaberne.
Microfonerne dur ikke og antennerne er for dårlige, men det siger man jo også om iphone.
hilsen Steen

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 18-09-13 11:31

Tak for svaret o.v.n..