/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Ruse montering under bro
Fra : svendgiversen
Vist : 895 gange
100 point
Dato : 13-08-13 11:25

Vor bro er knap 14 meter lang og yderpælen står ca 30 meter ude.

Efter landfæstet er der ca 4 meter med sten og så følger broens to første piller, her i stål,
så er der godt 3 meter til de næste piller i hårdt træ, de første piller blev ædt af pæleorm,
og så er der igen godt 4 meter til yder pillerne, også i hårdt træ...

Jeg har nu som første forslag tøjret dobbelt rusen ved stigen lige inden for højre yderpille,
så ligger første ruse på langs mod vest og midterstykket ligger rundt om midter pillerne,
herefter har jeg tøjret anden ruse på østsiden bundet til yderste stang på rækværket...

Hensigten er at fisk der kommer ind i U lommen mellem de to pælerækker
ikke kan komme ud uden at gå i en af de to ruser på siderne?

Er der bedre forslag, jeg er endnu ikke begyndt at bruge spillet med jollen??

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 110 point
Dato : 13-08-13 11:41

Ved ikke om du kan drage lidt nytte af dette
http://www.helle.dk/fangster/Home/Artikel.asp?IDArtikel=54

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-08-13 13:23

Ja, den er nok ikke sat helt rigtigt til at fange fisk,
der er nu, to - tre timer efter søsæningen to krabber i hver ruse, men ingen fisk.

Er der ikke noget med at krabber æder fiskene, så jeg må slippe dem ud?

En mindre krabbe og mere fiske venlig montering efterlyses...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-08-13 14:46

Jeg har nu sluppet 5 krabber ud i friheden.

Kan man spise krabber, jeg har før købt krabbeklør?
Men de små krabber er grimme og vist ikke engang egnede til krabbe suppe??

Efterlyser stadig den optimale fiske fangst placering???

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-08-13 20:03

Tak for svaret katekismus.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 14-08-13 20:43
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 14-08-13 22:15

Hvis Du Står Og Har Lyst.....,

Men Ikk Lige Vèd Hvordan / Med Hvad / Hvornår ...
Man Sætter GARN....
Så Mobil Mig Nårsomhelst ... 22-92-21-76
Jeg K A N Sælge Dig Fiskegarn / Udstyr .... Incl. Råd Og Vejledning
OG Du Kan Ringe Nårsomhelst,
Også Ude-Fra-Vandet
DET Koster Ikke,
Men Skal Tages Som En Del Af Min Fiskomani-Lidelse :-

http://www.eanetshop.sommerhusvagt.dk

http://www.eanetshop.sommerhusvagt.dk/41g2a3r4n5f6i7s8k9e1r2i5/1g2b3s4k5r6i7v8.php