/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
trådløst virker dårligt
Fra : loberg
Vist : 844 gange
500 point
Dato : 14-08-13 19:49

Jeg har fået trådløst internet fra udbyder igen efter at ha brugt min smart phone. Det trådløse net virker fint på bærbar og tablet i hele huset men når det kommer til min stationære pc virker det dårligt . Men pc er kun 1,5 år gammel og køre Windows 7. Men hastigheden er langsom og nogle gange `hopper`den af . Jeg har sat min bærbar foran pc og nettet køre fint på bærbar . Jeg har også prøvet at købe en usb mini adapter til nettet men stadig uden held. Jeg har også prøvet de programmer der er i Windows som anbefaler at køre når der er fejl på nettet . Uden held.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-08-13 19:53

Har du overhovedet et trådløst kort/dongle i den stationære?

Normalt er en stationær PC kablet til nettet.

Kommentar
Fra : loberg

Dato : 14-08-13 20:02

Der er indbygget trådløst i pc . Så jeg vil gerne slippe for at trække og bore for at bruge kabel

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-08-13 20:51

Til og starte med bliver du nød til at kigge på hvordan din stationære computer er placeret i forhold til den trådløse kilde. Du skal kigge i lige linje, ikke noget med hjørner eller huller i vægge.
Er der mange vægge i mellem, hvad er det for nogle vægge, hvor er antennen på computeren og så skal du også kigge på om der er andet udstyr i nærheden er kilden og computeren.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 14-08-13 22:39

Har du prøvet at flytte din stationære pc til et andet sted i huset? Det kan være antennen som er placeret et dårligt sted.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 15-08-13 07:53

Vi kan konstatere at den bærbare har en bedre modtager end den stationære.
Jeg plejer at bruge min smartphone til at måle styrken af signalet fra routeren.
appen hedder WifiAnalyzer.
Vi ved heller ikke om routeren befinder sig i samme rum som PCen.
Hvad er vægene af??.
Vi bør også lige være opmærksom på hastighedsklassen på routeren og ikke mindst på den bærbare.
Har den stationære samme hastigheds klasser?
Endelig hvis en hurtig router fanger et langsomt kort i en PC, vil en hurtig bærbar geare ned til den lave hastighed, og alt bliver langsommere.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : loberg

Dato : 15-08-13 09:23

Vil det hjælpe med et nyt wifi kort til pc ?

Accepteret svar
Fra : kimpetersen

Modtaget 500 point
Dato : 15-08-13 11:07

Hvad er det for en udbyder du har? Jeg har Stofa med trådløs, men får kun under halv hastighed på min stationære på trådløs så det er sat til med kabel.

Kommentar
Fra : loberg

Dato : 15-08-13 11:59

Har også stofa .

Godkendelse af svar
Fra : loberg

Dato : 15-08-13 12:00

Tak for svaret kimpetersen.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 15-08-13 12:19

Velbekomme. Det er jo rat at få fuld valuta for pengene. Når man har en 60/5 opkobling er man ikke tilfreds med 30 - 40 ned. det var en Stofa medarbejder der fortalte mig det, så de ved det godt.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 15-08-13 12:28

Bare lige en sidebemærkning.

Jeg har Yousee (mener det er TDC's net) og jeg har ikke disse problemer.

Min stationære kører trådløst, og det samme gør min datters bærbare. Uden problemer.
Min søns kammerat har af og til koblet sin bærbare på vores netværk, dette har også fungeret uden problemer.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-08-13 12:43

Citat
Jeg har Stofa med trådløs, men får kun under halv hastighed

Det er også noget pjat. Signalets styrke afhænger af omgivelserne og hvis man have en stationær under et bord, op ad en væg og antennen vender væk fra kilden som står i et andet rum, vil betyde at signalet er meget ringere end hvis den stationære computer stod frit i rummet og routeren i samme rum.

Det er jo sjællet at det er sådan dem stationære computere og det er derfor man altid kobler en stationær på nettet med kable.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 15-08-13 16:13

Citat
det er derfor man altid kobler en stationær på nettet med kable.

Der hvor jeg boede før ville det have været ensbetydende med, at trække en masse ledning, derfor valgte jeg trådløst.