/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
peugeot 307 sw airvan
Fra : allano33
Vist : 398 gange
100 point
Dato : 12-08-13 13:23

Hej.
jeg har en peugeot 307 sw airvan, som jeg skal skifte en bremseskive på,
er der nogen der ved hvad størrelse top man skal bruge til at løsne den store bolt
der sidder i midten af skiven.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-08-13 16:28

Den skal ikke af, udtagen du vil skifte hjulleje.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : allano33

Dato : 12-08-13 17:25

jamen bremseskive og hjulleje er sammensat, så bolten skal af, og det er hjullejet der skal skiftes.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-08-13 18:39

Før var det bremskiven der skulle skiftes ?
Du kan jo måle møtrikken med en skydelære, for dem jeg kender har møtrik og ikke bolt.
Et stort topnøglesæt har da toppe der kan klare det.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : allano33

Dato : 12-08-13 19:21

ja undskyld det er en møtrik, jeg spurgte kun fordi at hvis der var nogen der lige vidste hvad mm den var, så var der mindre risiko for at købe en forkert top,men ok jeg må prøve at måle den.

Kommentar
Fra : allano33

Dato : 14-08-13 18:26

nu har jeg fået skilt det hele ad, den skulle være 36 mm den top der skulle bruges

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-08-13 18:29

Det var jo godt, så kan du lukke spørgsmålet.
VH Palle

Annuller spørgsmålet
Fra : allano33

Dato : 14-08-13 18:29

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
fandt selv ud af at den skal være 36mm